אושר מתווה שיאפשר כניסה של עשרות אלפי פועלים פלסטינים לענף הבנייה

לאור הסגר, העובדים יידרשו להשאר ללון בישראל למשך שבועיים, כדי לשמור על בריאותם ובריאות הציבור

פועלים - פיגומים / צילום: שלומי יוסף
פועלים - פיגומים / צילום: שלומי יוסף

משרד הבינוי והשיכון הודיע הערב (ד') כי החל ממחר, יום חמישי, תאושר כניסתם של עשרות אלפי פועלים פלסטינים לישראל, במטרה לדאוג להמשך פעילות סדירה בענף הבנייה. לאור הסגר, העובדים יידרשו להשאר ללון בישראל למשך שבועיים, כדי לשמור על בריאותם ובריאות הציבור.

אישור הכניסה מתאפשר לאחר שאושר תיקון החקיקה לחוק עובדים זרים שהגיש שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, לפיו נקבעו תנאים מחייבים למעסיקים פועלים פלסטינים השוהים בארץ לתקופה ממושכת בשל הסגר. התנאים קובעים כללים המחייבים את המעסיקים בענף הבנייה לספק לעובדים פלסטינים תנאי מגורים הולמים וביטוח רפואי.

מעסיקים שיבחרו להעסיק עובדים פלסטינים בתקופה זו, בהתאם להיתר שניתן לו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, יידרשו לדווח על כך, למנות ממונה קורונה האחראי להבטחת השמירה על הנחיות משרד הבריאות, ולהעמיד לטובת העובדים סידורי מגורים הולמים ופוליסת ביטוח רפואי. העבודה באתרי הבנייה תמשיך להתקיים בהתאם לכללי ה"תו סגול" לאתרי בנייה.

ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "אני מברך על ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בהובלת שר השיכון יעקב ליצמן לאפשר את המשך העבודה של העובדים הפלסטיניים בתקפות הסגר. החלטה זו מנעה נזק של כ-3 מיליארד שקל לחודש, והוצאה לחל"ת של כ-250,000 עובדים ישראלים. זו החלטה אמיצה של שרי הממשלה הרלוונטיים המאפשרת לקטר שמוביל את המשק הישראלי לעבוד גם בתקופת הסגר".