לאחר 30 שנים: משרד עוה"ד עמית פולק מטלון מתפצל

בתום הליך גישור רגיש אצל המגשר עמוס גבריאלי הוחלט כי המשרד יתפצל מהותית כבר מהיום (א'), ובסוף השנה יתפצל המשרד פיזית • מספר שותפים שדיברו עם גלובס לא ידעו להסביר את הרקע לפיצול ואף לא את פרטיו

אלדד כורש עו"ד / צילום: איל יצהר
אלדד כורש עו"ד / צילום: איל יצהר

לאחר שהוקם בשנות ה-50 והשותפות בו החזיקה כ-30 שנה, משרד עוה"ד עמית-פולק-מטלון ושות' מתפצל, ובמשרד, שעל פי הצהרתו מעסיק 110 עורכי דין, יחולו זעזועים משמעותיים.

ביום שישי האחרון הוחלט בתום הליך גישור רגיש אצל המגשר עמוס גבריאלי כי המשרד יתפצל מהותית כבר היום, ובסוף השנה יתפצל המשרד פיזית. עו"הד יונתן אלטמן ודורון לוי יעמדו בראש המשרד הקיים ויעסקו בתחומי הייטק, מסים, חדלות פירעון ועוד, ואילו עו"ד אלדד כורש יעזוב את הפירמה וימשיך בפרקטיקה שכוללת לקוחות נדל"ן ולקוחות מסחריים.

הפיצול הפיזי יהיה בתוך שנה, כאשר הוחלט שאלדד יהיה זה שיצטרך לעזוב עם 43 עורכי דין. מספר שותפים שדיברו עם גלובס לא ידעו להסביר את הרקע לפיצול ואף לא את פרטיו.

לגלובס נודע כי מדובר בחילוקי דעות מתמשכים על רקע סוגיות כלכליות ובין אישיות. לאחר שבמשך למעלה משנה ניסו הצדדים להגיע להסכמות אודות הפיצול בכוחות עצמם ללא הצלחה, פנו לאחרונה לעו"ד גבריאלי על מנת שיסייע. ואכן בסוף השבוע הגיע הצדדים להסכמות שישימו קץ לסכסוך שהלך והתעצם.

בהודעה ששלחו השותפים דורון, יונתן ואלדד נכתב כי "לאחר הליך הידברות מוצלח, יושבו ההדורים באופן בו קבענו פרוצדורה מסודרת ומבוקרת להמשך פיתוח השותפות. במסגרת זו, מונה שותפנו עו"ד אריה נייגר להיות השותף המנהל של הפירמה החל מהיום. אנו נמשיך את הפעילות המסורה והשוטפת אל מול לקוחות המשרד והכל בדרכי נועם ובמקצועיות המאפיינת אותנו. אנו מודים לכל אחד ואחד מכם על הסבלנות, הרצון הטוב וההתגייסות למאמץ המשותף".

פרשת האחים דיין

עו"ד דורון לוי, שעומד בראש מחלקת המיסוי והתובענות הייצוגית במשרד, נחקר, נעצר ושוחרר בערבות בפרשת האחים דיין, בחשד כי סייע להם להציג מצגי שווא ולהתחמק מתשלום מסים בסך של למעלה מ-180 מיליון אירו. עם לקוחותיו נמנים יחידים ותאגידי ענק מהגדולים והמובילים בשוק הישראלי והעולמי.

עו"ד לוי הוא מחבר משותף של הספר 'מיסוי בינלאומי - הדין בישראל', ספר מקיף בתחום המיסוי הבינלאומי. בתיאור הספר באתר המשרד צוין כי "הספר מציג את כל הסוגיות הרלוונטיות במיסוי עסקאות בינלאומיות לאור הדין הישראלי", בהן סוגיית "מיסוי נאמנויות", העומדת בלב החשדות נגד האחים דיין.

ב-9 בנובמבר השנה עצרו חוקרי רשות המסים את האחים המיליארדרים איציק ואמיר דיין בחשד לעבירות מס, שמקורן בחשבון שפתח תושב זר ובו מאות מיליוני שקלים. ב-17 בדצמבר, בעקבות מאבק משפטי שניהלו העיתונים גלובס, כלכליסט, דה מרקר ואחרים, הותרו שמותיהם של האחים דיין לפרסום, וכך גם החשדות נגדם. עם זאת, דבר מעצרו וחקירתו של עו"ד דורון לוי נותרו חסויים למשך 45 ימים, במסגרת הסכמה של עו"ד לוי עם רשות המסים לאיסור פרסום.

לפי בקשת המעצר של עו"ד דורון לוי, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, לוי הוא עורך דין ידוע וותיק שעוסק בתחום המיסוי הבינלאומי והנאמנויות. במסגרת חקירה של פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, בעקבות מידע של היחידה למיסוי בינלאומי בחטיבה המקצועית ברשות ופקיד שומה חולון, ובשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון, עלה חשד כי האחים דיין, לקוחותיו של לוי, הציגו לרשות המסים מצגי שווא במטרה להתחמק מתשלום מס בגובה של מאות מיליוני שקלים באמצעות נאמנות בה משמש לוי מגן.

לפי החשד, לוי, כמגן הנאמנות, סייע לאחים דיין לבצע עבירות מס במשך שנים רבות, תוך שימוש בתושב החוץ ז'ק מלכה ככסות לנאמנות אמיתית, כאשר בפועל מדובר היה בנאמנות פיקטיבית.

***חזקת החפות: עו"ד לוי הוא בגדר חשוד, הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו, כמו לכל המעורבים בפרשה, חזקת החפות.