אבן קיסר מבצעת רכישה שנייה תוך פחות מחצי שנה

החברה הודיעה היום על רכישת חברת ההפצה Omnicorn מארה"ב, בעסקה של 27 מיליון דולר, כולל 6 מיליון דולר חוב של החברה הנרכשת

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוסי מסה
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוסי מסה

יצרנית משטחי הקוורץ אבן קיסר מדווחת היום על רכישה שנייה תוך פחות מחצי שנה. החברה הודיעה על רכישת חברת ההפצה Omnicorn מארה"ב, בעסקה של 27 מיליון דולר, כולל 6 מיליון דולר חוב של החברה הנרכשת. בקיץ האחרון רכשה אבן קיסר את השליטה בליולי קרמיקה ההודית תמורת 12 מיליון דולר (סכום שעשוי לגדול על בסיס עמידה ביעדים), בצעד שהרחיב את פעילותה לראשונה לחומרים נוספים מלבד קוורץ. בסוף הרבעון השלישי היו לאבן קיסר בקופה 146 מיליון דולר.

החברה שנרכשת כעת, אומניקורן, היא ספקית של קוורץ ומשטחי אבן שונים, שמפעילה 17 אולמות תצוגה בפלורידה ובמדינות נוספות בארה"ב. בחברה מציינים כי הרכישה תגביר את יכולות החברה בארה"ב. לפי הודעת אבן קיסר, על בסיס פרופורמה, אומניקורן הייתה תורמת 50 מיליון דולר להכנסות אבן קיסר ומוסיפה לרווח שלה בשנת 2020.

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר , אמר כי "רכישת אומיקרון הינה צעד נוסף במימוש תכנית האצת הצמיחה הגלובאלית של אבן קיסר המעמיקה את האחיזה שלנו בשוק האמריקאי. הנכסים שמביאה עמה אומיקרון עתידים למנף את מותג אבן קיסר, להגביר את הנגישות שלנו ללקוחות נוספים ולאפשר כניסה לשווקים אטרקטיביים בארה"ב. אנו מרוצים מקצב יישום התוכנית האסטרטגית. השלמנו בשנתיים האחרונות פיתוח תשתיות ארגוניות ותפעוליות על מנת שנוכל להטמיע ולמנף את הרכישות הללו, ולמצב את החברה לצמיחה עם התאוששות הכלכלה ממשבר הקורונה".

על רקע משבר הקורונה, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, הכנסות החברה ירדו ב-15.2% לכ-350 מיליון דולר, והרווח הנקי החשבונאי שלה הסתכם ב-9.6 מיליון דולר, ירידה של 26.9%. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הסתכם ב-15.3 מיליון דולר, ירידה של 30.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

בעלי השליטה באבן קיסר הם קרן הפרייבט אקוויטי טנא וקיבוץ שדות ים, עם החזקה משותפת של 40.8% ממניות החברה. קרן טנא, בראשותו של אריאל הלפרין, השקיעה בחברה עוד ב-2006 וב-2013 ביצעה אקזיט מרשים בתשואה של פי 5 על ההשקעה. ב-2016 היא חזרה לסיבוב השקעה שני בחברה, שבינתיים לפחות מוביל להפסד "על הנייר". אבן קיסר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 446 מיליון דולר, אחרי שסיימה את שנת 2020 עם ירידה של 13.5% במחיר המניה. עם זאת, המניה זינקה בשבוע המסחר האחרון של השנה בעקבות המלצה חיובית מאנליסט.

את אבן קיסר ייצגו בעסקה עורכי הדין טל אליאסף ודניאלה בן שלום ממשרד נשיץ ברנדס אמיר.