מגל מחלקת דיבידנד בסך 25 מיליון דולר, ופימי קוצרת את עיקר הרווח

קרן ההשקעות בראשות ישי דוידי נכנסה להשקעה בחברה הביטחונית ב-2014 • לפני כמה חודשים כשלה בניסיון להכפיל את החזקתה בחברה, לאחר שהצעת רכש שהגישה למניות הציבור לא התקבלה

דרור שרון, מנכ"ל מגל / צילום: איל יצהר, גלובס
דרור שרון, מנכ"ל מגל / צילום: איל יצהר, גלובס

החברה הביטחונית מגל צפויה לחלק דיבידנד בסך 25 מיליון דולר - שמתוכו תקבל בעלת השליטה בחברה, קרן ההשקעות פימי, כ-10.6 מיליון דולר.

פימי, בראשותו של ישי דוידי, נכנסה להשקעה במגל ב-2014 וניסתה לפני כמה חודשים להכפיל את ההחזקה שלה בחברה, אבל הצעת רכש שהגישה במחיר של כ-3 דולרים למניה, לא התקבלה. כיום, מניית מגל נסחרת במחיר של כ-4.3 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 98 מיליון דולר, ופימי מחזיקה בה 42.6%.

מגל, המנוהלת על ידי דרור שרון, פועלת באמצעות שתי חטיבות: חטיבת מגל, המבצעת פרויקטים כ-System integrator, וחטיבת Senstar, שעוסקת בתחום מוצרי תוכנה, ומפתחת מערכות ניהול וידאו ואנליטיקה. החברה עדכנה ביום שני כי תחלק דיבידנד של כ-25 מיליון דולר, או 1.079 דולרים למניה, לאחר קבלת אישור מבית המשפט בישראל. הדיבידנד יחולק ב-28 בדצמבר.

הרווח "על הנייר" צפוי לגדול

פימי נכנסה לראשונה להשקעה במגל ב-2014, אחרי כמה שנים שבהן עקבה אחר החברה, כאשר רכשה אז מניות מידי בעל השליטה הקודם, נתן (נייתי) קירש, בתמורה ל-22.6 מיליון דולר, לפי מחיר מניה של 3.5 דולרים. ב-2016 הגדילה הקרן את החזקתה במניות מגל במסגרת הנפקת זכויות שביצעה החברה. פימי רכשה אז מניות נוספות בתמורה ל-13.1 מיליון דולר, לפי מחיר של 3.86 דולרים למניה. בסך הכל, בשתי הפעימות, קרן פימי רכשה מניות מגל בכ-35.7 מיליון דולר ובמחיר ממוצע של 3.62 דולרים למניה.

נכון להיום, הקרן רושמת רווח (לא גבוה) "על הנייר" מהשקעתה זו: שווי ההחזקה הנוכחי של פימי במגל עומד על 42.6 מיליון דולר. הרווח "על הנייר" צפוי כמובן לגדול עם חלוקת הדיבידנד הקרוב.

לפני כמה חודשים, כשעל רקע משבר הקורונה מניית מגל דשדשה במחיר נמוך מ-3 דולרים, ופימי רשמה אז הפסד "על הנייר" מההחזקה בה, הקרן זיהתה הזדמנות להגדיל החזקות. בצעד שמביע אמון בחברה, הקרן הגישה הצעת רכש למניות הציבור וביקשה לעלות להחזקה של 80%. עם זאת, גם לאחר שמחיר ההצעה שופר בכמה סנטים, הציבור לא השתכנע והרף המינימלי הנדרש למימוש הצעת הרכש לא התקבל. ניתן להעריך כי הבעת האמון של פימי במגל הובילה את שאר המשקיעים לרצות להישאר בחברה, בשל הניסיון המוצלח של הקרן, ולהמתין להמשך צמיחה או הצפת ערך עתידית לצד הקרן.

מיזוגים ורכישות כנראה עוד על הפרק

בקופתה של מגל  היו בסוף הרבעון השלישי השנה 53.7 מיליון דולר - סכום שמהווה כ-55% משווי השוק של החברה בנאסד"ק. מגל בוחנת בחודשים האחרונים אפשרויות לביצוע רכישה, אבל עד כה לא דיווחה על עסקאות כאלה.

האם חלוקת הדיבידנד מעידה על כך שהנושא של מיזוגים ורכישות ירד מהפרק? ככל הידוע, התשובה לכך שלילית: רכישות עדיין נמצאות על הפרק, וגם לאחר חלוקת הדיבידנד החברה תוכל לבצע אותן (אולי במזומן ואולי גם בשילוב מניות).

לפני שלושה שבועות, בשיחת הוועידה האחרונה שערכה הנהלת החברה לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, ציין המנכ"ל שרון כי היעדים הפוטנציאליים של מגל לרכישה הן חברות עם טווח הכנסות של 10-13 מיליון דולר. שרון אמר כי החברה נמצאת בכמה תהליכים תחרותיים של רכישות, והוסיף: "אני מקווה שנוכל לסגור עסקה בקרוב". הוא ציין כי "למגל יש מאזן חזק. התמקדנו בשימוש בהון לשימור הצוות שלנו ותמיכה בצמיחה, להמשך ההשקעות במחקר ופיתוח ולחיפוש אפשרויות למיזוגים ורכישות".

מגל פרסמה בתחילת השנה יעד צמיחה רב-שנתי, והיא מצפה להגיע להכנסות שנתיות של 150 מיליון דולר ובמקביל להכפיל את שיעור הרווחיות EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), מ-7% ל-14%. היעד עדיין בתוקף, אם כי ייתכן שבשל השפעות משבר הקורונה המימוש שלו יידחה לעומת התחזיות המוקדמות של החברה.

נכון לשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, הכנסות החברה הסתכמו ב-52.1 מיליון דולר - ירידה של 17.5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019. התייעלות תפעולית שבוצעה בחברה הובילה לכך שהרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בתקופה זו דווקא גדל ביותר מפי שניים, לרמה של 1.2 מיליון דולר. ה-EBITDA בחודשים ינואר-ספטמבר 2020 התכווץ ב-30% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-3.3 מיליון דולר - כלומר, שיעור EBITDA של 6.4% בלבד - רחוק מהיעד הרב-שנתי ונמוך ביחס ל-7.6% שנרשם בתקופה המקבילה.

בשיחת הוועידה ציינה הנהלת החברה כי שוק האנרגיה שאליו היא פונה, נפגע בשל מגפת הקורונה על רקע ירידת הביקוש לגז ונפט - דבר שמוביל לעיכובים בפרויקטים גדולים שלה ובהשקעות חדשות של לקוחות מהתחום. עם זאת, בחברה מזהים התאוששות בסקטור זה. שוק נוסף שאליו מגל פונה הוא שוק הלוגיסטיקה, ובו היא חווה גידול בביקושים על רקע הצמיחה ברכישות אונליין.

עם פרסום הדוחות אמר שרון כי התוצאות אמנם הושפעו לרעה מההגבלות שקשורות למגפה, אבל העריך כי מגל נמצאת בעמדה טובה לצמיחה והתאוששות עם סיומו של המשבר.