ביקום רכשה עוד מניות בזק ב-40 מיליון שקל

שנה לאחר שקרן סרצ'לייט האמריקאית ואיש העסקים הישראלי דוד פורר רכשו מניות השליטה בביקום בהשקעה של כ-630 מיליון שקל, הרחיבה החברה את השקעתה בבזק • ביקום רכשה עוד 10.58 מיליון מניות של בזק והגדילה את שיעור החזקתה ל-26.72%

דוד פורר / צילום: רפי דלויה
דוד פורר / צילום: רפי דלויה

חברת ההחזקות בי קומיוניקיישנס (ביקום), שבשליטת קרן סרצ'לייט ודוד פורר, מרחיבה את השקעתה בחברת בזק. אתמול רכשה ביקום עוד 10.58 מיליון מניות של בזק בתמורה לסכום של 40 מיליון שקל והגדילה את שיעור החזקתה בחברת התקשורת הישראלית מ-26.34% ל-26.72%.

לדברי ביקום, המניות נרכשו כשהן נקיות וחופשיות מכל משכון, משכנתה, שעבוד, עיקול או זכות אחרת כלשהי של צד שלישי כלשהו, לרבות מכל התחייבות אחרת לבנקים, למוסדות פיננסיים ולאחרים. בזק נסחרה אתמול לפי שווי של 10.4 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה חיובית של 36% מתחילת 2020.

לדברי תומר ראב"ד, מנכ"ל ביקום, "בזק היא חברה עם הנהלה מצוינת ויסודות חזקים שתמשיך להוביל את עתיד התקשורת במדינת ישראל בעשורים הקרובים. אנו גאים בהצלחת הקבוצה ומצפים כי נמשיך להצעיד קדימה את השוק בכל הנוגע לתשתיות, שירותי תקשורת וחדשנות".

ראב"ד הוסיף כי "הקבוצה רואה ברגולטורים שותפים חשובים להצלחת מהלכים אלה ולהחזרת ישראל לקדמת הבמה הבינלאומית. בזק הוכיחה שוב ושוב את חיוניותה, במיוחד בשנה האחרונה בה האקסלרציה של כל התעשיות לעידן דיגיטלי נתמכת, על חברות קבוצת בזק, בצורה כזו או אחרת. השקעה זו מהווה מבחינתו הבעת אמון נוספת ביכולת הקבוצה להביא ערך לכלל אזרחי המדינה, לעסקים הקטנים והגדולים כאחד, כמו כן לבעלי מניותיה".

קרן סרצ'לייט האמריקאית ואיש העסקים הישראלי דוד פורר רכשו לפני כשנה את מניות השליטה בביקום בהשקעה של כ-630 מיליון שקל, וזאת במסגרת הסדר החוב המשולב של ביקום והחברה האם לשעבר, אינטרנט זהב. נכון להיום מחזיקה סרצ'לייט ב-60.18% ממניות ביקום בשווי של 496 מיליון שקל, ואילו פורר מחזיק ב-11.39% ממניות ביקום בשווי של 94 מיליון שקל.

לביקום שלוש סדרות אג"ח בהיקף של 2.036 מיליארד שקל, שלהבטחתן משועבדות מניות השליטה (25%) בבזק, ששווין הבורסאי עומד כיום על 2.6 מיליארד שקל. שלוש סדרות האג"ח יעמדו לפירעון בתשלום אחד בנובמבר 2024, כאשר נכון לאתמול נסחרה המרכזית שבהן (אג"ח ג') לפי תשואה שנתית לפדיון של 4.4%.