מעמוד אינסטגרם לתקווה החדשה של וואלה: אלי עזור במו"מ לכניסה כשותף ב"ישראל בידור" במיליוני שקלים

"ישראל בידור" הוקמה לפני חמש שנים ע"י דוד סער בהיותו בן 19 בלבד והפכה תוך זמן קצר למובילה בתחום סיקור הסלבס בישראל • ב"ישראל בידור" מבקשים 15 מיליון שקל עבור השותפות, אך הפערים הכספיים בין הצדדים עדיין גבוהים

דוד ושלמה סער, בעלי "ישראל בידור" / צילום: מור צידון
דוד ושלמה סער, בעלי "ישראל בידור" / צילום: מור צידון

איש העסקים אלי עזור במשא-ומתן להיכנס כשותף בחברת התוכן "ישראל בידור" ולשלב אותה בתוך וואלה - כך נודע לגלובס. על-פי מקורבים, בין הצדדים התנהלו מספר שיחות, אך הפערים בין הצדדים היו גבוהים: האחים דוד ושלמה סער, בעלי "ישראל בידור", ביקשו תמורת השותפות 15 מיליון שקל - סכום גבוה ממה שעזור מוכן לשלם.

"ישראל בידור" נחשבת לסחורה לוהטת בכל הנוגע לסיקור תעשיית הבידור בישראל. הקבוצה החלה את דרכה ב-2014 כעמוד אינסטגרם שהקים דוד סער בן ה-19 דאז, והציג דרך חדשה המותאמת לצעירים לאופן שבו מסוקרת התעשייה. העמוד הפך במהירות לעמוד הבידור הנעקב בארץ ולאוטוריטה בתחום בקרב צעירים, וכיום יש לו כמעט מיליון עוקבים, והוא התרחב מאינסטגרם גם לאתר אינטרנט מצליח ולפעילות בטיקטוק.

בהתחלה התבססה הקבוצה בין היתר על מכירת אייטמים, פוסטים וסטוריז, אבל המיתוג הגבוה כאוטוריטה, לצד חוצפה והעזה שיווקית, אפשרו לגבות מחירים גבוהים בהרבה ביחס למקובל בשוק. בשלב מסוים נכנסו ב"ישראל בידור" להפקת תוכן ממש, כמו חידוש השיר "יש בי אהבה והיא תנצח", שהפגיש לביצוע מחודש את הזמרת עדן בן זקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מבחינת האינטרסים, רכישה של וואלה מתאימה לעזור ככפפה ליד. נזכיר כי עזור רכש לפני מספר חודשים מקבוצת בזק את אתר וואלה ושילם תמורתו כ- 65 מיליון שקל (מתוכם 10 מיליון שקל בעסקאות מדיה).

אתר וואלה נחשב בעבר לחוד החנית בעולמות הדיגיטל, אך בשנים האחרונות הוא איבד מזוהרו. נזכיר כי נגד בעלי בזק לשעבר, שאול אלוביץ', הוגש כתב אישום על כך שהיטה לכאורה את הקו החדשותי-מערכתי באתר וואלה לפי רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תמורת הטבות לקבוצת בזק. החקירה נגד אלוביץ' ובהמשך כתב האישום נגדו הביאו לשינויי בעלות ולהחלטה למכור גם את וואלה. תהליך המכירה לקח זמן רב, בין היתר בגלל המחיר הגבוה שדרשה בזק עבור האתר. במשך הזמן שחלף נמנעו בוואלה מלבצע השקעות שיווקיות, נסוגו מפעילויות תוכן שהיו, וכתוצאה מכך לא ניתן היה לפתח את האתר.

הכניסה של עזור צפויה להכניס משאבים חדשים לוואלה, לא רק כלכלית אלא בעיקר במישור התוכן. נזכיר כי בבעלותו תחנת הרדיו 103FM, המתמקדת בשנתיים האחרונות באקטואליה, ועיתון "מעריב", כך שבתחום החדשותי יש באפשרותו להרחיב את היריעה באופן ניכר. "ישראל בידור" עשוי לתת לו פתרון של טראפיק ולא פחות חשוב - הגעה לקהל היעד הצעיר שאתרי החדשות לא תמיד מצליחים להביא, בוודאי לא בכאלה מספרים.

מבחינת "ישראל בידור", חיבור עם עזור מקפיץ אותם ליגה ופותח בפניהם אפשרויות של התפתחות על פלטפורמות נוספות בהן אין להם חלק כיום, למשל אפליקציות.

עם זאת, מדובר בערבוב שני סוגים של DNA מקצועי. אנשי "ישראל בידור" הם יצרני תוכן שלא גדלו על ברכי התפיסה המסורתית של יצרני תוכן. בתעשייה מכנים אותם "מתאבדים" או "אינדיאנים", וטוענים כי אתיקה והפרדה בין תוכן ממומן לתוכן מערכתי הם לא בהכרח ערכים שהם נר לרגליהם. אומנם בחלקים רבים מתעשיית התוכן והחדשות יש תוכן שיווקי, אולם ב"ישראל בידור" לקחו אותו שלושה צעדים קדימה.

לוואלה יש זרועות הנושקות לבידור, המשמעותית בהן היא וואלה סלבס, אבל גם הרבה תוכן "מסורתי", ובעיקר למרות (אולי בגלל) התערבויות העבר, גם תפיסת עיתונות יותר ממוסדת. כך שעם כל האופציות שהחיבור יאפשר להם, אנשי "ישראל בידור" ייאלצו לאמץ נורמות חדשות, בהנחה שהעסקה אכן תקרום עור וגידים.

בוואלה וב"ישראל בידור" בחרו שלא להגיב לידיעה.