ראשי הבנקים נפגשו עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין

הפגישה עסקה בהידוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לבחריין • מטעם המשלחת נמסר כי "בחריין רוצה להיות ראש הגשר של ישראל למזרחי הרחוק"

קו הרקיע של בחריין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
קו הרקיע של בחריין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ראשי המערכת הבנקאית הישראלית נפגשו הבוקר במלון וולדורף אסטוריה בירושלים עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, זאיד בן ראשיד א-זייאני. בפגישה נכחו פרט לשר גם חברי משלחת בכירים נוספים והיא עסקה בנושאים שקשורים להידוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לבחריין. את הפגישה יזמו ככל הידוע אנשי המשלחת מבחריין בסיוע משרד החוץ הישראלי.

בפגישה השתתפו מטעם הבנקים סאמר חאג' יחיא, יו"ר לאומי, סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבינלאומי, אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט, דב קוטלר, מנכ"ל הפועלים ומשה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות. במשלחת מבחריין היו אנשי ממשל מבחריין בראשות השר, ואנשי ה-EBD לפיתוח הכלכלה הבחריינית ובראשם המנכ"ל, שתפקידו להביא להשקעות זרות במדינה, בענפים ספציפיים.

שר  המסחר התעשיה והתיירות של בחריין, זאייד בין ראשיד אל זייאני / צילום: דני זקן
 שר המסחר התעשיה והתיירות של בחריין, זאייד בין ראשיד אל זייאני / צילום: דני זקן

במסגרת הפגישהה פרסו האורחים את החזון שלהם בפני ראשי הבנקים, בתחומי החקלאות, התיירות, הבריאות, הפינטק והבנקאות. גורמים במערכת הבנקאית הישראלית הביעו הערכה למשלחת מבחריין, "כולל הידע הרב שהפגינו, תוך שהתרשמו במהלכים שהם מובילים אצלם במדינה" לדברי משתתף אחד במפגש. משתתף אחר אמר כי "הייתה פגישה מצוינת, שעסקה בכך שהבנקאות היא התשתית לפעילות העסקית. הם באו מוכנים ועם נושאים שמעניינים אותם לפיתוח".

במסגרת זו אמרה המשלחת מבחריין כי "בחריין רוצה להיות ראש הגשר של ישראל למזרחי הרחוק", ודיברה על תוכנית אסטרטגית לשנים הקרובות - "לרשת את כל בחריין ולשים דגש על דיגיטציה, ולכן חשוב להם החיבור לישראל". 

המפגש אינו היחיד בין הסקטור העסקי בישראל בין המשלחת, כשקדמו למפגש היום מפגשים נוספים בהם לקחה חלק גם איגוד לשכות המסחר.