חברת מטבחי לוגת נקלעה לקשיי תזרים והפסיקה את הפעילות

חברת המטבחים שבבעלות מיכאל פרור אספה אתמול את עשרות עובדיה בפתאומיות ועדכנה אותם כי החברה נסגרת וכי פעילות המפעל בשדרות תופסק

מטבחי לוגת / צילום: איל יצהר, גלובס
מטבחי לוגת / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת מטבחי לוגת הפסיקה את פעילותה בפתאומיות לאחר שנקלעה לקשיי תזרים - כך נודע לגלובס. חברת המטבחים שבבעלות מיכאל פרור אספה אתמול את עשרות עובדיה בפתאומיות ועדכנה אותם כי החברה נסגרת וכי פעילות המפעל בשדרות תופסק, כשבמקביל לקוחות שממתינים לקבל אספקה של הזמנות קודמות בפרויקטים של בנייה למגורים עודכנו במידע. על רקע סגירת המפעל, ספקים שלוגת חייבת להם כסף, הגיעו לאסוף סחורה מהחברה.

עורך הדין של החברה, אביחי ורדי, אמר לגלובס כי החברה מנהלת משא-ומתן עם משקיע אפשרי מתוך כוונה למכור אותה או להזרים לתוכה כסף שיאפשר לה לשוב ולפעול.

הסגירה הזו של הפעילות הפתיעה את הענף, כמו גם את לקוחות שהזמינו מטבחים מהחברה ומסרו לה צ'קים לתשלום עבור הזמנות של מטבחים חדשים בחודש האחרון בהיקף של 23-24 אלף שקל עבור כל מטבח. חברת הייעוץ הכלכלי דן אנד ברדסטריט הורידה את הדירוג של החברה לסיכון התקשרות גבוה, כשלידיה גם הגיעו אינדיקציות שליליות על פיגורים בתשלומים לספקים.

בימים האחרונים אף הוסרו החשבונות של החברה ברשתות החברתיות אליהם הפנתה מהאתר שלה בפייסבוק ובאינסטגרם.

בשיחה עם גלובס אמרו לקוחות שרכשו מטבחים מהחברה בדירות שטרם אוכלסו, כי רק לפני חודש נפגשו עם נציגי לוגת ומסרו להם צ'קים עבור מטבחים שהזמינו. עתה לא ברור מה יעלה בגורלן של אותן הזמנות שטרם סופקו.

חברת מטבחי לוגת נוסדה ב-2003, והיא עוסקת בייצור, שיווק והרכבת מטבחים ומוצרים נלווים. לחברה מחזור מכירות שנתי של כ-18 מיליון שקל. החברה הפעילה שני חללי תצוגה, בבני וברק וברעננה ומפעל בעיר שדרות. בין הלקוחות להם היא מספקת מטבחים, נמנות חברות בנייה מהגדולות והמובילות במשק ביניהן אחים דוניץ, אשטרום, דניה סיבוס, אלקטרה בנייה ואחרות.

בחודשים האחרונים החברה התמודדה עם השלכות משבר הקורונה העולמי. בשל המגבלות שהטילה הממשלה אולמות התצוגה הפסיקו את פעילות לתקופה של מספר חודשים, והמפעל פעל במתכונת חלקית בלבד, כשחלק מעובדיה הוצאו לחל"ת. משבר הקורונה השפיע גם על קבלת התשלומים מלקוחותיה של לוגת, מה שדחק את החברה לעכב תשלומים לחלק מספקיה בהסכמה.

ירידה משמעותית בפעילות הבנייה בישראל

הפסקת הפעילות של מטבחי מתרחשת בצל ירידה בפעילות הבנייה בישראל, אשר משתרשרת לחברות המייצרות מוצרים עבור הענף וקבלנים קטנים. עוד טרום הקורונה, בשנים האחרונות נרשמו קריסות של מספר חברות בתחום המטבחים ביניהן מטבחי דקור כפי שנחשף בגלובס. אחת הסיבות המיוחסות לכך בענף הן השפעות תכנית מחיר למשתכן. בימים טרום תכנית מחיר למשתכן, יצרני מטבחים הרוויחו מהשדרוגים שמבקשים דיירים שלא מסתפקים במבטח הסטנדרטי ומזמינים ישירות מול הספק מטבח יקר יותר. בפרויקטים של מחיר למשתכן, המפרט של הדירות נקבע מראש ואסור לעשות בו שינויים עד לרגע מסירת המפתח, כך שדיירים רבים בוחרים להסתפק במטבח הבסיסי.

עו"ד אביחי ורדי המייצג את לוגת מסר לפניית גלובס: "בשל משבר הקורונה נקלעה החברה לקשיים משמעותיים בתזרים המזומנים. מדובר בחברה ותיקה ביותר של עשרות שנים ששירתה בנאמנות את קהל לקוחותיה. החברה בוחנת את האפשרות לנסות ולשקם את עצמה. החברה תעשה כל מאמץ למנוע נזק מכל מי שעבד עמה". עוד נמסר כי "החברה מנהלת משא-ומתן עם משקיע אפשרי במטרה לקדם את שיקומה".