בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק זינק בלמעלה מ-2.5%; מניות הבנקים טיפסו

נעילה חיובית בבורסות אירופה • עליות במסחר בנפט ובזהב • בפסגות ממליצים "החזק" על מניית אורמת • בנק ההשקעות אופנהיימר מעלה את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" • הביטקוין הגיע לראשונה ל-40 אלף דולר הערב

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים העיקריים בוול סטריט עלו לשיא של כל הזמנים על רקע אישור הקונגרס את בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב והתסיסה בוושינגטון.

הנאסד"ק זינק ב-2.5%, נמשך על ידי אפל ומיקרוסופט שעלו בלמעלה מ-3%, S&P 500 עלה ב-1.5% ודאו ג'ונס הוסיף 0.7%.

20:30

נמשכות העליות בוול סטריט, כשהנאסד"ק מזנק ב-2.2%, S&P 500 עולה ב-1.3% ודאו ג'ונס מוסיף 0.6%.

הביטקוין הגיע לראשונה ל-40 אלף דולר הערב, זאת לאחר שהבוקר, בסביבות השעה 7:30, עלה מחיר ה ביטקוין עד ל-37,736 דולר - רמתו הגבוהה אי פעם - אחרי זינוק יומי של כ-7%.

18:55

המסחר בארה"ב מתנהל בעליות: נאסד"ק מזנק ב-2.2%, S&P 500 עולה ב-1.4% ודאו ג'ונס מוסיף 0.8%. המסחר באירופה ננעל בעליות: קאק עלה ב-0.7%, דאקס הוסיף 0.55% ופוטסי טיפס ב-0.2%. סטקוס 600 עלה ב-0.7%. 

18:18

ירוק בוהק במדדי וול סטריט - נאסד"ק מזנק ב-2.17%, S&P 500 טס ב-1.43% ודאו ג'ונס עולה ב-0.8%.

מניות ענקיות הטק, אפל, פייסבוק, אמזון, נטפליקס ואלפאבית עולות כולן ביותר מ-1%.

מניית טסלה טסה ביותר מ-6% לאחר שהמנכ"ל והמייסד של החברה, אלון מאסק, הוכרז ע"י בלומברג כאיש העשיר בעולם.

17:00

עליות חדות במדדי וול סטריט, S&P 500 מזנק ב-1.15% לשיא גובה חדש, נאסד"ק טס ב-1.9% ודאו ג'ונס עולה ב-0.6%.

מניות הבנקים מטפסות בהובלת ג'י.פי מורגן צ'ייס שמטפסת ב-3.2% לאחר ששודרג דירוגה ל"קנייה".

16:30

פתיחה חיובית בניו יורק לאחר הנשיאות ג'ו ביידן אושרה אתמול בקונגרס לאחר מהומות אלימות בגבעת הקפיטול - נאסד"ק מטפס ביותר מ-1%, S&P 500 עולה ב-0.77% ודאו ג'ונס מוסיף 0.5% לערכו.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו בשבוע האחרון בכ-787 אלף, לעומת צפי כלכלנים לכ-800 אלף תביעות. 

אחרי שלוש שנים של גישה נייטרלית כלפי מניית סיוה , בנק ההשקעות אופנהיימר מעלה את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ונוקב במחיר יעד של 55 דולר, שמשקף פרמיה של כ-14% על מחיר המניה בנאסד"ק. סיוה, המנוהלת על-ידי גדעון ורטהייזר, מספקת טכנולוגיה לתחום השבבים, שהתמקדה בעבר בתחום הסלולר אך הרחיבה את פעילותה לשווקים נוספים כמו האינטרנט של הדברים (IoT), רכב ועוד. האנליסט אנדרו אורקוויץ מאופנהיימר מציין כי עם תחילת ההכנסות מתחום תחנות הבסיס לסלולר בדור החמישי (5G) והמשך הצמיחה במכשירי IoT, הוא צופה צמיחה שנתית ממוצעת של 25% בשלוש השנים הבאות בהכנסות מתמלוגים מהתחומים החדשים. "אנחנו מאמינים ששנת 2021 תשקף את תחילתה של מגמת צמיחה לטווח הארוך", מעריך האנליסט.

לדבריו, "לא ראינו צמיחה עקבית בחברה שנים רבות, בעיקר בשל העובדה שריכוז ההכנסות בתחום הסלולר קשור למספר קטן יחסית של לקוחות. עם בסיס לקוחות נרחב בהרבה בוורטיקלים מגוונים, אנחנו יותר בטוחים בכך ש-2021 תהיה שנה של התחלה של צמיחה". סיוה נסחרת בנאסד"ק בשווי 1.1 מיליארד דולר אחרי עלייה של 69% במחיר המניה בשנת 2020.

15:10

לאחר קפיצה של כ-10% במניית אורמת טכנולוגיות  אתמול, בפסגות עדכנו היום את סקירתם על המניה. "לאחר תקופת ארוכה של תשואת חסר ביחס לתחום האנרגיות המתחדשות, אורמת יישרה קו פחות או יותר עם הסקטור. לפעילות הגיאותרמית בארה"ב ובעולם בהחלט יש עוד מקום לצמוח עם זאת, אך לא כמו אנרגיית הרוח והשמש. אורמת תמשיך לצמוח בקצבים היפים שמאפיינים אותה, צמיחה שאנו מניחים שתימשך גם שנים רבות מעבר לצבר הנוכחי (החברה פעילה עם 34 בארות אקספלורציה)".

"עם זאת צריך לזכות שמגזר המוצרים, הפחות מהותי, הינו בתקופה חלשה יותר. אנו מעדכנים את המודל כך שישקף את הצפי המשופר לצמיחה גבוהה יותר בטווח הארוך (מ-1.75% ל-2.25%) וכן מפחיתים את שיעור ההיוון (מ-7% ל-6%) בדומה למגמה במניות האנרגיה הירוקה. בחודש אוגוסט העלנו את המלצתנו לתשואת יתר בתמחיר יעד של 74 דולר. כעת אנחנו מעלים משמעותית את מחיר היעד ל-104 דולר למניה, אך מפחיתים את המלצתנו להחזק, לאור העליות החדות", כותבים בפסגות. 

14:15

מעט אחרי השעה 14:00 היום חצה מחיר הביטקוין את רף ה-38 אלף דולר, לראשונה בכל הזמנים, והגיע עד לרמה של 38,030 דולר - מחירו הגבוה אי פעם. כך שובר הביטקוין את השיא שקבע רק הבוקר, כשחצה לראשונה את רף ה-37 אלף דולר.

12:10

מגמה מעורבת באירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בעיצומה של יממה היסטורית בארה"ב, כשערכו של הדולר האמריקאי נמצא בשפל של 3 שנים, מטבע הקריפטו המוביל שוב שובר את שיא כל הזמנים. ביום חמישי בבוקר, בסביבות השעה 7:30, עלה מחיר הביטקוין עד ל-37,736 דולר - רמתו הגבוהה אי פעם - אחרי זינוק יומי של כ-7%.

עוזרים בכירים רבים בבית הלבן התפטרו ביום רביעי בעקבות האלימות שפרצה בגבעת הקפיטול, לאחר שתומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ ניסו לפרוץ לבניין הקונגרס בעידודו. התפטרויות נוספות צפויות בימים הקרובים, כך על פי גופי התקשורת בארה"ב. גל העזיבות, ביחד עם הגינוי שספג טראמפ מממקורביו, מצטרפים לכדי דחייה ברורה של התנהגות הנשיא במה שמסתמן כשפל של כל שנותיו בתפקיד. היועצת הבכירה לגברת הראשונה מלניה טראמפ, סטפאני גרישם, הייתה הראשונה להודיע על התפטרותה. גרישם הייתה בעבר דוברת הבית הלבן. בהודעה של גרישם לא הוזכרה באופן ספציפי האלימות מיום רביעי, אך דווח שזו הייתה הסיבה להתפטרותה.

טראמפ עצמו הודיע לפני זמן קצר כי הוא יעביר את השלטון לנשיא הנבחר ביידן "בצורה מסודרת". 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מתייחס למהומות בוושינגטון בלילה וכותב כי "למרות התפרצות תומכי טראמפ לקפיטול הול, הירי החם, פינוי חברי הקונגרס (שאף הונחו להעביר את מסכות האב"כ האישיות שלהם להישג יד) והמתים באירוע - לא ניתן היה לראות זאת בתגובת השווקים. לא זאת בלבד - מדד Dow Jones אף עלה לשיא חדש. למעשה, בשווקים מסתכלים כבר ליום הבא. לא האירועים עצמם, ככל שהם מתוקשרים ודרמטיים, בראש מעיניהם, אלא ההשלכות".

"תגובת השווקים פרגמטית ולא מפתיעה. הם מסתכלים על האירועים דרך משקפיים מקצועיות - כלכליות ופיננסיות. ג'ו ביידן ייכנס לבית הלבן בעוד שבועיים, הוא יצטרך ייקח לו זמן לגבש אסטרטגיה, לאשר תקציב, לאייש שרים ומשרות בחירות ועוד. ההתמודדות עם התחלואה הגואה תהייה בראש מעייניו ויש לקחת בחשבון את הקיטוב החברתי, כפי שראינו אתמול. כמו כן, מגזרים שלמים שלא מזוהים עמו, כמו תעשיית האנרגיה הפוסילית, הנשק המסורתי וענקיות הטכנולוגיה - יערימו קשיים. אולם, מבחינת טווחי הזמן ההשקעתיים של שוקי המניות והאג"ח - ההיערכות כבר החלה. המשקיעים מתאימים את חשיפותיהם", כותב מנחם.

08:00

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, לאחר שבוול סטריט הסתיים המסחר במגמה מעורבת אתמול - מדד הנאסד"ק ירד ב-0.61%, דאו ג'ונס טיפס ב-1.44% לשיא חדש ו-S&P 500 עלה ב-0.57%. זאת למרות המהומות בוושינגטון.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 37,600 דולר, שיא חדש. זאת לאחר שאתמול בבוקר חצה מטבע הקריפטו לראשונה אי פעם את רף ה-35 אלף דולר ועלה עד לרמה של 35,587 דולר - שיא של כל הזמנים. בכך שבר הביטקוין את השיא שקבע רק ביום ראשון השבוע, אז הגיע עד לרמה של 34,608 דולר.

הנפט מסוג ברנט עולה בכ-0.7% לרמה של 54.7 דולר לחבית. גם הזהב מתחזק בכ-0.6% לרמה של 1,920 דולר לאונקייה לאחר ירידה חדה אתמול.

אתמול ובמהלך הלילה היו, כאמור, מהומות אלימות בעת התכנסות בית הנבחרים והסנאט למושב משותף של שני בתי הקונגרס לאישור קולות הבוחרים מכל 50 המדינות ומחוז קולומביה (וושינגטון די.סי). תומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ מפגינים מחוץ לאולם ופרצו פנימה, תוך שהם מתעמתים עם כוחות הביטחון. ארבעה בני אדם נהרגו ו-52 נעצרו בתום המהומות. הוכרז על עוצר לילי.

טראמפ הושעה מטוויטר ופייסבוק לאחר סדרת ציוצים שצייץ לתומכיו שהחלו במהומות האלימות. באחד הציוצים כתב "אני אוהב אתכם", לפני שאמר להם לחזור הביתה. הוא גם חזר על טענותיו בנוגע להונאת בחירות.