אחרי אפל מגיעה מיקרוסופט: הצרה החדשה של אינטל

חודש לאחר שאפל החלה למכור מחשבים בהם יש מעבד M1 שהיא ייצרה במקום שבבים של אינטל, גם מיקרוסופט מתכוונת להתחיל לפתח שבבים בשרתים שלה ובמחשבי הסרפס • לפי הדיווחים, השבבים שמפתחת מיקרוסופט מבוססים על טכנולוגיה של ARM, שאנבידיה רוכשת מסופטבנק בעסקה הגדולה אי פעם בתעשיית השבבים

מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מיקרוסופט מתכוונת להתחיל להשתמש בשבבים שהיא מייצרת לטובת השרתים שמחזיקים את שירות הענן שלה, ובנוסף היא בודקת גם אפשרות להשתמש בהם במחשבי הסרפס שבפיתוחה. כך לפי דיווח ב"בלומברג" וב-"CNBC". מניית אינטל צנחה במסחר המאוחר בלמעלה מ-6%. 

לאינטל יש ההתקשרות ארוכת השנים עם מיקרוסופט, כאשר היא המעצבת העיקרית של שבבים עבור מחשבי הווינדוס של מיקרוסופט. 

"אנו ממשיכים להשקיע את היכולות שלנו בתחומים כמו תכנון וייצור, תוך טיפוח וחיזוק שותפויות עם מגוון רחב של ספקי שבבים", אמר דובר מיקרוסופט, פרנק שו.

הדיווח מגיע חודש לאחר שאפל החלה למכור מחשבים בהם יש מעבד M1 שהיא ייצרה, במקום שבבים של אינטל. לפני כחודש, הציגה אפל לראשונה מעבד בפיתוח עצמי על בסיס הטכנולוגיה של ARM הבריטית, שיחליף את החומרה של אינטל במחשבי החברה. במקביל השיקה החברה שלושה מחשבים חדשים - המחשב השולחני מק מיני (Mac mini) והלפטופים מקבוק אייר (MacBook Air) ומקבוק פרו (MacBook Pro) עם מסך 13 אינץ' - שימכרו עם השבב החדש של אפל - M1. אפל מתכננת להעביר את כל קולקציית המחשבים שלה לפעול על שבבים בפיתוח עצמי בתוך שנתיים.

לפי הדיווחים, השבבים של מיקרוסופט מבוססים על טכנולוגיה של ARM, שאנבידיה רוכשת מסופטבנק. מדובר ברכישה הגדולה אי פעם בתעשיית השבבים, במסגרתה אנבידיה רוכשת את חברת ARM הבריטית מידי סופטבנק תמורת יותר מ-40 מיליארד דולר.

ARM מפתחת טכנולוגיה לשבבים של מכשירי קצה כמו סמארטפונים ומחשבים. המודל העסקי שלה לא מבוסס על ייצור השבבים, אלא על הענקת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה בתמורה לתמלוגים.

מאינטל לא נמסרה תגובה.