זינקה ב-350% מהשפל: המהלך שחסך 260 מיליון שקל השנה לפתאל החזקות

הגיעה להסכמות עם הבעלים של 95% מהמלונות המושכרים לקבוצה על ויתור או דחייה של דמי שכירות לשנים הבאות

פתאל דוד / צילום: איל יצהר
פתאל דוד / צילום: איל יצהר

מניית פתאל החזקות  משלימה מהלך עליות של יותר מ-350% מאז השפל שנרשם בחודש מרץ, לרמה של 349 שקל למניה (שווי חברה של כ-5.3 מיליארד שקל) על רקע מהלכי התייעלות ומימון שביצעה חברת המלונאות שמוביל דוד פתאל, והאופטימיות מהגעת החיסונים לקורונה לאוכלוסייה.

בהמשך לפעולות שפתאל מבצעת לצורך התאמת ההוצאות התזרימיות לירידה המהותית בהכנסותיה בצל משבר הקורונה, עדכנה החברה על התפתחויות בנוגע להשהיית תשלומי שכירויות בגין חלק מהמלונות שנסגרו בשל משבר הקורונה.

פתאל דיווחה על הגעה להסכמות עם הבעלים של 95% מהמלונות המושכרים לקבוצה, ובכלל זה הסכמה עם הבעלים של ארבעה מלונות בלונדון, על ויתור או דחייה של דמי שכירות לשנים הבאות של החברה. 

החל מחודש מרץ 2020 ועד למועד זה, החברה קיבלה ויתור או דחייה ביחס לדמי שכירות בסך כולל של כ-260 מיליון שקל - 37% מסך דמי השכירויות שהיו אמורים להיות משולמים על-ידי הקבוצה בתקופה זו - מתוך זה ויתור בלתי חוזר על דמי שכירות בהיקף כולל של כ-140 מיליון שקל, וכן דחייה לשנים הבאות של דמי שכירות בהיקף כולל של כ-120 מיליון שקל בגין אותה תקופה.

עוד מעדכנת פתאל, כי במסגרת צעדיה להפחתת דמי השכירות, נחתם מזכר הסכמות לא מחייב לרכישת 50% מחברת נכס המחזיקה באותם ארבעה מלונות במרכז לונדון, הכוללים כ-1,350 חדרים. בכל אחד מבתי המלון יש מרכז כנסים גדול, בריכת שחייה, מסעדות, חדרי אוכל, ברים וגם בר בגג המלון שמול כנסיית סנט פול. המלונות שופצו בשנה שעברה בעלות של 35 מיליון ליש"ט.

על פי המזכר צפויה פתאל להזרים הון ראשוני של כ-45 מיליון ליש"ט לפירעון חלקי של ההלוואות בגין המלונות האמורים. עוד סוכם כי הבעלים יזרימו כ-18 מיליון ליש"ט, ולמעשה הון זה יסתכם בכ-63 מיליון ליש"ט וישמש להקטנת ההלוואות שעומדות כיום על כ-608 מיליון ליש"ט.

במקביל, תקבל פתאל החזקות הפחתה כוללת של כ-52 מיליון ליש"ט בדמי השכירות לשלוש שנים הקרובות. במידה וחברת הנכס תימכר לצד שלישי , סכום של כ-550 מיליון ליש"ט יועבר לגופים הפיננסיים שמימנו את הרכישה, כ-44 מיליון ליש"ט יועברו לבעלים וסכום של כ-45 מיליון ליש"ט שהשקיעה פתאל יוחזר לה. יתרת התמורה בגין המכירה תחולק בין בעלי המניות בחברת הנכס על פי מנגנון שהוסכם.

מעיין בק-מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, עדכנה בתחילת החודש את התחזית לפתאל על בסיס תרחיש של התקדמות בהשגת חיסון, והעלתה את מחיר היעד של המניה ל-398 שקל, בהמלצת "תשואת יתר".

בק-מרום מעריכה כי בשנת 2021 תציג החברה עלייה בהכנסות עקב חיסון חלק משמעותי באוכלוסייה החל מהמחצית השנייה של 2021 וצמצום מגבלות התנועה וההתכנסות בעקבות השפעות החיסון. עם זאת, לדבריה, רק בשנת 2024 צפויה החברה לחזור להיקף הכנסות שאותו הציגה בשנת 2019 טרם המשבר.