נתניהו: ייתכן שנידרש להאריך את הסגר בשבועיים

מחר הממשלה תדון בהארכת הסגר • קרוב לשליש מכלל הנדבקים הם מהחברה החרדית

נתניהו בוועידה עם מנהיגים מ-7 מדינות בעולם. הציע להקים תאגיד מחקרי בינ"ל משותף למאבק במגפות / צילום: קובי גדעון-לע"מ
נתניהו בוועידה עם מנהיגים מ-7 מדינות בעולם. הציע להקים תאגיד מחקרי בינ"ל משותף למאבק במגפות / צילום: קובי גדעון-לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ייתכן שנידרש להאריך את הסגר לתקופה קצרה מוגבלת נוספת, ככל הנראה לא יותר משבועיים. בביקור במתחם חיסונים של קופת חולים מאוחדת בבית שמש אמר נתניהו כי בישיבה מחר ידונו בכך והוסיף כי באירופה מדברים על סגר עד לחודש אפריל. לדבריו, "המוטציה משתוללת בעולם, אבל הסגרים שלנו עובדים ונראה תוצאות כבר בימים הקרובים".

נתניהו פנה לציבור החרדי והפציר בו להתחסן, אך לא התייחס לדיווחים על הפרות המגבלות בקהילה החרדית. מוסדות חינוך של הפלג הליטאי, הנשמע לרב חיים קנייבסקי, נפתחו השבוע, למרות הנחיית הרב בשבוע שעבר כי אלה ישארו סגורים. גורמים חרדים הסבירו כי הרב לא ביטל את הנחייתו שנועדה מראש להתקיים במשך שבוע, ומנהלי המוסדות פועלים לפי שיקול דעתם. עם זאת, ממונה הקורונה בחברה החרדית רוני נומה אמר היום כי רוב מוסדות החינוך בחברה החרדית סגורים. בנוסף, נתניהו שוחח הערב עם יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב חיים קנייבסקי, וביקש כי יחדש את ההנחיה לסגור תלמודי תורה כשיוחלט על הארכת הסגר.

לפי הנתונים, החברה החרדית מובילה את טבלת ההידבקויות בקורונה, אך נומה אמר כי בימים האחרונים החלה מגמת ירידה קלה. לפי נתוני משרד הבריאות, שיעור החיוביים בבדיקות הקורונה בחברה החרדית מגיע ליותר מ-22% לעומת 9% במדד הכללי בישראל, והם מהווים קרוב לשליש מכלל הנדבקים. בירושלים יותר ממחצית החולים מגיעים מהשכונות החרדיות. גם שיעורי התמותה גבוהים, בתוך חודש מתו מהנגיף בשכונות החרדיות 57 תושבים לעומת שבעה בלבד חודש קודם לכן. בבני ברק, מספר המאושפזים בבתי החולים הוכפל פי 10 בחודש האחרון.

נתניהו: "עלינו להתחיל ולתכנן לשנים הבאות"

נתניהו השתתף קודם לכן בוועידת מנהיגים מ-7 מדינות. הוא תיאר בפרוטרוט את מבצע החיסונים הישראלי, והציע להקים תאגיד מחקרי בינ"ל משותף למחקר וייצור במאבק במגפות כדי לא להיות תלוי במה שהגדיר "חסדי כוחות השוק". לדברי נתניהו: "כדי להגיע לנפח סביר, הן כלכלי והן מדעי, עלינו לבחון את האפשרות לאחד את המאמצים שלנו. אנחנו ניתקל בווירוסים נוספים. עלינו לאחד כוחות ולהתחיל לדון על מחקר, ייצור ואספקה, ראשית למדינות שלנו ואז לכל השאר. עלינו להתחיל ולתכנן לשנים הבאות".

בפגישה השתתפו: קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. בוועידה השתתפו גם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש.