הסכם שת"פ ראשון לקבוצת אלאלוף עם קבוצת הספנות מדובאי DP World

שתי הקבוצות הודיעו כי הזרוע הלוגיסטית של מפעילת הנמלים מדובאי, Smart Solution Logistics FZE - SSL חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אלאלוף לוגיסטיקה, מקבוצת אלאלוף

נמל חיפה / צילום: איל יצהר, גלובס
נמל חיפה / צילום: איל יצהר, גלובס

הסכם שיתוף פעולה ראשון לקבוצת הספנות והלוגיסטיקה אלאלוף עם מפעילת הנמלים DP World מדובאי, המתמודדת על רכישת חברת נמל חיפה. שתי הקבוצות הודיעו היום (ג') כי הזרוע הלוגיסטית של מפעילת הנמלים מדובאי, Smart Solution Logistics FZE - SSL חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אלאלוף לוגיסטיקה, מקבוצת אלאלוף. על-פי ההודעה "שיתוף הפעולה נועד לקדם אפשרויות חדשות בתחום ההובלה והלוגיסטיקה בין איחוד האמירויות ובין ישראל ולעודד את הסחר בין המדינות". חתמו על ההסכם מטעם SSL אלברט קראק, מנהל התפעול הראשי וגיל מילר, מנכ"ל אלאלוף ספנות ולוגיסטיקה.

במסגרת ההסכם, שתי החברות ישתפו פעולה בכל הקשור לשילוח בינלאומי ובכלל זה שירותי הובלה, איסוף ואחסנת מטענים, משלוח, פריקה ושחרור סחורות ובכל הכרוך בהתנהלות בתחומי הנמלים. שיתוף הפעולה בין החברות כולל את תחומי הייבוא והייצוא של מטען אווירי וימי וטיפול מלא בתחום המכולות. במקביל, החברות יספקו את כל השירותים הכרוכים בהתנהלות מול המכס בשתי המדינות. ההסכם כולל גם שיתוף פעולה לקידום הזדמנויות עסקיות וחילופי ידע. SSL ממוקמת בנמל ג'בל עלי שבדובאי ומציעה ממגוון נרחב של פתרונות המכלה לוגיסטיים. באמצעות רשת בינלאומית נרחבת של מסופים ונמלים ברחבי העולם, SSL מסייעת לחברות לקשר ולחבר את שרשרת האספקה שלהן לכל חלקי העולם באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות ובאמצעות מגוון רחב של אמצעי תחבורה. אלאלוף לוגיסטיקה מסוכנויות השילוח הגדולות והוותיקות בישראל, מתכוונת להרחיב באמצעות ההסכם את פעילותה בתחום הלוגיסטיקה באיחוד האמירויות, בישראל ובשווקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם.

ענף ההובלה והלוגיסטיקה הוא מהענפים המרכזיים באיחוד האמירויות ועל פי הרשות הפדרלית לתחרותיות וסטטיסטיקה של המדינה אחראי לתפוקה גולמית של כ-219 מיליארד דולר בשנת 2018. קראק אמר בעקבות חתימת ההסכם כי: "הנורמליזציה וקשרי הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לישראל פותחים בפנינו הזדמנויות צמיחה. המטרה המרכזית שלנו בשיתוף הפעולה עם אלאלוף לוגיסטיקה היא להרחיב את הרשת שלנו ולהגיע לשווקים שלא היו נגישים לנו בעבר. אנו מקווים לנצל באופן מלא את מיקומה של דובאי בין אסיה לאירופה, מיקום אסטרטגי המעניק לה גישה למזרח ולמערב וכן את החיבור של ישראל למיקומים מרכזיים באזור. אנו משוכנעים כי באמצעות שימוש בתשתית המתקדמת שלנו, ברשת הגלובלית וביכולות המתקדמות שפיתחנו, נוכל להבטיח תנועה חלקה של מטענים דרך הים, היבשה והאוויר, ולספק ערך מוסף רב לשירותי השילוח וההובלה". מילר אמר כי "מגפת הקורונה העולמית הדגישה וביססה את חשיבותו של תחום הלוגיסטיקה הבינלאומית. שיתופי פעולה, כמו שיתוף הפעולה שנחתם בין החברות, חיוניים בכדי להתמודד עם האתגרים בשרשרת האספקה ובכדי להניע את הכלכלות. אנו רואים פוטנציאל עצום בשיתוף פעולה זה לקידום הסחר בין שתי המדינות ומקווים שנוכל למנף את יכולות SSL ואת מעמדן של איחוד האמירויות הערביות כמרכז לוגיסטי עולמי".