הרדאר של יוסי בן שלום וברק דותן לא טעה: ראדא ברמות שיא

4.5 שנים אחרי שנכנסה להשקעה בחברה הביטחונית, הרווח של DBSI מגיע לכמעט פי 6 על השקעתה • חברת ההשקעות הפרטית של בן שלום ודותן עומדת בפני אקזיט עם מכירת טלדור - שבה היא מחזיקה - לוואן, תמורת 250 מיליון שקל

מכ"מ של חברת ראדא / צילום: צבא ארה"ב
מכ"מ של חברת ראדא / צילום: צבא ארה"ב

באפריל 2016 עמד שווי השוק של החברה הביטחונית ראדא על כ-6 מיליון דולר בלבד, והחברה נקלעה למצוקת נזילות. חברת ההשקעות הפרטית DBSI, של יוסי בן שלום וברק דותן, זיהתה את ההזדמנות והשקיעה בראדא  סכום ראשוני של 4 מיליון דולר. 4.5 שנים מאוחר יותר, מניית ראדא נסחרת ברמות שיא, ושווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 338 מיליון דולר.

שווי המניות שבידי DBSI כיום הוא למעלה מ-52 מיליון דולר (מחזיקה בכ-15.7% מהון המניות של ראדא); DBSI השקיעה לאורך השנים בראדא סכום של קצת פחות מ-13 מיליון דולר (כולל ההשקעה הראשונית) ומכרה לאורך התקופה מניות, בין היתר לגופים מוסדיים מישראל, בהיקף כולל של כ-40 מיליון דולר. בסך הכול הרוויחה DBSI עד כה כמעט פי שישה על השקעתה בראדא, אם כי ייתכן שהמספר הזה אף מוטה כלפי מטה, משום שגם אופציות שקיבלה בתחילת הדרך מומשו ונמכרו.

בכל מקרה, אין ספק שבן שלום וברק יכולים להיות מרוצים מהמצב בחברה לאחר ההשבחה שהובילו יחד עם המנכ"ל דב סלע. DBSI, נזכיר, עומדת בפני אקזיט בחברה אחרת שבה היא מחזיקה - חברת ה-IT טלדור, שצפויה להימכר לוואן תמורת 250 מיליון שקל, כאשר חלקה של DBSI בעסקה הוא כ-145 מיליון שקל; האקזיט מגיע כ-17 שנה לאחר ש-DBSI רכשה את השליטה בטלדור לפי שווי של 82 מיליון שקל.

מניית ראדא הגיעה השבוע לשיא של למעלה מ-8 דולרים במהלך יום המסחר, אך לא החזיקה מעמד ברמות אלה וננעלה מתחת לכך. עם זאת, מאז השפל שאליו נפלה המניה באמצע חודש מרץ, כשמשבר הקורונה הגיע לראשונה לשוקי ההון העולמיים, היא כבר קפצה כמעט פי 3.5.

ראדא עוסקת בייצור של מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן. במקביל, היא עדיין עוסקת בתחום הפעילות המסורתי שלה - אספקת מערכות אלקטרוניקה לכלי טיס. החברה נהנית ממומנטום חיובי בעסקים שלה: ברבעון השלישי, לדוגמה, הכנסותיה צמחו ב-81% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019 והסתכמו ב-20.4 מיליון דולר.

הצמיחה בהכנסות הובילה את ראדא להעלות פעם נוספת את תחזית ההכנסות השנתית שלה (שאולי הייתה שמרנית מדי קודם לכן) והיא מצפה כעת לסיים את שנת 2020 עם צמיחה של 70% בהשוואה לשנת 2019, ועם הכנסות של 75 מיליון דולר.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות ראדא הגיעו ל-52.9 מיליון דולר, לעומת כ-30 מיליון דולר בתקופה המקבילה. החברה עברה מהפסד נקי בסך 2 מיליון דולר לרווח נקי של 3 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גם הוא הפך משלילי לחיובי, והסתכם ב-5.7 מיליון דולר.

"אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות ומהמומנטום החיובי, שהוביל לשיפור ניכר בכל הפרמטרים הפיננסיים שלנו", מסר המנכ"ל סלע עם פרסום הדוחות לפני כשלושה שבועות. "היקפי הייצור הגדלים והיעילות הובילו לגידול בשיעורי הרווחיות הגולמית, ל-38%. הצמיחה החזקה בהכנסות, יחד עם השיפור ברווחיות הגולמית וההתייצבות בהוצאות התפעוליות שלנו, מובילים ל-EBITDA חזק".

לאחר פרסום הדוחות כתב האנליסט קן הרברט מ-CanaccordGenuity, כי ראדא ממשיכה לבנות את ההון החוזר שלה כדי להימנע מכל הפרעה פוטנציאלית של מגפת הקורונה, ולהכין את עצמה לצמיחה הצפויה ברבעון הרביעי ובשנת 2021. להערכתו, ראדא תציג בשנה הבאה הכנסות של 101 מיליון דולר (כלומר צמיחה של כ-35% לעומת ההכנסות הצפויות ב-2020), על רקע התקדמות בכמה תוכניות ביטחוניות משמעותיות.

הרברט מעריך שהתזרים החופשי יהיה שלילי ב-2020, בשל דרישות ההון החוזר, אך לדבריו הנהלת ראדא בטוחה ביכולתה להפוך את התזרים החופשי לחיובי ב-2021 - דבר שלהערכתו יסייע לסנטימנט המשקיעים כלפי המניה. המלצתו למניית ראדא היא "קנייה" במחיר יעד של 9 דולרים, שגבוה כעת ב-17.5% בהשוואה למחיר המניה בנאסד"ק.

בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-24.2 מיליון דולר, לאחר שבתחילת השנה - זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה - היא גייסה 20 מיליון דולר בהנפקת מניות לגופים מוסדיים מארה"ב. ההנפקה בוצעה במחיר של 5.25 דולרים למניה, שאותו החברה עקפה מאז.

עוד קודם לכן נכנסו לחברה משקיעים מוסדיים מישראל, ונכון למועד הדוח השנתי האחרון, בין בעלי העניין בחברה מלבד DBSI היו הפניקס, פסגות וילין לפידות. מיטב דש והפניקס, שבקיץ 2019 רכשו מניות ראדא מידי DBSI בתמורה ל-12.7 מיליון דולר, לפי מחיר של 4.67 דולרים למניה, נהנו ממזל טוב במיוחד בעסקה: זמן קצר לאחר שסיכמו על תנאי העסקה עם DBSI הותקפו אתרי נפט בערב הסעודית, אירוע שהזכיר למשקיעים בשוק ההון את מניית ראדא שעלתה תוך יומיים ב-16% - ושני הגופים נהנו מרווח מהיר "על הנייר".