הפסד לחברת הסיגריות האלקטרוניות טייקאייר: תפצה בסכום כפול את פרופ' חגי לוין

פרופ' לוין מנהל מאבק נגד חברות הטבק וטוען כי סיגריה אלקטרונית ממכרת ומזיקה לבריאות • בשל פעילותו הותקף לוין ע"י חברת הסיגריות האלקטרוניות טייקאייר וכונה "מושחת" ו"שקרן" • בימ"ש השלום קבע כי החברה תפצה את לוין ב-100 אלף שקל בגין לשון הרע, ואילו המחוזי הגדיל את סכום הפיצוי ל-200 אלף שקל

פרופ' חגי לוין / צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
פרופ' חגי לוין / צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

בית המשפט המחוזי מרכז קבע כי חברת הסיגריות האלקטורניות טייקאייר תפצה את פרופ' חגי לוין בפיצויים כפולים בגובה של 200 אלף שקל, במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש נגד החברה. זאת, לאחר שהחברה ערערה לבית המשפט המחוזי על עצם הקביעה כי פרסומים שפרסמה נגד לוין היוו לשון הרע.

בשנים האחרונות מנהל פרופ' לוין, אפידמיולוג ורופא מומחה לבריאות הציבור, מאבקים נגד חברות הטבק וטוען כי סיגריה אלקטרונית ממכרת ומזיקה לבריאות, ולכן יש למסותה. לוין מרבה להתבטא בנושא, וכך גם הופיע מספר פעמים בפני ועדות הכנסת. בשל פעילותו הותקף לוין על-ידי חברות הסיגריות וכונה ברשתות החברתיות על-ידי חברת טייקאייר בכינויים "מושחת" ו"שקרן".

לאחר שפנה לחברה ודרש להסיר את הפרסומים נגדו, פנה לוין לבית המשפט. לפני כשנה קבע בית משפט השלום כי חברת הסיגריות האלקטרוניות תפצה בהיקף של 100 אלף שקל את לוין בגין תביעת לשון הרע שהגיש נגדה. חברת טייקאייר ערערה לבית המשפט המחוזי על עצם הקביעה כי פרסומים שפרסמה נגד פרופ' לוין היו לשון הרע, ומהעבר השני פרופ' לוין ערער על גובה הפיצוי, שלטענתו היה נמוך ולא סביר בנסיבות העניין.

בית המשפט המחוזי תחת השופט אילן שילה כתב פסק דין שפורסם בסוף השבוע, בו דחה את ערעורה של חברת טייקאייר ואישר כי הטענות הפוגעניות והשקריות של בעלי חברת סיגריות אלקטרוניות נגד פרופ' לוין היו לשון הרע, וכי סכום הפיצויים שנפסק היה נמוך מדי. לנוכח העובדה שהיו מספר השמצות שנעשו במטרה לפגוע, ומכיוון שהמשמיצים לא הביעו חרטה, בית המשפט הגדיל את סכום הפיצויים מ-100 אלף שקל ל-200 אלף שקל.

פרופ' חגי לוין יוצג על-ידי עו"ד סער גרשוני.

ע"א 20530-05-20