שופרסל | בלעדי

הרשות לתחרות אישרה לשופרסל לרכוש את חברת המזון אמיגה

שופרסל חתמה על הסכם לרכישת 75% מחברת אמיגה העוסקת במכירה והפצה של מוצרי מזון וניקיון לשוק המוסדי • במסגרת העסקה, שופרסל ואמיגה יעמידו לחברה חדשה שיקימו הלוואות בעלים בהיקף 23.5 מיליון שקל

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: יוסי כהן
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: יוסי כהן

למרות חששות מצד הספקים, הרשות לתחרות אישרה את מיזוג שופרסל-אמיגה - כך נודע לגלובס.

הרשות אישרה לשופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, לרכוש את סיטונאית המזון "אמיגה שיווק מזון". בשנים האחרונות מחפשת שופרסל דרכים להתרחב שלא באמצעות חנויות קמעונאיות בהן היא מוגבלת על-ידי רשות התחרות, וכעת היא עושה זאת באמצעות הרחבת פעילותה לשוק המוסדי. שופרסל חתמה על הסכם לרכישת 75% מהחברה שבבעלות משפחת אמיגה ובניהול שאול אמיגה, בעוד שהיתרה (25%) תמשיך להיות מוחזקת בידי משפחת אמיגה.

במסגרת העסקה שנחתמה בין השתיים, שופרסל ואמיגה יעמידו לחברה חדשה שיקימו ותחתה תתבצע מעתה הפעילות הלוואות בעלים בהיקף של 23.5 מיליון שקל, בהתאם לשיעורי החזקתם בחברה, שישמשו לרכישת הפעילות מאמיגה. שם החברה החדשה יהיה "שופרסל אמיגה". כלומר, חלקה של שופרסל בעסקה מסתכם בהלוואת בעלים בהיקף של 17.6 מיליון שקל.

חברת אמיגה עוסקת במכירה והפצה של מוצרי מזון וניקיון לשוק המוסדי. בין לקוחותיה העיקריים נמנים עסקים שנפגעו קשות בתקופת הקורונה, בהם קייטרינג, בתי קפה, מסעדות, גני ילדים, בתי אבות ובתי חולים. החברה פועלת מהפארק הלוגיסטי בצריפין, ולה מרכז לוגיסטי בשטח של כ-4,000 מ"ר. ב-2018 עמד מחזור המכירות של החברה על מעל 100 מיליון שקל, זאת לפי נתוני חברת הייעוץ והמחקר הכלכלי דן אנד ברדסטריט.

מדובר בניסיון של שופרסל להגדיל את היקף פעילותה בתחום המכירות לעסקים, וזאת בין היתר משום שהיא מוגבלת ברכישות בתחום קמעונאות המזון. בזמן שהמתחרות שלה מתרחבות בצורה אגרסיבית באמצעות רכישת חנויות מקבוצת יינות ביתן לאחר שזו נקלעה לפני כשנה למצוקת תזרים, שופרסל מחפשת אפיקים התרחבות חדשים, ואחרי שרכשה את ניו-פארם לפני כשלוש שנים והתרחבה למכירה סיטונאית, עתה היא נכנסת לתחום נוסף.