רע"מ וחד"ש פרסמו את מועמדיהן לכנסת: עודה ועבאס נשארו בראש

מועצת חד"ש אישרה את סדר הרשימה כשבראש איימן עודה היו"ר, ואחריו עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף יוסף ג'ברין וג'אבר עסאקלה • גם ועידת רע"ם של הרשימה המשותפת אישרה את אותה הרשימה לכנסת • בל"ד ותע"ל אמורות לבחור השבוע את נציגיהן

מפלגת הרשימה המשותפת / צילום: הרשימה המשותפת
מפלגת הרשימה המשותפת / צילום: הרשימה המשותפת

רע"מ וחד"ש, שתיים מהמפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, קבעו אתמול את מועמדיהן לרשימה לכנסת באסיפות שהתקיימו בווידאו, ללא שינוי מהכנסת היוצאת. מועצת חד"ש אישרה את סדר הרשימה כשבראש איימן עודה היו"ר, ואחריו עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף יוסף ג'ברין וג'אבר עסאקלה. תומא סלימאן צייצה לאחר מכן: "אמנם לא יכולנו להיפגש פיזית, אבל מבעד למסכים הרגשנו בעוצמה את האחדות בין החברים. עמדתנו ברורה - לפעול לשימור הרשימה המשותפת, אבל בתנאי שתישמר גם הגישה עליה היא נוסדה - נגד הימין, נגד הכיבוש ולמען שוויון לכל האזרחים. נפעל כדי שהפוליטיקה שחד"ש מקדמת תהפוך תהיה הקול השמאלי הברור והחזק ביותר בכנסת".

ועידת רע"ם של הרשימה המשותפת אישרה גם היא את אותה הרשימה לכנסת: היו"ר מנסור עבאס, ואחריו וליד טאהא, סעיד אלח׳רומי ואימאן ח׳טיב יאסין. עבאס קיבל בכך תמיכה בכיוון שאליו הוליך את המפלגה בניגוד לעמדת יתר חבריו למשותפת, של הידברות והתקרבות לממשלה - ובעיקר לעומד בראשה - למען מטרות החברה הערבית ובראשן התוכנית למיגור הפשע והאלימות.

עם זאת, עבאס ספג מכה דווקא מנתניהו, לאחר שהליכוד פרסם הודעה שלא יישב עם רע"מ. "לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת, ולא נישען עליהם, לאחר שהתנגדו להסכמי השלום שמקרבים בין יהודים לערבים".

הצהרת נתניהו מחזירה את עבאס לחיקה של המשותפת, אלא שבין הצדדים יש עדיין חילוקי דעות רבים בנושאים אידאולוגיים, כמו היחס ללהט"ב. עבאס דורש מנגנון פנימי שיבטיח התייעצויות והתנהלות מסודרת ומתואמת של הרשימה המשותפת, בעיקר בנושאים שבמחלוקת. בל"ד אמורה לבחור השבוע את נציגיה, וכך גם תע"ל של אחמד טיבי.