אפל מתכננת להשיק רכב פרטי אוטונומי עד 2024

ענקית הטכנולוגיה מתקדמת עם פרויקט טיטאן, שיצא לדרך ב-2014, במטרה לייצר רכב אוטונומי • כחלק מהפרויקט, אפל מתכננת סוללה בעלות נמוכה ועם טווח גדול יותר

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: רויטרס, Thomas Peter
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: רויטרס, Thomas Peter

אפל מתקדמת לקראת ייצור רכב אוטונומי ומתכוונת להתחיל לייצר רכב נוסעים ללא נהג עד 2024. הרכב של אפל  אמור לכלול גם פריצת דרך בכל הנוגע לטכנולוגיית הסוללה - כך לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

פרויקט הרכב האוטונומי של אפל, שנקרא "פרויקט טיטאן", יצא לדרך ב-2014, כאשר ענקית הטכנולוגיה האמריקאית החלה לתכנן מהיסוד רכב משלה. מי שעומד בראש הפרויקט הוא דאג פילד, שעבד באפל במשך חמש שנים כמהנדס חומרה, לפני שעבר לחמש שנים בטסלה. ב-2018 הוא חזר לאפל לתפקיד בקבוצת הפרויקטים המיוחדים של אפל ולפי הדיווח מוביל את נושא הרכב כיום. ב-2019 פוטרו 200 עובדים מפרויקט טיטאן, אך לפי הדיווח של רויטרס, הוא עדיין ממשיך לפעול במלוא המרץ

התכנון של אפל הוא לייצר רכב פרטי לקהל הרחב, בניגוד ליריבה ווימו, החברה-האחות של גוגל, שמתכננת לבנות מוניות אוטונומית לשירותי הסעות. נושא מרכזי עבור אפל הוא הסוללה. לפי המקורות ששוחחו עם רויטרס, אפל מתכננת סוללה בעיצוב חדש שיפחית משמעותית את העלות ויגדיל את טווח הנסיעה של הרכב.

עדיין לא ברור האם אפל תמתג את המכונית על שמה, כאשר בכל מקרה היא תסתמך על שותפים כדי לייצר את הרכבים בפועל, כמו ששותפים מייצרים את מכשירי האלקטרוניקה של החברה. כמו כן, קיימת אפשרות שאפל תחליט לסגת ולהתמקד רק בפיתוח מערכת הנהיגה האוטונומית, כשהיא משאירה את ייצור המכונית לאחד מהיצרנים המסורתיים.