בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; Airbnb זינקה ב-111% ביומה הראשון למסחר

מנייתה של Airbnb נושקת לשווי של 150 דולר בסיום יומה הראשון • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב היו מעל לתחזיות והסתכמו ב-853,000 בקשות • ה-ECB הגדיל את תוכנית ההרחבה הכמותית ב-500 מיליארד אירו, בהתאם לצפי

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת ברקע לאכזבה מנתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה, ועל רקע העלייה בתמותה מקורונה בארה"ב לשיא יומי מעל ל-3,000 בני אדם.

מדד ה-S&P500 ירד ב-0.1% הדאו ג’ונס השיל 0.2% ומנגד הנאסד״ק עלה בכ-0.5%. סקטור הטכנולוגיה, השירותים והנפט וגז עלו. מניית Airbnb זינקה ב-111% ביומה הראשון למסחר, למחיר של 143 דולר למניה - לעומת 68 דולר בהנפקה.

החוזה על הנפט (WTI) למסירה בדצמבר עלה בכ-3% למחיר של 45 דולר לחבית, ומחיר הברנט חצה את הרמה של 50 דולר לחבית, וזאת בציפייה לחזרה לשגרה על רקע התקרבות החיסונים לשוק. בריטניה היתה הראשונה להתחיל לחסן השבוע.

20:50

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר את עיקר תשומת הלב לוקחת הערב מניית Airbnb שהחלה להיסחר לפני דקות לפי שווי של כ-100 מיליארד דולר, לאחר זינוק של 130% למחיר של כ-160 דולר כעת. רק אתמול הונפקה החברה במחיר של 68 דולר למניה.

19:00

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת בצל האכזבה מנתוני דרישות האבטלה השבועיות, ועל רקע שיא יומי במספר המתים בארה"ב כתוצאה מנגיף הקורונה. מדד S&P 500 משיל 0.2%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.3%, מנגד הנאסד"ק עולה ב-0.3%.

מנייתה של חברת הריהוט לבית RH צונחת בכ-8% לאחר שהחברה הזהירה כי קשיי אספקה צפויים לפגוע בתוצאותיה של החברה ברבעון הרביעי של השנה. 

דורדאש שזינקה אתמול בכ-85% ביומה הראשון למסחר בוול סטריט יורדת בכ-5% ביומה השני. עיני השוק נשואות לקראת התחלת המסחר במניית Airbnb היום במסחר.

בבורסות אירופה המסחר ננעל בנטייה לעליות בהמשך להודעת הבנק המרכזי של אירופה  על הגדלת תוכנית ההרחבה הכמותית. מדד הדאקס סגר את יום המסחר ללא שינוי מהותי, הקאק גם הוא ללא שינוי מהותי, הפוטסי הבריטי עלה ב-0.6%.

17:06

נמחקו הירידות בוול סטריט שנרשמו בפתיחת המסחר. המדדים המובילים נסחרים כעת סביב רמות הפתיחה. בשוק ממתינים להתחלת המסחר במנייתה של Airbnb ביומה הראשון.

לראשונה מאז חודש מרץ, מחיר הנפט מסוג ברנט עולה על 50 דולר לחבית.

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות בצל האכזבה מנתוני הבקשות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף ובציפייה להתקדמות השיחות לקראת השקת חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית.

מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.3%, הנאסד"ק מאבד 0.7% ומדד S&P 500 יורד ב-0.5%.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב הגיעו מעל לתחזיות והסתכמו ב-853,000 בקשות. התחזיות היו ל-725,000 בקשות, לעומת 740,000 בקשות בשבוע הקודם. 

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.2% בחודש נובמבר, לעומת הצפי לעלייה של 0.1%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בטריטוריה האדומה.

14:50

הבנק המרכזי האירופאי, ה-ECB, מגדיל את תוכנית ההרחבה הכמותית (שעיקרה תמיכה בכלכלה על ידי רכישות אג"ח) ב-500 מיליארד אירו. במקביל, הודיע ה-ECB היום כי הריבית בגוש האירו נותרת ללא שינוי. המהלך של ה-ECB היה צפוי, על רקע הגל השני של הקורונה השוטף את היבשת ופוגע בכלכלות.

סאמי שער, הכלכלן הראשי של לומברד אודייר, הבנק השוויצרי המתמחה בבנקאות פרטית אמר על הודעת ה-ECB: "כצפוי, הבנק המרכזי האירופי (ECB) הרחיב את תוכנית רכישת הנכסים שלו והודיע כי ימשיך בפעולותיו למימון מחדש עבור בנקים. ל- ECB יש העדפה ברורה להשתמש בכלי מדיניות אלה במקום בהפחתת שער הריבית, שנותר ללא שינוי. צעד זה עוזר לעגן את הריבית בטריטוריה שלילית ולשמור על מרווחי האשראי הפריפריאליים תחת שליטה.

"הפעולות האחרונות של הבנק המרכזי אמורות להבטיח את ההתאוששות ממגפת הקורונה הודות לתנאי מימון נוחים (שיעורי הלוואות ותשואות נמוכות, זמינות אשראי) ולהגביל את הנזק הכלכלי מהגל השני, במיוחד בהקשר של תמיכה פיסקלית רחבת היקף יותר באמצעות קרן ההתאוששות האירופאית", אמר שער.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות. האירו מתחזק בכ-0.2% לרמה של 1.211 דולרים. 

13:55

עליות קלות בבורסות אירופה. הסוחרים ממתינים להודעת ה-ECB בנוגע לצעדי מדיניות נוספים לתמיכה בכלכלה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו המלצה על מניית ג'יי פרוג . באופנהיימר מציינים כי החברה פונה לשוק עצום המוערך במיליארדי דולרים, נמצאת בשלבי חדירה ראשוניים ונהנית מתחרות מוגבלת. "המצב בא לידי ביטוי בשיעורי צמיחה גבוהים במיוחד בהכנסות, קצב של למעלה מ-40%, זאת לצד רווחיות נאה ותזרים מזומנים חיובי עקבי. למרות תמחור גבוה יחסית, אנו רואים פוטנציאל להמשך עלייה במניה, בהתאם למימוש פוטנציאל השוק, עם צפי לצמיחה ארוכת טווח ומינוף רווחיות. אנו מדרגים את FROG בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 90 דולר למניה" . 

12:20

עליות קלות בבורסות אירופה. הסוחרים ממתינים להודעת ה-ECB בנוגע לצעדי מדיניות נוספים לתמיכה בכלכלה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

ורינט דיווחה על הכנסות של כ-328 מיליון דולר ברבעון השלישי שלה (שהסתיים בסוף אוקטובר), עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ממוצרים, החלק הרווחי יותר לחברה, ירדו ב-9% ביחס לרבעון המקביל לרמה של כ-106 מיליון דולר, ומנגד ההכנסות משירותים ותמיכה צמחו ב-6.6% ל-222 מיליון דולר.  על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הכוללים בין היתר הוצאות על רכישות, ירידות ערך, הוצאות שקשורות לפיצול ותגמול הוני לעובדים, הרווח הנקי הסתכם ב-71.1 מיליון דולר, עלייה של 12.7% לעומת הרבעון המקביל. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר המגעים בנוגע לחבילת תמיכה נוספת בכלכלת ארה"ב ולשיחות הברקזיט בין בריטניה לגוש האירו. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות עם נטייה לירידות. 

08:15

באסיה נסחרים היום מדדי המניות במגמה מעורבת, לאחר שאמש בניו יורק ננעל יום המסחר בירידות, בהובלת מניות ההייטק שהפגינו חולשה. מדד הדאו ג'ונס רשם בסיום ירידה של כ-0.3% ומדד הנאסד"ק צנח בכ-2%. מניית דור-דאש זינקה בכ-85% ביום המסחר הראשון שלה. 

המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר המגעים בנוגע לחבילת תמיכה נוספת בכלכלת ארה"ב ולשיחות הברקזיט בין בריטניה לגוש האירו. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

בתחום המאקרו, ראשי הבנק המרכזי האירופי (ECB ) צפויים להודיע היום (ב-14:45) על צעדים חדשים לתמיכה בכלכלה, על רקע הנזקים הכבדים של מגפת הקורונה.  בארצות הברית יתפרסמו מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר והתביעות שבועיות לדמי אבטלה (צפי לכ-720 אלף). 

במסחר בסחורות, לאחר ירידה חדה אתמול, הזהב מטפס כעת בכ-0.4% לרמה של 1,844 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט רושם עלייה של כ-0.3% לרמה של כ-49 דולר לחבית. הביטקוין נסחר בירידה קלה סביב 18,390 דולר.

חברת ההשכרה לטווח קצר, Airbnb, הונפקה לציבור במחיר של 68 דולר למניה, כך לפי מקורבים, לפי שווי של 47 מיליארד דולר. בעבר החברה אמרה שהיא מצפה למכור מניות במחיר שבין 56 ל-60 דולר. החברה הרוויחה 219 מיליון דולר מתוך הכנסות של 1.34 מיליארד דולר בין יוני לספטמבר בשנה האחרונה - ירידה של 19% מהרבעון המקביל ב-2019, אז הכניסה 1.65 מיליארד דולר. המסחר במניה (סימול: ABNB) יתחיל היום.