אלון מאסק: "ביטקוין הוא בולשיט כמעט כמו כסף פיאט"

ציוץ טוויטר שהעלה מייסד ומנכ"ל טסלה, זכה לאלפי תגובות ושיתופים בקרב משקיעי הקריפטו • ציוץ נוסף שלו היום הקפיץ את מחירו של מטבע הקריפטו דוג'קוין

אלון מאסק / צילום: Associated Press, John Raoux
אלון מאסק / צילום: Associated Press, John Raoux

כמה שעות לאחר שמחיר הביטקוין עלה לשיא כל הזמנים, כשחצה במוצאי שבת את רף ה-24 אלף דולר, יזם הטכנולוגיה האמריקאי אלון מאסק שוב עורר התרגשות בקרב מחזיקי מטבעות הקריפטו. ביום ראשון בבוקר (מוצאי שבת בארה"ב) העלה מנכ"ל ומייסד חברת הרכב החשמלי טסלה ציוץ טוויטר, ובו כתב: "ביטקוין הוא מילת הביטחון שלי". 

הציוץ של מאסק בעניין הביטקוין זכה לאלפי תגובות וציוצים מחדש בטוויטר. אחד המגיבים הבולטים הוא יזם הקריפטו הסיני ג'סטין סאן, מייסד פלטפורמת הבלוקצ'יין Tron, שצייץ בתגובה למאסק: "טסלה היא מילת הביטחון שלי".

לא ברור עד כמה ציוצי הטוויטר של מאסק בנושא הביטקוין רציניים או לא, אבל אין זה הציוץ הראשון שלו בעניין. כך למשל, בציוץ שלו במאי האחרון, שבא בתגובה לציוץ של הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, מחברת ספרי "הארי פוטר", חשף מאסק מהו היקף החזקות הביטקוין שלו - היקף צנוע מאוד, של 0.25 ביטקוין בלבד. באותה עת נע שער הביטקוין סביב 9,400 דולר - אבל ב-7 החודשים שחלפו מאז, זינק מחיר המטבע הדיגיטלי ביותר מ-150%.

מאסק, שהוא גם מייסד החברות פייפאל ו-SpaceX, לא הסתפק היום בציוץ יחיד בעניין ביטקוין. בהמשך לציוץ הקודם, צייץ מאוחר יותר: "אני רק מתבדח, מי בכלל צריך מילת ביטחון?".

זמן קצר לאחר מכן, העלה המיליארדר האמריקאי ציוץ נוסף, ובו כתב: "ביטקוין הוא בולשיט (bs) כמעט כמו כסף פיאט".

כסף פיאט (מהמילה הלטינית Fiat) הוא כל מטבע ריבוני, כמו דולר, אירו או שקל, שערכו קיים מתוקף חוקי מדינה. ביטקוין, לעומת זאת, הוא מטבע קריפטוגרפי מבוזר, שערכו אינו תלוי באף מדינה או חוק, אלא אך ורק באמון המחזיקים והמשתמשים בו.

למאסק יש כמעט 41 מיליון עוקבים בטוויטר. בפרופיל הטוויטר שלו כתב מאסק על עצמו: "המנכ"ל לשעבר של Dogecoin". בציוץ באפריל 2019 הודה מאסק כי דוג'קוין הוא מטבע הקריפטו המועדף עליו. מדובר במטבע דיגיטלי שהתחיל את דרכו ב-2013 בתור בדיחה, ושמו מבוסס על מם האינטרנט "doge".

גם היום לא שכח מאסק את דוג'קוין, והוסיף ציוץ בעניינו כשכתב "מילה אחת: Doge". בעקבות הציוץ הזה עלה מחירו של מטבע הקריפטו דוג'קוין בבורסות הקריפטו, מ-0.003 דולרים ל-0.004 דולרים, לפי נתוני אתר Coinmarketcap.