בפעם הרביעית בתוך כשנתיים: ישראל הולכת לבחירות שיתקיימו ב-23 במרץ

לאחר שלא הושגה הסכמה על התקציב, הכנסת ה-23 התפזרה שבעה חודשים בלבד לאחר שהושבעה

בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

בפעם הרביעית בתוך כשנתיים, ישראל הולכת לבחירות והן צפויות להתקיים ב-23 במרץ.

הכנסת התפרזה בהיעדר הסכמות על תקציב המדינה, כאשר אי העברת תקציב גוררת על פי חוק פירוק אוטומטי של הכנסת. בחצות הפכה הממשלה, שהוקמה במקור כממשלת חירום לאומית, לממשלת מעבר.

בימים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בין הליכוד לכחול לבן בניסיון להגיע לפשרה שתאפשר את המשך קיומה של הממשלה הנוכחית. המגעים קרסו על רקע הדרישה של הליכוד ושל רה"מ נתניהו לצמצם את סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן. ראש הממשלה החליפי בני גנץ הסכים תחילה אולם בהמשך הבין שהצעד יפורר את מפלגתו המתפרקת ממילא וחזר בו. הגולל נסתם סופית כאשר בלילה שבין ראשון לשני התגייסו חברי הכנסת מיקי חיימוביץ', רם שפע ואסף זמיר מכחול לבן ביחד עם חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד להפלת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה.

בהצהרה שנשא לתקשורת לפני פיזור הכנסת אמר נתניהו: "לא רצינו בחירות הצבענו נגד לצערי בני גנץ חזר בו מהסיכומים וזה גורר את המדינה לבחירות, בגלל מאבק פנימי במפלגתו. הוא התעקש לתת לניסנקורן לקדם דיקטטורה של נציגי השמאל. אנחנו נגד בחירות אבל אם כופים בחירות אנחנו ננצח".

בתגובה, מסרה מפלגת כחול לבן כי "נאשם בפלילים עם 3 כתבי אישום גורר את המדינה ל-4 מערכות בחירות. אם לא היה משפט, היה תקציב ולא היו בחירות".