קופת חולים מכבי: פחות מ-0.01% ממקבלי מנת החיסון השנייה חלו בקורונה

מנתונים של אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי שירותי בריאות עולה כי 20 אנשים בלבד נדבקו בקורונה מקרב כ-128,600 מחוסנים

700 אלף מנות חיסון חדשות הגיעו אתמול (א') לישראל / צילום: איל יצהר
700 אלף מנות חיסון חדשות הגיעו אתמול (א') לישראל / צילום: איל יצהר

קופת החולים מכבי מעדכנת הערב (ב') כי פחות מ-0.01% ממקבלי מנת החיסון השנייה שמבוטחים בקופת החולים, חלו בקורונה.

מנתונים של אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי שירותי בריאות עולה כי 20 אנשים בלבד נדבקו בקורונה מקרב כ-128,600 מחוסנים אשר חלף למעלה משבוע מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה. לפי מכבי, מדובר בנתונים ראשוניים אך מעודדים מאוד.

מכבי מדווחת כי מבין 20 הנדבקים, מרביתם הם מעל גיל 55, מחציתם סובלים ממחלות כרוניות ומחציתם ללא כל מחלות רקע, וחווים מחלה קלה עם תסמינים של כאבי ראש, שיעול, חולשה או עייפות. אף אחד מהם לא אושפז בבית חולים ולא סבל מחום מעל 38.5 מעלות. רוב החולים נבדקו בשל חשיפה לחולה מאומת.

נתונים אלו ימשיכו להיבדק על בסיס קבוע וידווחו למשרד הבריאות. יוזכר כי נתוני חברת פייזר הצביעו על יעילות של 95% של החיסון בחלוף 28 ימים מקבלת המנה השנייה בקרב 43,000 הנסיינים.

ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי, ד"ר ענת עקה זוהר, אומרת כי "העובדה שמדובר בנדבקים מפרופילים שונים, תואמת את הדיווחים מהניסוי של פייזר. כעת חשוב לעקוב ולראות כי בהתאם לציפיות שלנו, מי שאכן נדבק למרות שהתחסן אינו סובל מסיבוכים רפואיים קשים כתוצאה מהנגיף".

במכבי מדווחים כי עד כה התחסנו כ-710,000 חברים במנה ראשונה וכ277,400 במנה שנייה. בשבועות הקרובים צפויים להתחסן עוד מאות אלפי חברים במנה שניה.