עסק ביום | פיצ'ר

"הפעילות הזו לא חיפתה על הסיורים שבוטלו לי"

אייל אלכסנדר ושיר אמיר, מדריכי סיורים במצפה רמון • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אייל אלכסנדר ושיר אמיר, מדריכי סיורים במצפה רמון / צילום: תמונה פרטית
אייל אלכסנדר ושיר אמיר, מדריכי סיורים במצפה רמון / צילום: תמונה פרטית

מיזם הסיורים Inside Mitzpe נולד דווקא בימי קורונה. אייל אלכסנדר ושיר אמיר, תושבי מצפה רמון עסקו כל אחד מהם בתחום ההדרכה לתיירים. אלכסנדר בסיורים במצרים ואמיר בסיורים לתיירים בארץ, בין השאר עבור קבוצות של תגלית.

"המיזם לסיורים במצפה רמון היה בראש שלי לפני הקורונה אבל פעם בחודש שהיתי 10-11 ימים במצרים מה שלא השאיר לי זמן לפתח את זה. ב-10 למרץ הייתי מוכן לעלות על טיסה למצרים עם המזוודות והכול ואז הודיעו שהטיול מתבטל. בבת אחת הכול נגמר", מספר אלכנסדר.

לדבריו, " את שיר לא הכרתי קודם. נפגשנו כשנתתי לה טרמפ למצפה. שנינו תושבי המקום ועסקנו בתיירות שהיא לא מצפאית. בדרך עלה הרעיון לעשות ביחד הדרכות בתוך מצפה רמון, עם ההבנה שתיירות חוץ לא תחזור בזמן הקרוב. כשאתה בא לגור במקום כמו מצפה רמון יש לך מחשבה או חזון כמה המקום מגניב אז אתה רוצה להביא אנשים ולחלוק איתם את החוויות ואת הסיפור.

"קיבלנו תמיכה של המרכז לצעירים ונכנסו לחריש עמוק במצפה, לחבר עוד ועוד סיפורים עם הוותיקים, עם קהילת העבריים, עם קהילת חב"ד, עם בית הספר למוזיקה ועם הקרקס. בנינו סיור במתכונת של Free walking tour כך שאתה קובע יום ושעה ומזמין אנשים להצטרף. בסוף הסיור הם מוזמנים לתמוך עם טיפים. לאחר מכן בכדי לעודד תיירות במצפה רמון במועצה הוחלט לשלם לנו 500 שקל לסיור.

"בחנוכה מכרנו 20 סיורים, הכשרנו עוד שני מורי דרך מקומיים והיה ביקוש נהדר של אנשים מכל הארץ. גם בשבת שלפני הסגר עוד קיימנו סיור. המסר שלנו הוא שמצפה היא לא רק מכתש, מדבר ויעלים ולכן הדגש היה לתת מבט פנימה, לשלב בין חדש להיסטורי, לחבר בין האאוטסייד לאינסייד.

"כל סיור נמשך שעתיים וחצי, יש קהל שמגיע גם דרך רשות הטבע והגנים. יש לנו תוכניות להתרחב ולצאת לעוד כיוונים כמו סמינרים לגננות ולמורים, לגבש סיורים ששמים דגש על חינוך, על יזמות, על סיורי בתים ועוד.

"הפעילות הזו לא חיפתה על הסיורים במצרים שבוטלו לי, היא כיסתה אולי חצי או רבע וגם קיבלנו את מה שהמדינה נותנת אבל אין מה להיות שבע רצון מזה כמו מהרבה דברים שהקורונה הובילה אליהם, בצד השני הקורונה הובילה אותנו למיזם הזה. אם נקבל תמיכה מהרשות לפיתוח הנגב נוכל להוסיף יותר בעלי עסקים ויזמים לסיורים ולהגיע לקהלי יעד שעוד לא הגענו אליהם כמו מכינות קדם צבאיות וקדם שירות שבאופן אבסורדי לא יכולים לצאת לשטח לפי ההנחיות של משרד החינוך. שיר חולמת להביא את קבוצות תגלית למצפה רמון וגם לזה נשאף".

כשהקורונה תיגמר, כל אחד יחזור לעיסוקו הקודם?
"הבמה הראשונה שקיבלנו היא בזכות הקורונה, אבל זה לא ייעצר שם. הכול יהיה במינונים. ההדרכות במצפה היו הפתעה עבורי, זה חיבר גם אותי למקום ולא ארצה לוותר עליהן".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il