עם הכנסות זעומות והפסד: הילה משרדים גייסה כ-60 מיליון שקל באג"ח

בהנפקת החברה שבשליטת רפי אלאלוף לקחו חלק אלטשולר שחם, פעילים ניהול השקעות, קסם, אפסילון ועוד

משרדים בת"א / צילום: Shutterstock
משרדים בת"א / צילום: Shutterstock

חברת הנדל"ן הילה משרדים מצטרפת לבורסה באמצעות הנפקת אג"ח בהיקף של קצת יותר מ-60 מיליון שקל. מהעדכונים של הילה בנושא עולה כי הסדרה שהונפקה (א'), תישא ריבית שנתית קבועה (שקלית) של 3.5%, שתשולם פעמיים בשנה, בסוף החודשים מרץ וספטמבר בין השנים 2021-2025.

את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס, וסך העמלות וההוצאות הכרוכות בה הסתכמו בכ-2 מיליון שקל - כ-3% מתמורת ההנפקה.

מהעדכונים של הילה בעניין ההנפקה עולה בין היתר כי לקחו בה חלק כמה גופים בולטים בשוק, בהם אלטשולר שחם, פעילים ניהול השקעות, קסם, אפסילון ועוד.

חברת הילה מגדלי משרדים, שבשליטת רפי אלאלוף, יחד עם ישראל קלר ובתו כרמית חלמיש, הוקמה בסוף שנת 2014 במטרה להחזיק בנכס ברעננה, וכיום בבעלותה בניין משרדים בצור יגאל, מבנה תעשייתי במעלות תרשיחא, קרקע ברחוב התעשייה בתל אביב המיועדת להקמת בית מלון, וקרקע ברעננה.

עיקר פעילותה של החברה הוא ברכישה, ייזום ובנייה להשכרה של נכסים מניבים, וככל הידוע חלק משמעותי מהתמורה שגויסה מיועדת לפירעון הלוואות בנקאיות ולהקמת שלד המלון בתל אביב.

תבנה בתל אביב מלון מרשת מריוט

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020 הכנסותיה של הילה טיפסו ב-19% והתקרבו ל-3 מיליון שקל, בזכות הגדלת השטחים המושכרים. אולם אחרי ירידת ערך בנכסיה - בהשפעת משבר הקורונה, ההפסד שלה גדל פי 3 והתקרב ל-2 מיליון שקל.

לקראת ההנפקה, בחודש נובמבר נטלה החברה הלוואה בסך 6.5 מיליון שקל מבנק דיסקונט, ובחודש דצמבר קיבלה היתר בנייה לבית המלון, שיכלול יותר מ-100 חדרים בבניין בן 7 קומות. זאת אחרי שבחודשי הקיץ חתמה הילה על מזכר הבנות מול ענקית המלונות מריוט לקבלת זיכיון לשימוש במותג MOXY של הרשת העולמית.

במסגרת מזכר ההבנות בין הצדדים, הכפוף לחתימה על הסכם סופי, תשלם הילה למריוט בהתאם להכנסות שיציג בית המלון.

 שירותי ניהול בעד 100 אלף שקל בחודש

לקראת ההנפקה, אלאלוף, יזם ותיק בתחום הנדל"ן, חתם באמצעות חברה בבעלותו מול הילה על הסכם ניהול, שבמסגרתו הוא ונוספים יספקו שירותים שונים לחברה (בהם יו"ר, מנכ"ל ותפקידים נוספים) תמורת תשלום חודשי של עד 100 אלף שקל.

מהלך ההנפקה של הילה מגיע זמן קצר לאחר שחברת הנדל"ן אב-גד, שייסד חבר הכנסת וסגן השר לשעבר מיכאל רצון, השלימה גיוס אג"ח בהיקף דומה (כ-60 מיליון שקל).