לרגל המצב: הציבור הישראלי מתמקד בבריאות, במשפחה ובבית

משרד הבריאות ממשיך להוביל את מדד הפרסומות הזכורות, והוא גם הקמפיין המושקע ביותר השבוע • הפרסומת לביטוח הבריאות של ביטוח ישיר היא האהובה ביותר

החל מהיום וכפי שהבטחנו בשבוע שעבר, דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות  בודק את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית. המדור המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, בהתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה, עבר לאחרונה ריענון ושדרוג. בגרסתו המתחדשת נשים דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאטיב ייחודי או בולט, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. מקווים שתיהנו.

הפרסומת של ביטוח ישיר ממוקמת במקום הראשון בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות עם שיעור אהדה של 17.1%. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, "דילג" בתחילת השבוע לסרטון הבא - המחווה לסדרה המיתולוגית משנות ה-90 "לא כולל שירות", כשעל הדרך נשלחת עקיצה לז'אנר מחזות הזמר ששוטף בימים אלה את המסך.

משרד הבריאות ממשיך, באמצעות לפ"מ, להשקיע בפרסום באופן מאסיבי, כשבתקופה האחרונה מתמקד המשרד בשני מסרים עיקריים: הקריאה לציבור לבוא להתחסן, שלצורכה הוא משתמש בצוות רופאים בכיר ומזוהה; והניסיון להילחם בשאננות שעלולה להשתלט על הציבור בגלל החיסונים ולגרום להם לזנוח את המסכה. הצורך להמשיך להתמגן מועבר גם הפעם על-ידי הקומיקאי ישראל קטורזה, שהקמפיינים בהם לקח חלק עבור לפ"מ זיכו אותו השבוע בדמות בתוכנית "ארץ נהדרת" של קשת. הקמפיין של לפ"מ הקורא לבוא להתחסן הוא הקמפיין המושקע ביותר השבוע עם היקף השקעה שעומד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, על כ-1.4 מיליון שקל.

 
  

לחברת הביטוח ליברה יש שיתוף-פעולה ארוך עם קשת 12, ובמשך זמן רב לחברה יש קו פרסומי מזוהה והומוריסטי עם נוכחות קבועה במדיה. הנוכחות השאירה אותם בתודעה, כך שלעתים קרובות ניתן לראות אותם משתלבים בדירוג, אולם נמוך יחסית בפרמטרים של אהדה. חדי-העין ישימו לב שבשפה המאובחנת של ליברה חל בחודש האחרון שינוי - אם כי אין זה מהפך אלא ניואנסים. הסיבה היא הפקדת הבימוי בידי היוצר רועי כפרי, שמזוהה עם סגנון מסוים של הומור. נזכיר כי כפרי היה אחראי במשך תקופה ארוכה על הקו הפרסומי של המותג מילקי, והסרטים שיצר עוררו שיחה רבה, בעיקר בברנז'ה. 

בעבודה עם מילקי קיבל כפרי חופש מוחלט ליצור שפה, ואילו במקרה של ליברה ניכר כי נעשה חיבור בין שני אלמנטים שווים: השפה ההומוריסטית הקבועה של ליברה עם הסגנון המזוהה של כפרי אבל באופן שלא משתלט על המותג. השבוע עלה לאוויר סרט שני בניצוחו.

קשה עדיין לשפוט את ההשפעה לטווח ארוך. לכפרי יש הומור שאיננו מתאים לכל קהל, אבל לקהל של ליברה (צעיר, מאמץ שינויים וטכנולוגיה) זה אמור להתאים ככפפה ליד. בכל מקרה, עלייה מסוימת במדדי האהדה ניתן לראות בשבועות האחרונים.