רון חולדאי חושף את מפלגת הישראלים: "נייצג את כל הציבור"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הציג את מפלגתו החדשה, "הישראלים" • "לא יכול לעמוד מנגד ולא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה" • ניסנקורן: "כחול לבן הולכת ומתרחקת מתפיסת עולמי, ולכן הלכתי עם הלב והערכים"

רון חולדאי ואבי ניסנקורן בהשקת מפלגת הישראלים / צילום: נס הפקות
רון חולדאי ואבי ניסנקורן בהשקת מפלגת הישראלים / צילום: נס הפקות

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, הציג הערב את מפלגתו החדשה - "הישראלים". "התרגלנו לקומבינה ושחיתות ממשלה מטורללת שלא יודעת לנהל כלום. הכי קל להוריד את הראש, לוותר ולהתייאש", אמר חולדאי. "לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לא נתרגל לפגיעה בבית המשפט העליון ובמערכת המשפט. לא נתרגל למליון מובטלים ולעסקים קורסים. אני לא יכול לעמוד מנגד ולא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. באתי כדי להודיע על הקמת מפלגה חדשה".

"נלחמתי כטייס, פיקדתי בשלום ובמלחמה, בחרתי לעסוק בחינוך, ואני כבר 22 שנים בתל אביב-יפו, שאותה הפכתי לעיר פורחת, שבה כולם חיים ביחד - דתיים, ערבים, סטרייטים ולהט"ב - קואלציה רחבה. אפשר לעבוד ביחד בלי שנאה הסתה ופחד, אפשר להפסיק את הייאוש. עשיתי את זה בת"א-יפו, ואני יודע איך לעשות את זה עבור המדינה.

"אפשר לנהל את ישראל אחרת. הבחירות האלה הן גם על ערכים", המשיך חולדאי. "מה אתם כל כך מיואשים שגדעון סער וזאב אלקין, מייצגים את הערכים שלכם? יש אלטרנטיבה אמיתית, בית ומפלגה".

חולדאי גם עקץ את המתמודדים האחרים. "לא המתחפשים שלפני הבחירות יגידו משהו ואחרי הבחירות ההפך", אמר והוסיף, כי "אצלי הכל ברור - קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו, שמירה על הדמוקרטיה והבטחת שוויון ברוח מגילת העצמאות - זה אנחנו. לא לפסקת ההתגברות וסגירת חדרי מיון קדמיים, לא לסגירת מרכולים בשבת. דיור בר השגה כן, דאגה לבעלי עסקים קטנים ועצמאיים זה כן. לא פוליטיזציה במערכת החינוך, רוב יהודי ברור להבטחת ביטחונה ועוצמתה של ישראל זה אנחנו. נהיה נגד הסיפוח.

"ליברמן, בנט וסער הם לא מושחתים, אבל הם לא בערכים שלנו - אנחנו הישראלים צריכים להוביל".

לאחר מכן הציג חולדאי את המצטרף הראשון למפלגתו - שר המשפטים אבי ניסנקורן, שפרש מוקדם יותר מכחול לבן. "אני שמח להציג את הראשון שבשותפי  - אבי ניסנקורן, שנלחם בידיים חשופות להגנה על מערכת המשפט", אמר חולדאי.

ניסנקורן ענה לחולדאי שהציג אותו כי "הגיע הזמן שכל מדינת ישראל תיהנה מהמנהגיות שלך ומהיכולות שלך". 

"הדמוקרטיה בישראלית תחת מתקפה חסרת תקדים", המשיך ניסנקורן. "כשר משפטים הקדשתי את כל כולי למאבק בניסיונות בוטים ומסוכנים לפגוע בעבודת משרד המשפטים ומערכת החוק והמשפט. נלחמתי להגן על החלטות שיפוטיות ומנעתי פגיעה בשומרי הסף ובמינויי בכירים. ניסו להכפישני, גם היום המשיכו בזה. הסיפור הוא הערכים ולא הבריחה מאחריות והדמוקרטיה הישראלית שברירית. אנו בשיא המאבק על החברה הכלכלה ודמות המדינה.

"מולנו ראש ממשלה שהחזיק במשבר חסר תקדים את המדינה כבת ערובה ורצה להקריב את ראשי מערכת המשפט - עמדתי נגד זה. מבקש להודות לבני גנץ, אבל זה לא סוד שכחול לבן הולכת ומתרחקת מתפיסת עולמי ולכן הלכתי עם הלב והערכים יחד עם חולדאי".

מהליכוד נמסר כי "אנחנו מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים".

מחכה לאיזנקוט ולבני

הבוקר הודיע כאמור ניסנוקורן כי הוא עוזב את כחול לבן ועובר למפלגתו של חולדאי, ובכך הפך לראשון שמצטרף למפלגה החדשה. 

חולדאי מקווה לתפוס את משבצת מפלגת השמאל-מרכז ולהחזיר את מי שעברו לתמוך בגדעון סער. לשם כך הוא מעוניין לצרף בכירים נוספים למפלגה, כשהשניים הבולטים הם ציפי לבני וגדי איזנקוט, שנכון לעכשיו עדיין לא הודיעו כי הם מצטפרים למרוץ.