פרשת אהוביה סנדק: נעצר בלש בחשד לשיבוש הליכי חקירה

הבלש נעצר ע"י מח"ש, לאחר שבסוף השבוע שעבר פורסמה גרסתו לאירוע ב"מעריב" • ההחלטה לעצור את הבלש, בשל חשד להדלפה לעיתונאי, התקבלה ע"י ראש מח"ש ובאישור המשנה לפרקליט המדינה • עורך הדין של הבלש הורחק מהטיפול בתיק

המחלקה לחקירות שוטרים / צילום: רפי קוץ
המחלקה לחקירות שוטרים / צילום: רפי קוץ

השוטר שהיה מעורב בפרשת מותו של אהוביה סנדק ז"ל נעצר היום (א') על-ידי מח"ש בחשד לשיבוש מהלכי משפט. זאת על רקע העובדה שלפני שבוע גרסתו הובאה בהרחבה על ידי העיתונאי קלמן ליבסקינד בטור שלו ב"מעריב סוף השבוע".

לגלובס נודע כי ההחלטה לעצור את הבלש התקבלה על ידי ראש מח"ש קרן בר-מנחם ובאישורו של המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברגר שמלווה את החקירה בעצמו. חרף הרגישות הגבוהה של התיק עצמו ושל ההחלטה עצמה לחקור שוטר החשוד בהדלפה לגורם עיתונאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כלל לא עודכן ולא היה מעורב בהחלטה החריגה.

יצוין כי בצעד חריג, זומן קלמן ליבסקינד עצמו למשרדי מח"ש בנוגע לכתבה שפרסם.

בכתבה ב"מעריב" הוצגה גרסתו של הבלש ב'. גרסתו ב"מעריב" נפתחת כך: "השבוע פרש רס"ר ב' בפני פרקליטו עו"ד איציק כהן את סיפור המעשה, מהזווית שלו. זוהי גרסתו המלאה לאירועים. המרדף, התאונה, מציאת גופת הנער, החקירה במח"ש, האיומים על חייו".

בחקירתו במח"ש הוטח בפניו של הבלש כי הוא הדליף את גרסתו לליבסקינד על מנת לשבש את החקירה נגדו. הבלש הכחיש את המיוחס לו וטען כי הוא לא מכיר את ליבסקינד וכי מעולם לא שוחח איתו.

עורך דינו, איציק כהן, הורחק על ידי מח"ש מהטיפול בתיק, והחל מהבוקר הוא מעודכן-ידי מח"ש בנוגע למצבו המשפטי של לקוחו ואינו מורשה לייעץ לו.

לפני למעלה משבועיים נהרג הנער אהוביה סנדק. זאת לאחר שרכב משטרתי, אשר רדף אחריו ואחרי חבריו בחשד לזריקת אבנים על פלסטינים, התנגש ברכב של סנדק והוביל להתהפכותו.

האירוע גרר ביקורות ומחאות חריפות ברחבי הארץ של נוער גבעות ופעילי ימין שונים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר להוריו של סנדק, והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע לנחם אותם. המוחים טוענים לטיוח על-ידי המשטרה ומח"ש, ודורשים כי החקירה תתנהל על ידי ועדת חקירה חיצונית.

*** חזקת החפות: הבלש ב' הוא בגדר חשוד, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו, כמו לכל המעורבים בפרשה, חזקת החפות.