גזית גלוב רכשה בניין משרדים ליד אוניברסיטת הארוורד ב-45 מיליון דולר

הנכס, שנרכש מחברת ניהול נכסים משפחתית אשר החזיקה בו יותר מ-50 שנים, ישופץ וישווק לקמעונאים חדשים במהלך 2021 • הבניין ההיסטורי, הידוע בכינוי "College House" נבנה בשנת 1830 ושימש כמעונות לסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  רוכשת נכס נוסף בצפון מזרח ארה"ב. החברה דיווחה היום על רכישת בניין משרדים הכולל קומת מסחר בכיכר הסמוכה לקמפוס של אוניברסיטת הרווארד תמורת 45 מיליון דולר. הנכס, שנרכש מחברת ניהול נכסים משפחתית אשר החזיקה בו יותר מ-50 שנים. ישופץ וישווק לקמעונאים חדשים במהלך 2021.

הבניין, בשטח של כ-4,650 מ"ר, ממוקם בשדרות מסצ'וסטס 1430 בקיימברידג', מסצ'וסטס, הוא ממוקם בפינת שדרות מסצ'וסטס ורחוב צ'רץ', בכיכר הארוורד ובסמוך לתחנת הרכבת התחתית (הקו האדום המחבר בין אוניברסיטת הרווארד ו-M.I.T לדאונטאון בוסטון).

הבניין ההיסטורי, הידוע בכינוי "College House" נבנה בשנת 1830 ושימש כמעונות לסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד. הבניין מאוכלס בין היתר על ידי משרדי אוניברסיטת הרווארד בקומות העליונות ועל ידי קמעונאים שונים בקומת הרחוב.

את הבניין רכשה גזית גלוב באמצעות החברה הבת, גזית הורייזון, שמרכזת את פעילותה בארה"ב. בכוונת החברה להשקיע בשיפוץ הלובי, השטחים המשותפים ומערכות הבניין. בנוסף, קמעונאים כגון CVS וסנטנדר בנק צפויים לסיים את חוזי השכירות שלהם בשנת 2021, מה שיאפשר לחברה ליצור שטחי מסחר ייחודיים עם תקרות גבוהות של כ-6 מטר וחזית רחבה הצופה על כיכר הארוורד, תוך שמירה על התחושה והמראה ההיסטוריים של הנכס.

בניין College House הינו הנכס השמיני אותו רוכשת גזית הורייזון בבוסטון אשר לאחר רכישה זו, מחזיקה ומנהלת 12 נכסים בשווי כולל של כ-523 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל). לדברי ג'ף מועלם, מנכ"ל גזית הורייזון, "השנה האחרונה הביאה סט חדש של אתגרים לנכסים מסחריים, אבל גם הובילה להזדמנויות השקעה מיוחדות כמו הנכס ב-Harvard Square. לנכס יש את כל המרכיבים שאנו מחפשים: אופי ייחודי, פוטנציאל השבחה ומיקום שאין לו תחליף. אנו מאמינים כי שיפורים אסטרטגיים יהפכו נכס זה לאטרקטיבי עוד יותר עבור קמעונאים ודיירי משרדים קיימים ועתידיים".

בתוך כך דיווחה גזית גלוב כי חברה בת נוספת, סיטיקון הפועלת במדינות סקנדינביה, חתמה על הסכם עם חברת הבנייה סקנסקה (Skanska) להקמת ארבעה מגדלי מגורים במסגרת פרויקט הפיתוח העירוני ליפולייבה (Lippulaiva) בהלסינקי. ההסכם משתלב באסטרטגיה של סיטיקון לפיתוח מרכזים עירוניים.

לדברי גזית גלוב, סיטיקון מכוונת יותר ויותר לפיתוח פרויקטים לשימוש מעורב, בהם מגורים, משרדים, קמעונאות והיצע שירותים מגוונים המחוברים לתחבורה ציבורית. ארבעת מגדלי מגורים בפרוייקט, הכוללים בין 4 ל-14 קומות ובסה"כ 275 דירות שייבנו בקצה הצפוני-מערבי של ליפולייבה מעל טרמינל האוטובוסים.

הבנייה תחל באביב 2021, ומגדלי המגורים יושלמו בסוף 2022 ובתחילת 2023. בסך הכול יוקמו במקום שמונה מגדלי מגורים, בהם 550 דירות חדשות. הסכם המקדים למכירת זכויות בנייה למגורים של שני מגדלי מגורים נוספים לחברת הבנייה האוסיה (Hausia) נחתם ב-2 בדצמבר.

סיטיקון מבצעת בימים אלה פרויקט מקיף לפיתוח מחדש עבור ליפולייבה; מרכז הקניות שנהרס בעבר מוחלף כעת במרכז עירוני הכולל מרכז קניות חדש ומודרני יחד עם מגדלי המגורים ותחנת מטרו. בליפולייבה החדש יהיו בסך הכול 30 אלף מ"ר של שטחי בנייה למגורים, בנוסף ל-44 אלף מ"ר של שטחי מסחר המאכלסים כ-100 יחידות שונות כולל חנויות מכולת, בתי קפה, מסעדות, שירותים שונים וחללי משרדים.