תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

בני 60 ומעלה - איך תוכלו לחסוך במס באמצעות הטבות ייעודיות?

תיקון 190 לתקנת המס ותקנת המס 125 ד' מאפשרים לאוכלוסיה המבוגרת ליהנות ממס מופחת על רווחי הון • בחברת "עצת הזהב" מסבירים כי בסופו של יום, הטבת המס המדוברת יכולה לסייע למקסם את תיק ההשקעות לאורך זמן

החיסכון עשוי לגדול בעקבות הטבות המס / צילום: Shutterstock
החיסכון עשוי לגדול בעקבות הטבות המס / צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם עצת הזהב

בשנים 2003 ו-2012, מדינת ישראל העניקה לציבור החוסכים מעל לגיל 60 הטבות מס משמעותיות. ההטבות הללו עשויות להיות שוות לכיסם עד עשרות אלפי שקלים בכל שנה (בהתאם לשווי התיק הכולל של משק בית), כך אומרים בחברת "עצת הזהב", הפועלת בתחום הטבות המס לגילאי 60 ומעלה.

הבשורה הגיעה לאחר שנים בהן אזרחים מעל לגיל 60 במדינת ישראל נדרשו לשלם תשלומי מס רגילים על רווחי הון, שמסתכמים לרוב ב-25% מהרווחים שמקורם בהשקעה פיננסית.

ההטבות המדוברות באות לידי ביטוי בתקנת המס תיקון 190, הרלוונטית לגילאי 60 ומעלה לפיה יוטל מיסוי מופחת על רווחי הון שיסתכם ב-15% מס נומינלי בלבד, במקום, כאמור, 25% (החיסכון במס מותאם לרמת האינפלציה). יתרה מכך, במקרה כי החוסך יחליט לקבל פנסיה חודשית מההשקעה, הוא כלל לא יישלם מס רווחי הון.

ב"עצת הזהב" מציינים יתרון מיסויי נוסף בגינה של התקנה והוא בדחיית המס ליום הפדיון. בניגוד להשקעה מסורתית בניירות ערך, באופן ישיר דרך הבנק או בתי השקעות, תיקון 190 מאפשר להמשיך וליהנות מאפקט ה ״ריבית דריבית״ באופן מלא עקב דחיית אירוע המס.

פרסומת מטעם "עצת הזהב"

לבדיקת זכאות להטבות המס לבני 60 ומעלה מטעם "עצת הזהב" הקליקו כאן>> 

כמו כן, מסבירים שם כי תקנה 190 מאפשרת לעבור בין בתי השקעות, ללא תשלום מס על הרווחים, וגם בעת אירוע שכזה לדחות את תשלום המס ליום הפדיון. בשורה התחתונה, אומרים ב"עצת הזהב" כי הטבת המס המדוברת יכולה למקסם את תיק ההשקעות הכולל בפער משמעותי ולתרום לו.

בנוסף, תיקון 190 מעניק הטבות מרחיקות לכת לדור ההמשך במקרה של ירושה. אם החוסך נפטר לפני גיל 75, המוטבים אותם מינה בהשקעה יקבלו את יתרת ההשקעה ללא מיסוי כלל על הרווחים. כאשר החוסך נפטר לאחר גיל 75, המוטבים אותם מינה בהשקעה יוכלו לפדות אותה ולשלם רק 15% מס נומינלי על הרווחים.

עוד הטבה הרלוונטית לכל אזרח שנולד לפני ה-1.1.1948 היא מימוש תקנת המס 125 ד׳, המעניקה פטור מלא מתשלום מס על רווחי הון בגובה של עד 16,560 שקל בשנה. ההטבה אטרקטיבית לכל אזרח ותיק, מכיוון שהיא מתחדשת באופן אוטומטי מדי שנה - כך שניתן להפיק ממנה חיסכון שיכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים במהלך חיי החוסך, מסבירים ב"עצת הזהב".

לדבריהם, הטבת 125 ד׳ ניתנת מחוץ לתיקי ההשקעות הבנקאיים למחזיקים בפוליסת חיסכון. חוסך אשר עומד בתנאי הסף של שתי תקנות המס עתיד לחסוך סכומים משמעותיים יותר.

השוואה כוללת לאפיקי ההשקעה העיקריים לשנת 2021 / צילום: מקור: חברת "עצת הזהב"
 השוואה כוללת לאפיקי ההשקעה העיקריים לשנת 2021 / צילום: מקור: חברת "עצת הזהב"

ב"עצת הזהב" מדגשים ואומרים כי תקנות המס של תיקון 190 ותקנה 125 ד', אשר נועדו להפחית את גובה המס על הרווחים בשוק ההון, אינן זהות להחזרי מס ומדובר בשירות אחר לחלוטין. החזר מס ניתן מטעם רשות המסים המשולמים בגין מס עודף ששולם כתוצאה מפערי דיווח ואילו הטבות המס מוצעות על ידי משרד האוצר לגילאי 60 ומעלה מתוך ראייה ארוכת טווח של משרד האוצר לעודד חיסכון בקרב אזרחים ותיקים.

לבדיקת זכאות להטבות המס לבני 60 ומעלה מטעם "עצת הזהב" הקליקו כאן>>

* כל המידע מטעם עצת הזהב אינו מהווה הצעה לרכישת שירותים אלו או אחרים ואינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני, יעוץ ביטוחי או ייעוץ פיננסי מכל סוג שהוא.

התכנים באתר עצת הזהב נועדו בכדי להסב את תשומת הלב בלבד , אתר עצת הזהב אינה סוכנות לביטוח/יועץ השקעות התכנים באתר אינם מהווים תחליף לייעוץ פרטני המותאם לצרכיו של כל לקוח ולקוח.

המלצתנו הינה לבחון כל השקעה באופן פרטני עם בעל רישיון המוסמך לכך ולא לקבל החלטות רק על סמך כתבות עיתונאיות, כתבות תוכן שיווקי, או מידע כזה או אחר.

** פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.