למה זינקה סרגון ב-54% במחזור עצום ביום שישי בוול סטריט

קרן ההשקעות Ark של ווד הגדילה את ההחזקה במניות חברת הטכנולוגיה הישראלית • לדברי בלומברג, ווד היא "המשקיעה הטובה ביותר שמעולם לא שמעתם עליה"

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון / צילום: משה כהן
עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון / צילום: משה כהן

ותיקי המשקיעים במניית סרגון  לא זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה שבה זינקה המניה בשיעור יומי כה חד, ובמחזור מסחר כה עצום, כפי שקרה ביום שישי האחרון בנאסד"ק. מניית סרגון, המספקת טכנולוגיה לספקיות תקשורת, אשר דישדשה בחודשים האחרונים, זינקה ביום שישי ב-54% במחזור מסחר גבוה פי 33 מהממוצע, כשבמהלך היום נסחרו קרוב למחצית מהון המניות הקיים בחברה. בסיום יום המסחר ננעלה המניה במחיר של 4.85 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 394 מיליון דולר.

ככל הנראה, המשקיעים התלהבו מהעובדה ש-Ark Investment, קרן השקעות בהובלת קתרין (קאת'י) ווד, הגדילה את ההחזקה שלה במניות סרגון: בסוף הרבעון השלישי הקרן החזיקה בכ-367 אלף מניות סרגון, ואילו נכון לאמצע ינואר, היא מחזיקה בכ-970 אלף מניות. הקרן מחזיקה גם במניות טכנולוגיה ישראליות נוספות, באמצעות ETF (תעודת סל) ייחודית.

"מחפשים את הדבר הגדול הבא"

ווד נחשבת לגורו עבור משקיעים מסוימים - כך שכאשר היא רוכשת מניות בחברה מסוימת, רבים עוקבים אחריה ומשקיעים באותן מניות גם הם. רק באחרונה, בכתבה באתר בארונ'ס, היא כונתה "גורו הטכנולוגיה המשבשת". בכתבה שפורסמה עליה בבלומברג בשנה שעברה, נכתב כי ווד היא "המשקיעה הטובה ביותר שמעולם לא שמעתם עליה", וכי ה-ETF שלה הציגה ביצועים טובים משל מתחרים גדולים בהרבה ומשל 99% מהמתחרים האחרים בשנים 2014-2020. בכתבה נטען אז כי המיקוד של ווד בחדשנות איפשר את ביצועי היתר האלה, ואילו ווד עצמה צוטטה שם כשאמרה: "אנחנו מחפשים את הדבר הגדול הבא".

במצגת שהציגה סרגון באחרונה בכנס של בנק ההשקעות Needham, נכתב כי החברה נמצאת בעמדה טובה ליהנות מהמעבר המואץ והרב-שנתי לכיוון ה-5G - הדור החמישי בסלולר - משום שיש לה מומחיות וטכנולוגיה ייחודית, לצד פריסה גלובלית. בעקבות המצגת, בבנק נידהאם העלו את מחיר היעד למניית סרגון בשבוע שעבר, מ-3.25 דולרים ל-3.75 דולרים - מחיר שאותו עקפה המניה בסוף השבוע.

מניית סרגון הגיעה ב-2007 לשיא של יותר מ-20 דולר, ששיקף אז לחברה שווי שוק של כ-600 מיליון דולר. השפל הגיע בתחילת 2015, אז נסחרה המניה במחיר של פחות מדולר אחד ושווי השוק ירד לכ-60 מיליון דולר בלבד. מניית סרגון נמחקה ממסחר בבורסת תל אביב לפני כשלוש שנים, כשנסחרה בשווי כ-175 מיליון דולר.

ירידה בהכנסות בהשוואה ל-2019

סרגון, בניהולו של עירא פלטי, רשמה בשלושה הרבעונים הראשונים של 2020 הכנסות של כ-189 מיליון דולר, המהוות ירידה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, על רקע משבר הקורונה שפגע בחברה מצד אחד, ומנגד ביקושים מוגברים מצד ספקי תקשורת להגדלת קיבולת הרשתות שלהם. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סרגון הציגה בתקופה זו הפסד נקי של 10.8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, ההפסד הסתכם ב-9.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרבעון השלישי של 2020 היה משופר לעומת הרבעונים שקדמו לו, וסרגון רשמה בו רווח נקי של 2.3 מיליון דולר, לעומת 497 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2019, וזאת על אף ירידה קלה של כ-2% בהכנסות, לרמה של 70.6 מיליון דולר. 24% מההכנסות הגיעו מהודו, 20% מאסיה-פסיפיק, והשאר התחלקו שווה בשווה בין אירופה, אפריקה, צפון אמריקה ואמריקה הלטינית. בסוף הרבעון היו לסרגון בקופה 29.2 מיליון דולר.

החברה תפרסם את הדוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2020 ב-8 בפברואר. בנוגע לעלייה החדה במניה, נמסר מסרגון כי "החברה לא מגיבה לתנודתיות בשער המניה".