אלעד שלף עובר מביטוח חקלאי לברוקר הביטוח הבינלאומי האודן

המנכ"ל הפורש של חברת הביטוח שבשליטת הקיבוצים יקים וינהל פעילות חדשה לייעוץ בביטוח משנה של האודן • האודן על ההקמה של החברה החדשה: "כדי לענות על הצורך הגובר בתחום ביטוחי המשנה בארץ"

אלעד שלף/צילום: דורון נחמני
אלעד שלף/צילום: דורון נחמני

ברוקר הביטוח הבינלאומי Howden מצרף לשורותיו את אלעד שלף, שיוביל את תחום ביטוחי המשנה של הקבוצה בישראל. בשבוע שעבר הודיע שלף על פרישתו מביטוח חקלאי, ועתה מתברר כי הוא עושה את זה לטובת הקמת פעילות לייעוץ בתחום ביטוחי המשנה לחברות הביטוח הישראליות, כשבהמשך אפשר והפעילות תתרחב לאזור המזרח התיכון כולו, שעליו אחראי דני סבר, מנכ"ל אזור המזרח התיכון בהאודן.

האודן הוא מהברוקרים הגדולים ביותר בעולם הביטוח וביטוח המשנה הבינלאומי, כשהחברה החדשה שהיא הקימה, ושתנוהל על ידי שלף, תעסוק בהפצת ביטוחי משנה "חוזי" ו"פקולטטיבי"), וזאת, כך מציינים בברוקר הבינלאומי, "כדי לענות על הצורך הגובר בתחום ביטוחי המשנה בארץ. מינוי זה הינו חלק מהאסטרטגיה הגלובלית של האודן רה לצמוח בביטוחי משנה ולמצב אותה כברוקר מוביל בתחום זה". עוד מפרטים בהאודן כי אליוט ריצ'רדסון, יו"ר האודן רה העולמית יהיה יו"ר דירקטוריון החברה החדשה שיקים שלף. דבר זה, כך אומרים בהאודן, ממחיש את "רצינות המהלך".

ביטוח משנה הינו למעשה הליך של הוצאת ופיזור סיכון על ידי חברות ביטוח בלבד, ולא על ידי לקוחות קצה (המבוטחים עצמם). כלומר, חברות הביטוח עצמן רוכשות לעצמן ביטוח נוסף, מחברות ענק שמתמחות בביטוח לחברות ביטוח, ודבר זה מאפשר להן לפזר ולנטרל סיכונים שנובעים ממכירת הביטוח שלהן. הצורך בביטוחי המשנה שונה מתחום ביטוח אחד לאחר, אבל בסך הכל מדובר בכלי הכרחי לניהול הון של חברות הביטוח.

לדברי סבר, "השקענו ביכולת ביטוח המשנה הגלובלית שלנו", וזאת בין היתר "על ידי בניית יכולות ניתוח מידע ואנליטיקה באמצעות חברה ייעודית, HX". האודן ישראל מעסיקה כ-160 עובדים והיא מנוהלת על ידי איציק מליק, והיא חלק מקבוצת האודן העולמית שנוסדה ב-1994 ושמחזור הפרמיה השנתי שעובר דרכה עומד על מעל 10 מיליארד דולר.

שלף פרש מביטוח חקלאי לאחר כמעט שנתיים וחצי בתפקיד מנכ"ל ביטוח חקלאי, שאליה הגיע מתפקיד משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח ומנהל אגף עסקים בחברה. הוא נחשב איש מקצוע מצוין וזוכה להערכה, הן בסביבת ביטוח חקלאי והן בעבר בסביבת מנורה מבטחים, כמו גם מצד גורמים אחרים בענף. הוא צפוי להישאר בחברה אותה ניהל מנובמבר 2018 עוד מספר חודשים, כשבחברה מתחילים לפעול עתה למציאת מנכ"ל אחר.

גורם בסביבת ביטוח חקלאי הסביר בסוף השבוע שעבר כי "הוא לא יכל לסרב להצעה הזו, זו הצעת חלומות". יו"ר ביטוח חקלאי הוא דורון סט. שלף החליף בביטוח חקלאי את מורלי דורי שעזבה את החברה לאחר כהונה קצרה, שהסתיימה בתוך פרק זמן של כשנה וחצי. דורי הגיעה בזמנו לביטוח חקלאי במקום אריה הרמן שהיה בחברה תקופה ארוכה.

ביטוח חקלאי נמנית עם חברות הביטוח הקטנות בענף, והיא פעילה בשלל תחומי ביטוח כללי שפתוחים לכלל הציבור והסוכנים. באתר החברה מפורט כי "ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית נמצאת בבעלות אחזקות ביטוח חקלאי וניהול סיכונים אגודה שיתופית חקלאית, שהבעלות בה נתונה בידי כ-270 קיבוצים, מושבים ואגודות מהמגזר ההתיישבותי". לחברה גם החזקה בתחום סוכנויות הביטוח ובתחום הפנסיה הוותיקה, עם קרן עתודות הוותיקה שמשותפת לה ולכלל ביטוח.