ישראלית נוספת בוול סטריט: קוגנייט תתפצל מורינט ותצטרף לנאסד"ק

ורינט תישאר עם הפעילות האזרחית וקוגנייט עם הפעילות הביטחונית • נרשמה לנאסד"ק כחברה ישראלית ותחל להיסחר לאחר השלמת הפיצול

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

חברה ישראלית נוספת צפויה להצטרף בקרוב לרשימה המתארכת של חברות שנסחרות בנאסד"ק, אם כי הפעם לא מדובר בהנפקה, אלא בפיצול מחברה קיימת. Cognyte Software, העוסקת בתחום הסייבר והאנליטיקה, היא ספין אוף (פיצול) מחברת ורינט, והיא תיסחר בנאסד"ק תחת הסימול CGNT, עם השלמת מהלך הפיצול עליו דיווחה ורינט כבר לפני שנה.

ורינט, המנוהלת על-ידי דן בודנר, מספקת מערכות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני, בהם פתרונות אנליטיקה, אבטחת סייבר ומעקב באמצעות וידאו. פעילותה מחולקת למגזר האזרחי ולמגזר הביטחוני, והיא מתפצלת לשתי חברות - ורינט תישאר עם הפעילות האזרחית (Customer engagement) וקוגנייט עם הפעילות הביטחונית.

כעת החלה קוגנייט לפרסם דיווחים בנפרד מ-ורינט, ולקראת הרישום למסחר היא מספקת דיווח מפורט על פעילותה, הכולל מכתב למשקיעים ממנכ"ל החברה, אלעד שרון (שלפני הפיצול מכהן כנשיא חטיבת הסייבר). שרון כותב כי "הצוות כולו נרגש להתחיל את המסע שלנו כחברה ציבורית עצמאית ואנחנו מצפים לייצר ערך לטווח הארוך לבעלי המניות".

בודנר, מנכ"ל ורינט, הוסיף כי "לקוגנייט יש נקודת פתיחה מצוינת כחברה עצמאית. היא מובילת שוק בתחום ה-Security analytics software עם הנהלה חזקה ואסטרטגיה ברורה להאצת הצמיחה".

למעלה מ-1,000 לקוחות ממשלתיים ועסקיים 

לפי הדיווח, נכון להיום למעלה מ-1,000 לקוחות ממשלתיים ועסקיים משתמשים בפתרונות של קוגנייט. לדברי החברה, המגמות בשוק הן ריבוי איומי אבטחה, גידול בכמות הדאטה ואימוץ של תוכנה פתוחה. האסטרטגיה של קוגנייט כוללת בין היתר התרחבות בקרב ארגונים ממשלתיים ומינוף ההצלחה בשוק הממשלתי לצורך התרחבות בשוק העסקי.

קוגנייט, בניגוד ל-ורינט, נרשמה כחברה ישראלית. המטה שלה נמצא בהרצליה פיתוח, ויש לה משרדים בברזיל, בולגריה, קפריסין ורומניה וכן חברה בת גרמנית. נכון לינואר האחרון, החברה העסיקה 2,119 עובדים, כמחציתם בתחום המחקר והפיתוח. כ-66% מהעובדים נמצאים בישראל, 19% באירופה, 10% באמריקה ו-5% באסיה-פסיפיק. 

במחצית שנת הכספים שהסתיימה בסוף יולי, הכנסות קוגנייט הסתכמו בכ-206 מיליון דולר, ירידה מ-221 מיליון דולר ב-2019. ההכנסות מחולקות להכנסות ממכירת תוכנה, עם רווחיות גולמית של 81.7%; הכנסות משירותי תוכנה עם רווחיות גולמית של 75.9%; והכנסות משירותים מקצועיים ואחרות, עם רווחיות גולמית של 7.1%. בסך הכול שיעור הרווח הגולמי של קוגנייט במחצית היה 68.7% לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP).

הרווח הנקי במחצית ירד מ-14.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ל-5.6 מיליון דולר, ובקופה היו לה למעלה מ-188 מיליון דולר לאחר שייצרה תזרים של 15.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת. החברה מצפה להיכנס להסכם קו אשראי שיאפשר לה למשוך עד 100 מיליון דולר.

בהקשר של השפעת מגפת הקורונה על העסקים, קוגנייט מציינת שבשלב זה התחזיות שלה אינן ודאיות אך היא צופה ירידה מסוימת בשל עיכוב או הפחתה בביקוש, אך לא נדרשה הכרה בירידת ערך.