עסק ביום | פיצ'ר

"שני בני הזוג שלנו הוצאו לחל"ת והם עוזרים לנו"

לי סמדרסמן ועדינה יעקב איחדו את העסקים לעסק אחד: אפונ'ציק ובוז'ולינו, חנות שבה נמכרים מוצרים שמייצרות השתיים • "החלטנו להתאחד והמשבר הביא אותנו למקום טוב וחיובי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

לי סמדרסמן (מימין) ועדינה יעקב, עסק למכירת חיתולי בד רב פעמיים / צילום: תמונה פרטית
לי סמדרסמן (מימין) ועדינה יעקב, עסק למכירת חיתולי בד רב פעמיים / צילום: תמונה פרטית

בחודש יולי האחרון איחדו לי סמדרסמן ועדינה יעקב את העסקים שלהן: החנות אפונצ'יק של סמדרסמן שמזה שלוש שנים נמכרים בה חיתולי בד רב פעמיים ומוצרי היגיינה רב פעמיים לנשים והחנות בוז'ולינו של יעקב שפעילה מזה שש שנים - הפכו לעסק אחד: אפונ'ציק ובוז'ולינו. בחנות שנמצאת בפרדס חנה נמכרים מוצרים שמייצרות השתיים בישראל.

"עבדנו בשיתוף פעולה לפני כן, החלטנו להתאחד והמשבר הביא אותנו למקום טוב וחיובי". אומרת סמדרסמן. בסגר הראשון נסגרה החנות והפעילות התמקדה באונליין, זירה שכבר הייתה מוכרת לעסק שהתחיל את דרכו בזירה המקוונת.

בהתאם למציאות החדשה, המתפרה של העסק שנמצאת בקריות, החלה לייצר מסכות בד רב פעמיות כך ש"הפעילות בחודש הראשון הצליחה לשמור על הווליום של לפני הסגר". חודש לאחר מכן סמדרסמן ילדה "ואז הרגשנו היטב את הקורונה. הפניות שלי לעבוד על שיווק והשינויים שנדרשים עם עסק שסגור פיזית ירדה. גם לפני כן עבדנו באונליין אבל זה הפך להיות אינטנסיבי יותר כשהדלתות של החנות היו סגורות.

"בחודש מאי פתחנו מחדש את החנות, הבאנו עובדת שתחליף אותי ואז החלטנו לאחד את העסקים שלנו. את בוז'ולינו שנמצאת בעץ אפרים הפכנו למחסן לוגיסטי עבור המכירות באונליין ובחנות, שהשם שלה שונה, המכירות עלו. הרגשנו פרגון מהקהילה בפרדס חנה, הגיעו יותר קונים עם גישה של תמיכה בעסקים מקומיים ופרסום שעבר מפה לאוזן. האיחוד אפשר לנו להתמודד טוב יותר ועלינו ביחד על גל של הצלחה וצמיחה גם הודות לרצון הצרכנים לרכוש כחול-לבן היום יותר מתמיד.

"התופרת שלנו שעבדה לפני כן בשתי עבודות עברה לעבוד אצלנו במשרה מלאה וככל שהיא תופרת יותר אנחנו מוכרות יותר. שני בני הזוג שלנו הוצאו לחל"ת והם עוזרים לנו. שתי המשפחות חוו משבר שבסופו של דבר גרם לעסק לפרוח ולהצליח. בימים אלה אנחנו מוציאות את המוצרים שלנו למכירה במקומות נוספים, הצלחנו לעשות דברים שלא עשינו לפני כן; האתר היה קיים אמנם אבל השקענו בקידום אורגני שלו בגוגל ובקמפיין ממומן ברשתות החברתיות, הגענו לקהלים חדשים בזכות השינויים שהאתר עבר שגם אותם אני זוקפת לזכות הקורונה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il