עוד ישראלית בדרך לנאסד"ק: סימילרווב נערכת להנפקה לפי שווי של 2 מיליארד דולר

החברה, שמודדת את התנהגות הגולשים בדיגיטל, גייסה רק באוקטובר האחרון 120 מיליון דולר, אז גם התייחס המנכ"ל אור עופר לביצועים רמז על ההמשך ואמר: "שני הרבעונים האחרונים היו פסיכיים – הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה" • לאחרונה נחשף בגלובס כי גם טאבולה נערכת למהלך דומה

אור עופר' מנכ"ל SimilarWeb / צילום: איל יצהר
אור עופר' מנכ"ל SimilarWeb / צילום: איל יצהר

הפריחה של חברות הטכנולוגיה שולחת עוד חברה ישראלית לניסיון הנפקה משמעותי: חברת סימילרווב (SimilarWeb) המודדת את התנהגות הגולשים בדיגיטל נערכת להנפקה ראשונה בנאסד"ק ומכוונת לשווי של כ-2 מיליארד דולר. החברה שכרה את ג'יי פי מורגן כבנק מלווה.

סימילרווב, בניהולו של אור עופר שהוא גם ממייסדי החברה, גייסה עד כה כ-240 מיליון דולר, מחצית מהם באוקטובר האחרון אז התייחס עופר לגיוס ולביצועי החברה בתקופת הקורונה ואמר לגלובס: "שני הרבעונים האחרונים היו פסיכיים - הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה". את הגיוס האחרון של החברה הובילו ION Crossover Partners וויולה צמיחה. הכנסות החברה נאמדות בכ-100 מיליון דולר.

סימילרווב פיתחה פלטפורמה שבוחנת ומקטלגת התנהגויות גולשים באתרים השונים, ומשתמשת בנתונים שנאספו לצורך חיזוי התנהגותם העתידית של הגולשים. הפלטפורמה והכלים של החברה משמשים בין היתר ניטור תנועה באתרי התוכן, ובעולם השיווק מאפשרת הפלטפורמה לנתח התנהגות לקוחות ברשת תוך השוואתם לביצועי מתחרים. הטכנולוגיה של סימילרווב אוספת מידע ממאות מקורות מידע ברשת ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים של למידת מכונה כדי לספק תמונה של הפעילות דיגיטלית בזמן אמת.

כמו רוב חברות הדיגיטל, חווה סימילרווב פריחה בחודשים האחרונים כתוצאה ממשבר הקורונה שפוקד את העולם: משבר ששינה באופן מהותי גם את דפוסי צריכת התוכן של הצרכנים בשוק הבידור והחדשות וגם את כל דפוסי הצריכה הקשורים במסחר מקוון. משבר הקורונה סגר עשרות מיליוני אנשים בבית בכל רחבי העולם, האט את פעילות המסחר המסורתי מבוסס הנדל"ן, ובמקביל הגביר באופן משמעותי את צריכת התוכן על ידי צרכנים שמצאו עצמם עם יותר זמן פנוי והאיץ את חדירת המסחר המקוון אפילו בקרב פירמות שלא מיהרו עד אז להשקיע משאבים בתחום.

מאחר וסימילרווב מטפלת בדיוק בשני העולמות הללו - ניטור תוכן המשמש למדידת אתרים ואיסוף אינפורמציה על התנהגות גולשים עבור מפרסמים, המשבר מהווה הזדמנות כדי להפגיש את בעלי החברה והמשקיעים מסבבי הגיוס הקודמים עם כסף, מבלי למכור שליטה לגורם כלשהו בשוק.

השילוב של כסף זול שקיים כיום בשוק ההשקעות לצד הייפ טכנולוגי, בעיקר סביב חברות שמשקיעים מעריכים שהקורונה עשתה להם טוב, משחק בשלב הזה לטובת כל חברות הטכנולוגיה: בעיקר אלה הפועלות סביב כל מה שקשור במכירות, שיווק ושירות באינטרנט. הסיבה לכך היא הביקוש לשירותים והערך המוסף הגבוה של הצרכנים בתחומים האלה עלה בחודשים האחרונים באופן משמעותי.

סימילרווב איננה חברת הטכנולוגיה הישראלית היחידה ששוקלת לנצל את משבר הקורונה לצורך הנפקה: רק לאחרונה נחשף בגלובס כי חברת טאבולה, העוסקת בהמלצות תוכן לגולשים, עשויה להנפיק מניות לפי שווי של 3 מיליארד דולר. בהמשך דווח כי אאוטבריין שפועלת גם היא בתחום המלצות התוכן החלה לקדם הנפקה ראשונית לציבור בשאיפה להשיג שווי של 2 מיליארד דולר.