"כלי המידע הקיימים בשוק הם לא מספיק פרו-אקטיביים"

קורלוג'יקס, שמתמחה בזיהוי תקלות תוכנה, שרדה בזכות חילופי מנכ"לים - ובזכות גישה שונה לדאטה מזו של המתחרים • הסטארט-אפים המבטיחים 2020

מייסדי קורלוג'יקס: יוני פרין ואריאל אסרף צילום: איל יצהר
מייסדי קורלוג'יקס: יוני פרין ואריאל אסרף צילום: איל יצהר

הרעיון מאחורי Coralogix (קורלוג'יקס) צמח במסדרונות חברת ורינט הישראלית. גיא קרופ (40), אחד ממייסדי הסטארט-אפ, שגם שימש כמנכ"ל שלו בתחילת הדרך, היה אחראי החדשנות בורינט. בפורום החדשנות של החברה היה גם אריאל אסרף (31), מייסד נוסף והמנכ"ל הנוכחי. "כל הזמן עלו לדיון האתגרים בזיהוי פרואקטיבי של תקלות בפיתוח. בורינט המשמעות של תקלה הייתה לפעמים לטוס ללקוח, מה שיצר משברים", מספר אסרף.

"כדי לפתור את הבעיה ביצעתי מחקר, ובעקבותיו קודם הפיתוח ונרכשו כלים. יום אחד בא אליי גיא, ואמר שיש לו רעיון לעשות משהו בתחום הזה. תוך בערך שבועיים החלטנו לעזוב, וליצור פתרון לניתוח פרואקטיבי של מידע. ליאור רדלוס (36), שהיה השותף שלי בדירה, בדיוק סיים את התואר השני שלו במדעי המוח וניתוח מידע והצטרף אלינו".

לא רוצים 2 מוצרים

המערכת של קורלוג'יקס אוספת ומנתחת מידע שמאפשר לזהות תקלות בתוכנה שנגרמות במהלך הפיתוח. תחילת הדרך לא הייתה קלה. שנה לאחר ההקמה הצטרף לחבורת המייסדים יוני פרין (36), חבר מוורינט שהם רצו לצרף כבר מההתחלה, אבל לא הצליחו לשכנע אותו. היום הוא משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. "כשיוני הצטרף זרקנו את מה שעשינו ובנינו הכול מחדש, כולל התשתית והממשק. בזמנו, המוצר עוד לא אסף בעצמו את הנתונים, ולכן לקוחות היו צריכים שני מוצרים - מערכת שתאסוף את הנתונים ותאפשר תשתית ביג דאטה, ואת המוצר שלנו, שמנתח את המידע אוטומטית. לקוחות לא רצו לשלם על שני מוצרים. היום אנחנו עושים הכול בעצמנו".

זה עדיין לא הספיק. "שנה לאחר מכן היה לנו מוצר לא רע, אבל לא היינו שם מבחינת מכירות וניהול", אומר אסרף. באוקטובר 2017, שלוש שנים וחצי לאחר שהוקמה, הייתה החברה עם חמישה עובדים בלבד, 200 אלף דולר בקופה ובלי הכנסות כלל. כמוצא אחרון, לפני שהיא נסגרת, פינה קרופ את תפקיד המנכ"ל לטובת אסרף. את 2019 סיימה החברה עם 3 מיליון דולר, והשנה - או יותר נכון בחודשים האחרונים - החלה החברה לפרוץ, והיא תסיים אותה עם הכנסות של קרוב ל-10 מיליון דולר ו-60-70 עובדים.

קורלוג'יקס גייסה במהלך השנים 40 מיליון דולר, כשסבב הגיוס האחרון התבצע בחודש יוני, אז גייסה החברה 25 מיליון דולר בהובלת רד דוט ו- OG Tech . בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים, הקרנות אלף, Taya Ventures , סטייג' וואן, Janvest ו-2 B Angels . בסבב הסיד השתתף גם משה ליכטמן, כמשקיע פרטי.

חוסכים בשירותי ענן

אסרף מסביר כי המוצר שלהם מאפשר לחברות לראות מה קורה במערכות שלהן, והאם הן מתפקדות כראוי. "יש הרבה דברים שאפשר ללמוד מהדאטה - איזה שירותים מדברים עם איזה שירותים, האם יש סכנת אבטחה או האם קיימים עיכובים. אנחנו גם מאפשרים לדעת איך השפיעה כל שינוי גרסה על האיכות של המערכת.

"לדעתנו, הכלים הקיימים הם לא מספיק פרו-אקטיביים. אם אתה חכם וחופר בדאטה, או יודע לקבל מהר פידבק מהלקוחות - תסתדר. אבל אנחנו מתריעים גם על דברים שאתה לא יודע עליהם, ומתעדפים את תמחור המידע לפי החשיבות שלו. פתיחת וסגירת קובץ לא חשובה כמו אישור עסקה של לקוח".

בחברה מציינים כי זה לא הנושא היחיד שבו הם נוקטים גישה שונה מהמתחרים. "בדרך כלל הגישה היא לשפוך את הדאטה פנימה, ואז לבדוק אותו. אנחנו מאמינים שצריך לעשות את הכול בריל טיים, ולבצע בדיקות כבר כשהדאטה נכנס. זה מאפשר לשמור את הדאטה מעובד, וגם לשמור את הדאטה הלא חשוב במקום אחר", מסביר פרין.

לדבריהם, זה מה שאפשר להם לחסוך ללקוחות עלויות גבוהות על שירותי ענן. "העלויות של שירותי המוניטורינג הן הכי גבוהות, אחרי שירותי הענן, כי זאת בעיית הביג דאטה הגדולה בעולם", מוסיף פרין. לדבריהם, חברות בינוניות וקטנות משלמות מאות אלפי דולרים בשנה.

"היכולת להגיע ללקוח שקיבל הצעה של חצי מיליון דולר בשנה ולמכור לו ב-200 אלף דולר, פתחה לנו הרבה הזדמנויות", אומר אסרף. בחברה גם החליטו בחודש יוני האחרון לשנות את המודל העסקי, ולתמחר את המוצר והשימוש בו בהתאם לחשיבות, כלומר לא לפי ג'יגה של הדאטה הכולל, אלא לגבות יותר כסף על ג'יגה של דאטה חשוב. 

Coralogix

פיתח מערכת שאוספת ומנתחת מידע שמאפשר לזהות תקלות בתוכנה שנגרמות במהלך פיתוח מוצר ● נוסד על ידי גיא קרופ, אריאל אסרף, ליאור רדלוס ויוני פרין, שהכירו בזמן עבודתם בוורינט ● יסיים את 2020 עם הכנסות של קרוב ל-10 מיליון דולר, ו-60-70 עובדים