התנועה לאיכות השלטון: "חשש לניגוד עניינים בתפקידו החדש של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר"

נתי כהן, כיום דירקטור בחברת "מגדלי תקשורת" ובעבר מנכ"ל משרד התקשורת, דוחה את הטענות על הסף ואומר בתגובה: "אין כל קשר בין השימוע שיצא לאחרונה ע"י משרד התקשרות או כל עיסוק אחר של המשרד לעצם היותי דירקטור בחברת מגדלי תקשורת"

נתי כהן/  צילום: כדיה לוי
נתי כהן/ צילום: כדיה לוי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ב') לשר התקשורת יועז הנדל, לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולממונה על רשות התחרות מיכל הלפרין, בעקבות חשש לניגוד עניינים בהיעדר תקופת צינון של נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.
מפנייה שהגיעה לידי התנועה על ידי ועד עובדי פלאפון, עולה כי בספטמבר האחרון מונה כהן, שסיים תפקידו במשרד התקשורת רק ביוני האחרון, לדירקטור בחברת "מגדלי תקשורת", אשר עתידה לרכוש או להקים אנטנות תקשורת סלולרית ולהשכיר את השימוש בהן לחברות סלולר.

לטענת התנועה לכאורה על פי החוק, על כהן היה לחכות תקופת צינון של שנה בטרם התמנה לדירקטור, או לחלופין לבקש לקבל היתר מיוחד לקיצור תקופת הצינון. בקשה זו לא הוגשה ומכאן עולה שעצם מינויו של מר נתי כהן לדירקטור בחברה יוצר מצב של ניגוד עניינים מובנה, אותו ניסו החוק וכללי התקשי"ר למנוע.

עוד נודע לתנועה כי לאחרונה נשקלת מחדש המדיניות במשרד התקשורת לפיה לא מאושר שיתוף רשתות סלולר בין מפעילות שונות, מלבד שיתוף בין מפעילה גדולה אחת עם מפעילה קטנה אחת. בפניית התנועה לאיכות השלטון נכתב כי "העובדה שמשרד התקשורת בוחר לבחון מחדש את מדיניותו, בה הוא דוגל במשך כשש וחצי שנים, דווקא בסמוך למועד מינויו של מנכ"ל משרד לשעבר לחברה שתחום פעילותה נוגד את אותה מדיניות, מגביר את החשש לניגוד עניינים שממילא עלה מניגוד העניינים המובנה שפורט לעיל, וממילא עולה חשש להתנהלות בניגוד לכללי המינהל התקין". עוד התנועה הדגישה כי אין היא מביעה כל עמדה ביחס לעצם המדיניות או לשינויה.

נתי כהן מסר בתגובה: "חברת מגדלי תקשורת הינה חברה העוסקת בבניה ואחזקה של תרנים תקשורת. החברה אינה מחויבת ברישוי או בפיקוח של משרד התקשורת. במסגרת תפקידי כמנכ"ל משרד התקשורת לא הכרתי ולא עסקתי בפעילות החברה כלל ועיקר. במסגרת תפקידי כדירקטור איני עוסק בכל סוגיה של רגולציה בה עוסקת משרד התקשורת.

"השימוע שיצא לאחרונה מטעם המשרד נחתם על ידי המנכ"לית הנוכחית ולמיטב הבנתי אינו עוסק כלל ועיקר בחברת מגדלי תקשורת או כל חברה העוסקת בבניה או אחזקה של תרנים. לסיכום אין כל קשר בין השימוע שיצא לאחרונה על ידי משרד התקשרות או כל עיסוק אחר של המשרד לעצם היותי דירקטור בחברת מגדלי תקשורת".

ממשרד התקשורת נמסר כי "המכתב התקבל במשרדנו ונגיב במישרין לפונה".