אוליב טרי הקימה קרן חדשה בתחום הבריאות הדיגיטלית בהשקעה של 170 מיליון דולר

הקרן תתמקד בהשקעות בחברות סטארט אפ בכל העולם בדגש על אסיה, ולכן הקימה משרד חדש בסין, בנוסף למשרדיה בתל אביב, ניו יורק ומונטריאול • עד היום אוליב טרי פעלה כקרן קטנה שהשקיעה בעיקר בתחום מדעי החיים והבריאות הדיגיטלית בסכומים נמוכים

בריאות דיגיטלית / צילום: שאטרסטוק
בריאות דיגיטלית / צילום: שאטרסטוק

קרן Olive Tree Ventures, או בשמה החדש OTV, הקימה קרן חדשה הממוקדת בתחום הבריאות הדיגיטלית, לה גייסה 170 מיליון דולר. הקרן מבוססת בתל אביב ותתמקד בהשקעות בחברות סטארט אפ בכל העולם אך עם דגש על אסיה. לכן הקימה הקרן גם משרד חדש בסין, בנוסף למשרדיה בתל אביב, ניו יורק ומונטריאול. את הפעילות באסיה יוביל חוזה אנטוניו אוריטה ריבאס, שניהל את הפעילות באסיה עבור חברת השירותים הפיננסיים הצ'יליאנית LarrainVial.

אוליב טרי הוקמה ב-2014 על ידי מאיר ניסוויץ, אמיר להט ואלחנדרו ווינשטיין ובהמשך הצטרף גם מנור זמר. להט הקים את חברת אטריקה ומכר אותה לנוקיה-סימנס, ניסוויץ' מגיע מתחום היהלומים ואחר כך הפך למשקיע פרטי וייסד חברה בתחום המסחר האלקטרוני, ויינשטיין ניהל בצ'ילה חברת פארמה מקומית שהפכה גלובאלית, וזמר היה משקיע במספר קרנות שלא מן התחום הרפואי.

עד היום אוליב טרי פעלה כקרן קטנה שהשקיעה בעיקר בתחום מדעי החיים והבריאות הדיגיטלית בסכומים נמוכים (היא הגדירה את עצמה כ'מיקרו קרן'), והשקיעה ב-12 חברות, ביניהן Scopio, מדסנס ו-Continuse. החברה המפורסמת ביותר בפורטפוליו שלה, בה כבר הספיקה להשקיעה גם דרך OTV, היא חברת טייטו מתחום הרפואה מרחוק. חברה שניה בה השקיעה באמצעות הקרן החדשה היא Lamonaid Health, חברה רפואה מרחוק אמריקאית (שאין לה קשר לחברת הביטוח Lemonade).