בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אינטל קפצה ב-7%, פורסייט ב-66%

מנכ"ל אינטל עוזב • נעילה מעורבת באירופה • הביטקויון התחזק לרמה של 36,100 דולר • התשואה על אג"ח מימשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.105%

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות בעוד מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.4%. מניות אינטל, אפל , זום, עליבאבא ונטפליקס בלטו בעליות חדות. 

מניית פורסייט בלטה בעלייה של 67% לאחר שהחברה דיווחה היום על פיילוט עם יצרנית של כלי רכב יפנית גדולה.

גם ננו דיימנשן בלטה בעלייה של 20%. סולאראדג', מנגד, רשמה ירידה של יותר מ-3%. 

הביטקויון נסחר בתנודתיות והתחזק לרמה של 36,100 דולר. 

20:30

בוול סטריט נסחרים המדדים בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס בכ-0.6%. 

מניית פורסייט מזנקת בכ-50% לאחר שהחברה דיווחה היום על פיילוט עם יצרנית של כלי רכב יפנית גדולה.

יורוג'ן פארמה  ומרכז MD Anderson לסרטן באוניברסיטת טקסס, הודיעו היום על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לשלוש שנים לקידום אימונותרפיה משולבת הניתנת היישר לשלפוחית השתן לטיפול בסרטן שלפוחית ברמת ממאירות גבוהה שאינו חודר את שריר השלפוחית.

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. בוול סטריט נסחרים המדדים בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס בכ-0.6%. 

התשואה על אג"ח מימשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.105% לאחר שמוקדם יותר השבוע קפצה עד ל-1.18%. 

מניית פורסייט  הישראלית בולטת בעלייה של יותר מ-20% במחזור גבוה. 

כמדי שנה, גם השנה נערף כנס הבריאות השנתי של בנק ג'יי.פי מורגן - אלא שעל רקע הנושא הבריאותי הלוהט של השנה החולפת, מגפת הקורונה - הפעם הוא נערך באופן וירטואלי. נשיא ומנכ"ל טבע , קאר שולץ , השתתף בכנס גם הפעם, והתייחס לנושאים שונים שעל הפרק עבור החברה.

16:50

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח מימשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.115%. 

מניית אינטל קופצת בכ-12%. מנגד מניית המתחרה AMD  רושמת ירידה של כ-3%. 

מניית ננו דיימנשן  הישראלית בולטת בעלייה של 16%. גם למונייד  בולטת בעלייה חדה. מנגד, סולאראדג'  נסחרת בירידה של יותר מ-3%. 

16:03

מנכ"ל אינטל  בוב סוואן פורש. ב-CNBC מדווחים כי סוואן יוחלף ב-15 בפברואר על ידי פט גלייסינגר, מנכ"ל חברת VMWare. מניית אינטל עולה בכ-4% במסחר המוקדם. 

הידיעה על הפרישה מגיעה על רקע כישלונות חוזרים ונשנים של החברה - עיכובים במעבר לייצור בארכיטקטורת 10 ו-7 ננומטר, ועל רקע תחרות קשה מצד אנבידיה, ששווי השוק שלה עבר בארונה את זה של אינטל, ומצד המתחרה הוותיקה AMD.

15:35

מדד מחירי הצרכן בארה"ב עלה בדצמבר ב-0.4%, בהתאם לצפי הכלכלנים. 

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בשעה זו בשיעורים של עד 0.3%.

רשת הקמעונאות טרגט  דיווחה היום על עלייה של 17% במכירות בחודשים נובמבר ודצמבר 2020 לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

14:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.3%. באירופה המדדים יורדים בכ-0.3%.  בשוק הקריפטו הביטקוין מאבד 1.5% אל מתחת ל-35,000 דולר.

חברת התרופות הישראלית קמהדע  חתמה על שני הסכמים חדשים להפצת שלושה מוצרים ביוסימילרים בישראל. שלושת המוצרים צפויים להיות מושקים, בכפוף לאישור משרד הבריאות הישראלי, בין השנים 2022 עד 2024 פוטנציאל ההכנסות המקסימאלי של שלושת המוצרים בשוק הישראלי מוערך בטווח של 5 מיליון דולר עד 7 מיליון דולר לשנה
הכנסות אלו יתווספו למכירות פוטנציאליות של בין 20 מיליון דולר עד 30 מיליון דולר לשנה הצפויות מהסכם להפצת המוצרים הביוסימילרים של אלבוטק אשר פורסם בעבר, כך מסרה החברה.

13:42

דויטשה בנק לא תעשה יותר עסקים עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, כך לפי דיווח של הניו יורק טיימס. דויטשה בנק הוא המלווה הגדול ביותר של טראמפ, עם הלוואות פתוחות בהיקף של 340 מיליון דולר לעסקיו של הנשיא היוצא.

12:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד 0.1% לאחר שטיפסו מוקדם יותר הבוקר, וזאת לקראת פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב מאוחר יותר היום.

יפן הרחיבה את מצב החירום מעבר לטוקיו נוכח התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, מדד הניקיי היפני עלה ב-1%. 

באירופה הייצור התעשייתי בגוש האירו עלה זה החודש השביעי ברציפות בחודש נובמבר. הייצור ממפעלים, מכרות ושירותים עלה ב-2.5% בגוש האירו בנובמבר לעומת חודש אוקטובר. עם זאת מדובר בירידה של 0.6% לעומת נתוני נובמבר 2019.

11:44

סין נלחמת בהתפרצות הקורונה הגדולה ביותר במדינה מזה חודשים רבים ואוכפת סגרים על מקומות בהם המחלה חמורה במיוחד. המדינה הטילה סגר על יותר מ־20 מיליון תושבים ודוחקת באזרחיה להימנע מנסיעות מיותרות לקרות ראש השנה הסיני בפברואר.

האמצעים המחמירים יותר להתמודדות עם הקורונה מגיעים יחד עם החורף הקר ביותר מזה דור בצפון סין ומדגימים את הגישה הלחוצה של הממשלה הסינית להתמודדות עם המגפה, כמעט שנה אחרי שרשויות סגרו את העיר ווהאן בפעם הראשונה עקב הקורונה.

ביום שלישי, מועצת הבריאות הלאומית של סין דיווחה על 42 מקרים חדשים של הדבקה מקומית, יום אחרי שנרשמו 85 מקרים - המניין היומי הגבוה ביותר מזה חצי שנה.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח ביציבות. מדד הדאקס הגרמני נסחר ללא שינוי מהותי, כך גם הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי.

08:20

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת בהמשך לנעילה החיובית אמש בניו יורק. הניקיי היפני עולה ב-1%, הבורסה בשנחאי יורדת ב-0.7% והונג קונג מאבדת 0.3%.

הזהב מטפס ב-0.7% לרמה של 1,857.5 דולר לאונקייה, הנפט עולה גם הבוקר ב-1% ונושק לרמה של 54 דולר לחבית. הביטקויון מאבד 5% לרמה של 33,000 דולר. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.2%.

אמש בוול סטריט מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.3% ומדד S&P 500 ננעל ביציבות. עליות חדות של 3.5% נרשמו בסקטור האנרגיה בוול סטריט, וגם בסקטור הפיננסים והתעשייה (עליות של 1%). תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עלתה ל-1.187%, רמתה הגבוהה ביותר מאז מרץ.