איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה ב-17 בדצמבר? תלוי את מי שואלים

בשירות הוואסטאפ של משרד הבריאות מעדכנים כי איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה - יחד עם פינלנד ואורוגוואי - ב-17 בדצמבר • יש הטוענים כי החלטה כזו עדיין לא התקבלה רשמית, והלחץ שמופעל על המשרד מצד העוסקים בענף התעופה הוא אדיר

האם איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה ב-17 בדצמבר? תלוי את מי שואלים. במוקד קול הבריאות של משרד הבריאות השואלים בשירות הוואסטאפ מקבלים מענה חד וברור: איחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה יחד עם פינלנד ואורוגוואי ב-17 בדצמבר. מנגד, במשרד הבריאות מתעקשים שהצו עדיין לא נחתם.

צילום מסך - האם איחוד האמירויות להפוך לאדומה / צילום: צילום מסך
 צילום מסך - האם איחוד האמירויות להפוך לאדומה / צילום: צילום מסך

יש הטוענים שהחלטה כזו עדיין לא התקבלה רשמית, והלחץ שמופעל על המשרד מצד העוסקים בענף התעופה הוא אדיר - ולא במקרה. מאות טיסות של שלוש חברות התעופה הישראליות, ישראייר, ארקיע ואל על וטיסות של חברת הלואו קוסט מדובאי פליי דובאי משובצת בלוח הטיסות של דצמבר ואלפי ישראלים כבר רכשו כרטיסי טיסה ושריינו חופשה ביעד החדש, ובין היעדים הירוקים הבודדים שנותרו רלוונטיים לנוסעים הישראלים. במידה והמידע שהתקבל בקול הבריאות הוא נכון, הרי שהנכנסים מאיחוד האמירויות (או דובאי כלשונם) יידרשו להיכנס לבידוד עם שובם לישראל מה-17 בדצמבר ואילך. את 14 ימי הבידוד, גם החוזרים מחו"ל יכולים לקצר ל-12 ימי בידוד אם מבצעים בדיקות קורונה בתחילת הכניסה לבידוד וביום העשירי.

יש לזכור שהנוסעים לאיחוד האמירויות מבצעים בדיקת קורונה לפני הטיסה (טווח של עד 96 שעות) ובדיקה נוספת עם הנחיתה בדובאי. לא ברור מה הסיכוי של הנוסעים להידבק בימים שבהם הם שוהים באיחוד האמירויות וכל עוד מערך הבדיקות המהירות בנתב"ג לא קיבל אישור לפעול מטעם משרד הבריאות - המידע תלוי בחקירות אפידמיולוגיות. כך או כך, לפי נתוני ה-Worldmeter המפרסם את נתוני התחלואה במדינות השונות, בשעה שבישראל מספר הנדבקים עד כה מסתכם בכ-350 אלף איש ואישה, באיחוד האמירויות מספר הנדבקים עומד על 178 אלף. באיחוד האמירויות יש כ-10 מיליון תושבים.

נתוני התחלואה באיחוד האמירויות משקפים עלייה במספר הנדבקים היומי שנמשכת מאז תחילת חודש נובמבר. מספר הנדבקים היומי העדכני עומד על כ-1,260, אלא שלפי נתוני משרד הבריאות של איחוד האמירויות מדובר ב-1% מהבדיקות המבוצעות שמספרן מגיע לכ-147 אלף בדיקות ביום.

ויש גם עניין פוליטי-מדיני - עוד לפני שכל מערך ההופעות, האירועים והחתונות לצד כנסים עסקיים כבר העתיק את עצמו לדובאי נזכיר כי הנהירה ליעד מתאפשרת בזכות הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה ושבהם מתגאה ובצדק ראש הממשלה נתניהו. האם זמן קצר אחר האופוריה עם הידידה החדשה היחסים ייעצרו?

ההסכם כולל פטור הדדי מוויזות לתייר במטרה לעודד תיירות הדדית, בינתיים הדדיות לא קיימת כאשר בדומה לשאר האזרחים זרים, גם תיירים מאיחוד האמירויות לא רשאים להיכנס לישראל (למעט באישור מיוחד), בשעה שהישראלים מורשים להיכנס לאיחוד האמירויות - והביקוש האדיר בהתאם.

בימים הקרובים ייכנס לתוקפו שינוי בנהלי הכניסה, ולפיו התיירים מישראל יידרשו לשלם כ-90 דולר עבור ויזת תייר עם הכניסה לאיחוד האמירויות, וזאת עד שייכנס לתוקף הסכם הפטור מוויזות. השאלה מה יקרה קודם, האם הפטור מוויזות כבר יהיה תקף או שאיחוד האמירויות תהפוך למדינה אדומה ועל כן ליעד לא רלוונטי לנוסעים מישראל והגשמת פירות השלום - בזירה העסקית ובזירת התיירות.