הביטקוין חצה את רף ה-23 אלף דולר: למה זה קורה ומה עוד בתחזית

לאחר שחצה את רף ה-20 אלף דולר לראשונה זה 3 שנים: ביטקוין משלים קפיצה של כ-30% בחודש האחרון - וזינוק אדיר של כ-190% מתחילת השנה • סקוט מיינרד, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות האמריקאי גוגנהיים: הביטקוין עשוי להגיע ל-400 אלף דולר

שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP
שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP

בתזמון מושלם ובהפרש של 3 שנים בדיוק משיאו הקודם, ביטקוין קבע הבוקר (ה'), מעט לאחר השעה 11:00, את שיא כל הזמנים, כשמחירו חצה את רף ה-23 אלף דולר - רמתו הגבוהה אי פעם.

מחירו הממוצע של ביטקוין (BTC) הגיע עד לרמה של 23,154 דולר, אחרי זינוק של 18% בתוך יממה אחת בלבד, על פי אתר CoinMarketCap, המרכז את נתוני המסחר במאות בורסות קריפטו ברחבי העולם.

עם שבירת שיא כל הזמנים, משלים מחיר הביטקוין קפיצה של כ-27% בחודש האחרון - וזינוק אדיר של 205% מתחילת השנה. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-430 מיליארד דולר - וגם בכך הוא קובע שיא היסטורי.

ביטקוין הוא המטבע הראשון והגדול בשוויו בשוק הקריפטו, המונה כיום יותר מ-8,000 סוגי מטבעות שונים. שווי השוק של ביטקוין לבדו הוא כ-65% משוויו הכולל של שוק מטבעות הקריפטו.

כבר אתמול אחר הצהריים, כפי שדיווחנו באתר גלובס, שבר הביטקוין את שיא כל הזמנים שקבע ב-17 בדצמבר 2017, ועמד אז על 20,089 דולר. בסביבות השעה 16:00 ביום רביעי חצה הביטקוין את רף ה-20 אלף דולר לראשונה מאז דצמבר 2017, אבל בכך הוא לא הסתפק. מאז ועד ליום חמישי בבוקר המשיך מחיר הביטקוין לטפס במהירות - כך שהשיא שקבע הבוקר כבר גבוה בכ-3,000 דולר מהשיא ההיסטורי הקודם שלו.

בניגוד לראלי ההיסטורי של הביטקוין ב-2017, שבסופו קבע את שיאו הקודם, הפעם יש סימנים כי בשוק מעורבים הרבה יותר משקיעים מוסדיים, ובהם קרנות גידור וגופי פמילי אופיס.

יגיע עד לרמה של 400 אלף דולר

סקוט מיינרד, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות האמריקאי גוגנהיים, המנהל נכסים פיננסיים בהיקף של 270 מיליארד דולר, אמר אתמול בראיון לאתר בלומברג כי השילוב בין ההיצע המוגבל של ביטקוין לבין "הדפסת הכסף המשתוללת" על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב, עשוי להמשיך לדחוף מעלה את מחיר הביטקוין - כך שבסופו של דבר, יגיע עד לרמה של 400 אלף דולר.

מיק מקגלון, אסטרטג המודיעין של בלומברג, התייחס אתמול לשיאו של הביטקוין בדוח שפירסם. לדבריו, "התנודתיות השנתית הנמוכה אי פעם במחיר הביטקוין בהשוואה למחיר הזהב ולשוק המניות, נכון לסוף 2020, עשויה לאפשר את התקדמות ביצועי מטבע הקריפטו בשנת 2021". מקגלון ציין כי יחס המחיר של ביטקוין לזהב עשוי לעלות מרמה נוכחית של פי 12 עד לרמה של פי 100, אם הראלי של הביטקוין יימשך.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, אמר אתמול לגלובס כי "ערך הביטקוין משקף את האפשרויות הגלומות בו ובכלכלה שהוא מייצג, וגם את השימושים בו. עם זאת, דווקא עכשיו צריך לומר: שער הביטקוין משתנה במהירות, ואי-אפשר לחזות אותו בטווח הקצר.
"העובדה שהשער הכפיל את עצמו בלמעלה מפי חמש מהשער שבו היה רק במרץ השנה, היא מרשימה, אבל עליות שכאלה יכולות להתחלף במהירות בירידות. ולכן, על אף ההתלהבות, אנחנו ממליצים למשתמשים חדשים ללמוד את הנושא לפני שייכנסו לשוק, ולא להשקיע יותר ממה שהם מסוגלים להרשות לעצמם להפסיד".