משרד הבריאות: ממליצים על סגר מלא ומהודק למשך של 14 יום

אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של מגן ישראל: "אנחנו לא בקריסת מערכת הבריאות, אבל התחלואה הקשה מובילה לעומסים על המערכת ופגיעה בטיפול השוטף. אנחנו לא רוצים להגיע לשם"

רחוב אבן גבירול בתל אביב ריק בעקבות הסגר השני / צילום: shutterstock
רחוב אבן גבירול בתל אביב ריק בעקבות הסגר השני / צילום: shutterstock

משרד הבריאות קורא לממשלה להדק את הסגר בצל העלייה בתחלואה בקורונה - כך אמרה היום (ב') אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של מגן ישראל, במסיבת עיתונאים מקוונת. לדבריה, "מה שיעזור לחיסונים בסופו של דבר להתגבר על עלייה בתחלואה הן עוד הגבלות. אנחנו ממליצים על סגר כמה שיותר מלא ומהודק, למשך תקופה של 14 יום. כדי שנוכל להגיע ליציאה מההגבלות, אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד, כמה שיותר מהר ומהודק, ולצאת מזה כמה שיותר מהר".

לפי גרינפלד, ביממה האחרונה נוספו 5,135 מאומתים חדשים עם קורונה וכמעט 800 חולים במצב קשה. בימים האחרונים נפטרים מקורונה כ-30 בני אדם מדי יום. לעומת זאת, עד היום חוסנו יותר ממיליון בני אדם. 52% מבני ה-60 ומעלה התחסנו, ובין גילאי ה-60-70, כ-60% התחסנו.

"אנחנו לא בקריסת מערכת הבריאות, אבל התחלואה הקשה מובילה לעומסים על מערכת הבריאות ופגיעה בטיפול השוטף. אנחנו לא רוצים להגיע לשם", אמרה גרינפלד. "מרב ההדבקות הן בתוך הבית; בני משפחה או אנשים שמתארחים אחד עם השני. גם בהתקהלויות של טיסות וגם במערכת החינוך. בשבוע האחרון יש עלייה משמעותית במערכת החינוך. זה מוביל לסגירת המוסדות האלה".

באשר לשאלה על אסטרטגיית יציאה מהסגר, אמרה גרינפלד: "קבענו כיעד להגיע לפחות מ-1000 נדבקים ביום, ואת מקדם ההדבקה לפחות מ-1. אנחנו מבינים שזה רחוק, ועושים כל הזמן הערכות מצב. כשנראה שיש מגמה של ירידה בחולים במצב קשה, נתכוון להפחתה בהגבלות. אנחנו מסתכלים גם על האיזון בעלייה בהתחסנות. אם נראה ירידה בתחלואה הקשה ועלייה בחיסונים, נפחית את המגבלות. זה אומר בסביבות 2 מיליון חיסונים של רוב האוכלוסייה בסיכון. לאחר שנחסן כ-4 מיליון בני אדם, נגיע לפתיחה הדרגתית של המשק".