פנייה לוועדת הכספים: ההנחה בארנונה של מאות אלפי עסקים נמצאת בסכנה

כך טוען דובי אמיתי, יו"ר נציגות המגזר העסקי, בפנייה דחופה שהעביר ליו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני • אמיתי מבקש לפעול לתיקון סעיף 16 לתקנות הארנונה ב-2020, לפיו מי שלא שילם את כל הארנונה לשנה זו, לא יהיה זכאי להנחות

דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים ויו"ר נציגות המגזר העסקי, פנה במכתב דחוף למשה גפני, יו"ר וועדת הכספים בכנסת, בבקשה לביטול סעיף 16 לתקנות ההנחות בארנונה. מדובר בסעיף לפיו עסק שזכאי להנחה בארנונה, שלא פרע את יתרת הארנונה במלואה עד סוף שנת הכספים, תתבטל ההנחה שלו.

לטענת אמיתי, מדובר בכשל טכני מובנה: "משך הזמן שלוקח לרשות המסים לשלוח את האישורים לעסקים על הזכאות למענק הוצאות קבועות, הנדרשים לצורך הגשת הבקשות להנחה בארנונה, שיכול להגיע עד 100 ימים מיום הגשת הבקשה למענק וכן, משך הזמן שלוקח לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים להעביר את רשימת העסקים הזכאים לרשויות המקומיות, מביאים למצב בו עד סוף 2020 לא תוכל להיפרע במלואה יתרת חוב הארנונה הרשומה בספרי הרשויות המקומיות, מה שעל פי התקנות הקיימות יעמיד בסיכון את כל ההנחות שניתנו לעסקים במהלך שנת 2020, על רקע העובדה שישנם לא מעט רשויות שלוחצות על העסקים לתשלום מלא של הארנונה (למרות זכאותם להנחות) ולא - תבוטל זכאותם להנחות שכבר ניתנו". כאמור, החשש הוא שזכאותם של עסקים להנחות שכבר ניתנו תבוטל.

בסיום מכתבו כותב אמיתי כי, "אודה להתערבותך לתיקון תקנות ההנחה בארנונה ולקבוע כי סעיף 16 לא יחול על ההנחות בארנונה שניתנו בשנת 2020 בעקבות משבר הקורונה או לחילופין לתקן את סעיף 16 לתקנות כך שייקבע כי יש להסדיר את יתרת החוב עד סוף השנה העוקבת (דהיינו סוף שנת 2021)".

נשיאות המגזר העסקי בישראל הינה "ארגון גג" המאגד ומייצג את האינטרסים המשותפים של המעסיקים המרכזיים במשק מול מקבלי החלטות. מאתר האינטרנט של נשיאות המגזר העיסקי ניתן ללמוד שהארגון פועל לטיפוח עסקים קטנים ובינוניים, הידברות עם ארגון העובדים היציג לעיצוב נורמות שוק העבודה, קידום יחסי עבודה תקינים במשק, מניעה וצמצום של רגולציות הפוגעות במגזר העסקי, הפחתת העלויות המושתות על המגזר העסקי ועוד.