"מתוך כ-30 שותפויות מו"פ המעוניינות בהנפקה, אני מעריך שיש מקום לעוד חמש בערך"

שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל, המשקיעה בחברות העוסקות בבריאות דיגיטלית, החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בת"א, לאחר שגייסה כ-40 מיליון שקל בהנפקה ראשונית  • אמיר גל אור, העומד בראש קבוצת קרנות איניפיניטי מסביר למה אינו מנפיק בסין

אמיר גלאור / צילום: איל יצהר
אמיר גלאור / צילום: איל יצהר

שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל, המשקיעה בחברות העוסקות בבריאות דיגיטלית, החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בת"א, לאחר שגייסה כ-40 מיליון שקל בהנפקה ראשונית. בד בבד הודיעה השותפות בשבוע שעבר על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת האינטרנט Strait Innovation מסין.

סטרייט, חברה ציבורית סינית הנסחרת בבורסה של שנזן לפי שווי של כ-500 מיליון דולר, תקדם את טכנולוגיות הבריאות הדיגיטלית הישראליות שבהן תשקיע אינפיניטי, לתוך בתי החולים והמרכזים הרפואיים במדינה. החברות יקימו יחד ועדת היגוי שתיצור אסטרטגיה לקידום חברות הפורטפוליו של אינפיניטי מדיקל בסין.

בין היתר שני הגופים יפעלו יחד להקמה של מרכזי מו"פ רפואיים משותפים ותמיכה בחברות מחקר שעוסקות בתחום הנגשת שירותים רפואיים דיגיטליים, וכן יעסקו יחד בהטמעה של הטכנולוגיה המתקדמות האלה בבתי החולים בישראל ובסין.

אמיר גל אור, העומד בראש קבוצת קרנות אינפיניטי הפועלת זה כשני עשורים בסין, הוא אחד השותפים באינפיניטי מדיקל. בשיחה עם "גלובס" הוא מסביר, כי "הסינים מאוד מאמינים בחברות ציבוריות, ולכן נוח להם מאוד לעבוד עם אינפיניטי מדיקל כשותפות מו"פ הנסחרת בת"א. הם מאמינים כי רמת השקיפות גבוהה הרבה יותר בחברה כזו".

מדוע בעצם לא להנפיק בסין? הבורסה שם מעניקה שווי גבוה לחברות.
"השוויים של חלק מהחברות הנסחרות בסין היום הם מטורפים, אבל חברה נסחרת בסין לא יכולה להשאיר את השליטה בה אצל גוף שאיננו סיני, ואני רוצה להשאיר את השליטה בקרן אצלי. יהיה נכון בהמשך להנפיק חברות פורטפוליו שלנו, אם תהיה להן שותפות משמעותית עם גוף סיני".

באילו חברות תשקיעו?

"בעיקר חברות ישראליות שחושבות שיש לנו ערך מוסף עבורן, וזה אומר חברות שמעניין אותן השוק הסיני. רוב ההשקעות יהיו בחברות ישראליות ונשקיע גם בחברות סיניות שעושות עסקים עם חברות ישראליות. בכל אחת מהן נשקיע עד 2 מיליון שקל, שזה סכום לא זניח בחברת בריאות דיגיטלית. אנחנו כמובן נהיה חלק מסינדיקט של משקיעים, שייתן יחד סכומים גדולים בהרבה".

בשנים 2006-2010 הונפקו בתל אביב מספר חברות השקעה בביומד וטכנולוגיה, בעיקר גופים שצמחו מחממות טכנולוגיות, ורובן, בלשון המעטה, לא היוו הצלחה גדולה.

הנה אתם מחדשים את המודל הסחיר של חברות ההשקעה בביומד. מה השתנה?

"זו הפעם הראשונה בבורסה שבה יש הפרדה בין הגוף המנהל את ההשקעות לבין הגוף שמשקיע את הכסף. מבחינתנו כל גיוס הון שנעשה בחברה הוא כמו קריאה לכסף מהמשקיעים של קרן הון סיכון. בנוסף, ההשקעות בבריאות דיגיטלית יכולות להניב הכנסות תוך זמן קצר ובהשקעה נמוכה לעומת חברות ביומד ומכשור רפואי בשנים ההן".

בתקופת 2006-2010 מיעטו גופים מוסדיים להשקיע בחברות ביומד, שנראו להם זרות ולא ברורות. אינפיניטי מדיקל, כמו שותפויות המו"פ האחרות שהנפיקו עד כה, דווקא גייסה השקעות משמעותיות ממוסדיים. אלטשולר שחם ואיילון אף הפכו לבעלי עניין בשותפות - בין היתר על רקע סביבת הריבית הנמוכה הדוחקת את המוסדיים להשקיע בתחומים מסוכנים יותר, וכן בזכות תקנה המגינה על חלק מההשקעה.

שותפויות הפכו ללהיט של הבורסה, והתחום הרפואי מככב.

"יש בקנה לדעתי בערך 30 שותפויות שמבקשות להנפיק, ולא בטוח שהבורסה באמת יכולה לספוג את כולן. אני מעריך שיונפקו אולי עוד חמש שותפויות נסחרות, מהן נניח אחת בתחום הרפואי".