אחרי האקזיט המהיר של לומינייט, המייסדים חושפים סטארט-אפ חדש

עופר סמדרי, ליאוניד בלקינד ואלדד לבני, מכרו את החברה הקודמת שלהם ב-2019 לסימנטק תמורת כ-200 מיליון דולר • הסטארט-אפ החדש שלהם סטאקפולס, שכבר גייס 28 מיליון דולר, מנסה לפתור תקלות בשירותי תוכנה בענן

מייסדי סטאקפולס. מימין: אלדד לבני CPO, עופר סמדרי CEO, ליאוניד בלקינד CTO / צילום: גיא חמוי
מייסדי סטאקפולס. מימין: אלדד לבני CPO, עופר סמדרי CEO, ליאוניד בלקינד CTO / צילום: גיא חמוי

אחרי שמכרו בפברואר 2019 את הסטארט-אפ הקודם שלהם לומינייט לחברת אבטחת הסייבר סימנטק, בסכום שמוערך ב-200 מיליון דולר, המייסדים עופר סמדרי, ליאוניד בלקינד ואלדד לבני ציפו לבלות את שלוש השנים הבאות בעבודה אצל הרוכשת כחלק מתנאי החוזה.

אלא שבאוגוסט של אותה השנה ברודקום רכשה את המחלקה העסקית של סימנטק וכתוצאה משינוי הבעלות בדצמבר האחרון הם מצאו את עצמם משוחררים מהחוזה במפתיע. בתוך חודש השלושה כבר פתחו סטארט-אפ חדש: סטאקפולס (StackPulse).

סטאקפולס הוקם כבר בינואר לפני שנה אך עד היום פעל מתחת לרדאר. לאור הצלחת העבר בלומינייט לשלושת היזמים לא היה קשה לגייס כסף. עם הקמתה החברה גייסה סבב סיד של שמונה מיליון דולר בהובלת קרן בסמר האמריקאית ובהשתתפות מספר יזמים מוכרים מאוד כמו אסף רפופורט (אדאלום, מיקרוסופט וכיום וויז), יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל (ארמיס), בני שניידר (ראבלו וכיום סאלטו), אסף וונד (היפו) ודין זיסמן. בקיץ גייסה החברה את סבב A בגובה 20 מיליון דולר בהובלת קרן GGV Capital.

בעוד לומינייט עסקה בעולם של זיהוי ואימות משתמשים בכניסה לרשת הארגונית, בסטאקפולס בחרו היזמים דווקא בתחום שונה לגמרי - פתרון תקלות בתוכנות הפועלות בענן.

"זאת בעיה שסבלנו ממנה בזמן העבודה בלומינייט כשניהלנו בעצמנו שירות על הענן", אומר סמדרי, המכהן כמנכ"ל החברה. "מה שגילינו זה שיש הרבה מערכות ניטור שמודיעות על בעיות, אבל הטיפול באותן תקלות נעשה ידנית ודורש הרבה זמן. למעשה 15% מהזמן של העובדים מתבזבז על פתרון תקלות ובסוף מטפלים רק בחלקן".

הפלטפורמה של סטאקפולס אוספת את ההתרעות מהמערכות השונות, מסננת ומנתחת אותן ובעיקר מציעה דרך מהירה לפתור את התקלות שזוהו. "היעד שלנו הוא שבתוך 3-4 שנים נוכל לתת תסריט אוטומטי שיתמודד עם כל תקלה", אומר סמדרי.

הנושא של תקלות בתוכנה על הענן עלה לכותרות בחודשים האחרונות בעקבות נפילות מתוקשרות בשירותים כמו של גוגל וסיגנל. "ברור שאנחנו לא ניגש לגוגל עדיין", אומר סמדרי, "אבל כל הארגונים מתמודדים עם תקלות ונפילות בענן על בסיס יומי ולהם יש פחות משאבים ממנה להתמודד איתן. בניגוד לעבר אז היו עושים עדכון תוכנה כל חצי שנה, עכשיו יש כל הזמן עדכונים מה שיוצר הרבה רעש".

"לא עושים את זה בשביל הכסף"

בניגוד ללומינייט שנמכרה תוך שנתיים בלבד מהקמתה, הפעם סמדרי מצהיר כי הכוונות אחרות. "אנחנו לא עושים את זה בשביל הכסף. יש לנו משקיעים עם חזון ואנחנו מרגישים שיש פה הזדמנות גדולה", הוא אומר.

לדברי עמית קרפ, שותף בקרן בסמר, ההחלטה להשקיע בסטאקפולס הייתה קלה מאוד. "יש פה צוות של שלושה יזמים מאוד חזקים. בדרך כלל כשמדובר ביזמים סדרתיים עם אקזיטים בעבר זה יכול להסתיים או בהצלחה גדולה או בכישלון מפואר, כי אותם יזמים יכולים להרגיש שהם כבר יודעים הכל. במקרה הזה הרגשנו שהיזמים צמאים ללמוד עולמות חדשים ומוכנים להתפתח, שזה מאוד חשוב", הוא אומר.

"יש כאן גם תחום מעניין כי היום כל תקלה גורמת לנזק מאוד משמעותי. תחשוב על הנזק שייגרם למשל מתקלה בזום. כששיתפנו חברות בפתרון הן נורא אהבו אותו", מוסיף קרפ. "כמובן שבכל תחום יש תחרות אבל אנחנו מהמרים שהצוות החזק כאן יבנה דברים מהר יותר מאחרים"

סטאקפולס מעסיקה כיום 35 עובדים, 27 מתוכם בארץ, כאן נמצא מרכז הפיתוח, ועוד צוות של מכירות ושיווק בפורטלנד וניו יורק, שהגיע מיוצאי חברת הסייבר הישראלית טוויסטלוק שנרכשה על ידי פאלו אלטו נטוורקס ב-2019. התוכנית של החברה לגדול ל-100 עובדים עד סוף השנה. אף שמדובר בחברה צעירה, לדברי סמדרי כבר יש לה לקוחות משלמים ראשונים אך בשלב הזה הוא אינו מוסר מידע על הכנסות.