פתיחה חלשה ל"וונדר וומן 1984": לרשתות הקולנוע בארה"ב יש סיבה לדאגה

הסרט, שהאולפן בנה עליו שיהיה שובר הקופות הגדול של העונה, הכניס 38.5 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע הראשון להקרנות מחוץ לארה"ב, לעומת תחזית של 60 מיליון דולר

הפתיחה של "וונדר וומן 1984" בסין ובשווקים אחרים מחוץ לארה"ב לא עמדה בציפיות, וזה לא מבשר טובות לקראת הבכורה של הסרט בארה"ב ביום שישי הקרוב. הסרט, שהאולפן בנה עליו שיהיה שובר הקופות הגדול של העונה, הכניס 38.5 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע הראשון להקרנות וזאת לעומת תחזית של 60 מיליון דולר.

רשתות בתי הקולנוע, חברות ההפקה וענקיות המדיה חטפו מכה קשה מאד בשנה האחרונה בשל הירידה בכמות הצופים באולמות עקב החששות הכרוכים בקורונה ומגבלות שהושמו על אולמות שנשארו פתוחים, כמו ריחוק חברתי, נטישת צופים, מעבר לסטרימינג ועוד.

בשווקים חזקים כמו בניו יורק, ובלוס אנג'לס, אולמות ההקרנה עדיין סגורים לחלוטין. מחוץ לארה"ב, רבים מהשווקים בהם הקרנות באולמות בתי הקולנוע היו מייצרות לסרט הכנסות עדיין סגורים בגלל הקורונה.

כך לדוגמה בבריטניה, בצרפת, באיטליה, בגרמניה ובהולנד אין הקרנות קולנוע בכלל עקב מגבלות על התקהלויות ומגבלות אחרות.

לאחרונה חברת וורנר מדיה שהפיקה את "וונדר וומן 1984", הכריזה בצעד יוצא דופן, שהסרט יהיה זמין לצפייה בשירות הסטרימינג HBO Max ביום שלאחר חג המולד, יחד עם צאתו להקרנה באולמות בארה"ב.

לרשתות קולנוע מרכזיות מדובר בחדשות רעות. AMC, הגדולה מכולן, ממהרת להלוות כספים ובאחרונה הזהירה שבחודש הבא תפשוט רגל אם התנאים בשוק לא ישתנו לטובה.

מנייתה של הרשת צנחה ב־4% ביום שני, ובסך-הכול 62% מאז תחילת 2020. מנייתה של Cinemark ירדה ביום שני ב־4% ובסך-הכול ב־54% מתחילת השנה, ומנייית Marcus ירדה ב־6% ומתחילת השנה ב־62ֵ%.

חברת איימקס (Imax), המקרינה סרטים על גבי מסכים עצומים, הכניסה 5 מיליון דולר מהקרנות של "וונדר וומן 1984" בסוף השבוע האחרון, אשר 20% מהם הגיעו מהקרנות בסין. מניית החברה צנחה ב־3.4% ביום שני, וסיימו את המסחר בשווי 15.19 דולר. בסך-הכול, מניית Imax צנחה השנה ב־25.9%, לעומת הרווח של 13.3% במדד500 S&P.

נראה שבזמן שבתי קולנוע אחרים נסגרים ועתידם לוט בערפל, לאיימקס מעמד אחר. החברה מתרחבת בסין ומוכרת יותר כרטיסים. בשבוע שעבר, אנליסט בחברת Benchmark העלה את מחיר המטרה שלו למניית Imax ל־19 דולר למניה, ואמר שעם בוא החיסונים לקורונה, אנשים ייצאו בחזרה אל אולמות ההקרנה.

על-פי סטיבן פרנקל, אנליסט בחברת Colliers, כל ההכנסות מהקרנת סרטים בסין - אחד השווקים הראשונים שנפתחו מחדש לאחרונה - נמצאות בירידה. "וונדר וומן 1984" אפילו לא היה הסרט המכניס ביותר שם בסוף השבוע האחרון: הכבוד הזה מגיע לסרט "החילוץ", סרט פעולה סיני שגרף 36.3 מיליון דולר - גם פחות ממה שציפו ממננו.

בסך-הכול הרוויח הסרט בכיכובה של גל גדות הישראלית 18.8 מיליון דולר ממכירות כרטיסים בסין. מספר הכרטיסים שנמכרו בבתי קולנוע בסין הייתה נמוכה ב־34% מהכמות שנמכרה בתקופה המקבילה בשנה שעברה, זאת על אף שבמדינה בה נגיף הקורונה התגלה לראשונה השוק ללא מגבלות.

לשם ההשוואה, כשיצא הסרט הראשון בסדרת סרטי "וונדר וומן" לפני שלוש שנים, הוא סיים את סוף השבוע של הבכורה עם מכירות של 38 מיליון דולר ובסך-הכול עשה בסין 90 מיליון דולר.