מאז הבחירות הרייטינג של CNN גואה, אך גורלו של הבוס לוט בערפל

חודש אחרי הבחירות, לרשת החדשות יש מעמד מוביל בקטגוריות רייטינג מרכזיות בשל האמינות שהופגנה • הובא לתשומת-ליבו של נשיא הרשת ג'ף צוקר כי ישנן הצעות משקיעים לרכישתה

נשיא CNN, ג'ף צוקר / צילום: Associated Press, Evan Agostini
נשיא CNN, ג'ף צוקר / צילום: Associated Press, Evan Agostini

רשת החדשות האמריקאית CNN נהנית מאחוזי צפייה גבוהים לאחר הבחירות בארה"ב. אך השאלה האם הבוס, שניצח על העליות האלה ברייטינג, יישאר בחברה נשארת פתוחה.

ל-CNN היו בממוצע יותר צופים בחישוב ליום שלם מרשת פוקס מאז יום הבחירות ועד ה־8 לדצמבר, תקופה של 35 ימים, והזמן הארוך ביותר שבו הרשת נהנתה מהובלה כזו באחוזי הצפייה כבר כ־19 שנים. CNN גם הגיעה לתוצאות הטובות ביותר בתקופה זו בקרב צופים בני 25 עד 54, חתך באוכלוסייה שהמפרסמים בערוצי החדשות פונים אליו. פוקס נשארה מובילה בחישוב הכללי של אחוזי הצפייה.

בזמן ש-CNN מנסה לשמר את התנופה, רשת האם וורנר, יחידה של חברת AT&T, מנהלת שיחות עם נשיא CNN ג'ף צוקר, לגבי חידוש החוזה שלו, כאשר בשבועות הקרובים השיחות צפויות להיכנס להילוך גבוה, כך אומרים אנשים המכירים את הנושא מקרוב. צוקר רמז למקורביו בשיחות פנימיות שאינו בטוח אם הוא מעוניין להישאר והוא שוקל את צעדיו אחרי הבחירות.

הדיונים על החוזה קורים בזמן ש-CNN הפכה לחברה מבוקשת לרכישה בעולם ההון סיכון. לאחרונה, צוקר נעשה מודע לעניין בקרב משקיעים להפוך את הרשת פרטית, כך לפי אנשים המכירים את הנושא. לפי תסריט אחד, צוקר יוכל להמשיך לנהל את הרשת תחת בעלות חדשה, אמרו האנשים. צוקר אמר שעל מי שמעוניין ברכישת CNN ליצור קשר עם חברת האם שלה AT&T.

מנכ"ל חברת וורנר מדיה ג'ייסון קילאר אמר בכנס של החברה לאחרונה ש-CNN אינה מוצעת למכירה. אנשים המקורבים לקילאר אמרו שהוא מקווה שצוקר יישאר עם הרשת.

אחוזי הצפייה בטלוויזיה בכבלים ירדו באופן כללי מהפסגות אליהן הגיעו רשתות הטלוויזיה בשבוע של הבחירות. ל-CNN היו הרווחים הגדולים ביותר בקטגוריות מרכזיות לקראת הבחירות ומיד לאחריהן, והיא הצליחה לשמר מספיק מהצופים האלה על מנת לעבור את
פוקס בכמה קטגוריות.

מאז יום הבחירות ועד 8 לדצמבר, היו ל-CNN בממוצע 1.7 מיליון צופים על פני כל היום, בהשוואה ל־1.56 צופים ביום ברשת פוקס. CNN גם הובילה בזמן צפיית השיא בקרב צופים בגילאים 25-54, עם ממוצע של 818 אלף, אך פוקס הובילה בצפייה בזמן שיא אם משכללים את כל הגילאים.

גם הנתונים של פוקס משתפרים

כמו המתחרות בקטגוריית החדשות בכבלים, גם" פוקס" על המסלול לשנה עם הרייטינג הכי גבוה אי פעם. פוקס עתידה להוביל בין רשתות הכבלים בכמה קטגוריות רייטינג עיקריות, כולל צפייה לאורך כל היום, צפייה לאורך כל היום בחתך אוכלוסייה הצורך חדשות, צפייה בזמן שיא וצפייה בזמן שיא על פי חתך אוכלוסייה.

"פוקס ניוז", שהייתה מלכת הרייטינג של החדשות בכבלים במשך קרוב לשני עשורים, מתמודדת לאחרונה עם תחרות מצד הרשתות התומכות בטראמפ "ניוזמקס" ו־One" America News Network", אשר זכו בחיבתם של תומכי הנשיא היוצא על ידי הידהוד הטענות שלו לגבי גניבת בחירות נרחבת בארה"ב.

ב"ניוזמקס" ראו עלייה משמעותית ברייטינג סביב יום הבחירות, כך לפי חברת הרייטינג נילסן. לרשת היו בממוצע 372 אלף צופים ליום מיום הבחירות ועד 8 לדצמבר, עלייה של יותר מ־500% לעומת כמות הצופים בזמני צפיית שיא בשבוע שלפני הבחירות. עדיין, "ניוזמקס" קטנה הרבה יותר מפוקס, שהיו לה כ־31. מיליון צופים בזמן צפיית שיא בתקופה המקבילה.

ל"פוקס ניוז" וקבוצת האם של ה"וול סטריט ג'ורנל", News Corp, בעלות משותפת.

רשת "MSNBC" נמצאת במקום השלישי במספר קטגוריות רייטינג מאז הבחירות. לרשת היו הצלחות והיא משכה יותר צופים מהמתחרות שלה במהלך ימי השבוע, מאז הבחירות ב־7 לנובמבר, כך לפי דוברת של הרשת. ב־"MSNBC" אמרו שהתוכנית של רייצ'ל מדואו משכה יותר צופים בשעת השידור שלה לעומת תוכניות מתחרות, במהלך דצמבר. סזאר קונדה, יושב הראש של NBCUniversal News Group, לאחרונה פנה למנהלת הבכירה ברשת ראשידה ג'ונס בהצעה שתהיה הנשיאה הבאה של ערוץ החדשות.

ייתכן שניצחונות הרייטינג של CNN יהיו זמניים. הרשת לעתים מצליחה לעקוף את המתחרות בטווח הקצר, כאשר צופים מזדמנים עוברים ל-CNN בזמנים של חדשות מתפרצות אינטנסיביות. CNN עקפה את פוקס בקרב צופים בזמן צפיית שיא בחתך אוכלוסייה מרכזי באוגוסט 2019, אבל לפוקס היו הכי הרבה צופים בזמן צפיית שיא בסך הכל בחודש הזה ולבסוף פוקס ניצחה ברבעון.