פעימה ראשונה: ישראל העבירה 2,000 מנות חיסון לרשות הפלסטינית

ישראל העבירה פעימה ראשונה של מנות חיסון לרשות הפלסטינית, זאת מתוך שתי פעימות שאושרו ע"י הדרג הביטחוני • במשרד הביטחון מבהירים כי החיסונים נועדו אך ורק לצוותים הרפואיים ביהודה ושומרון ולא לרצועת עזה; עבור הרצועה מיועדים החיסונים שיגיעו מרוסיה

קופסאות חיסונים נגד קורונה מועברות לרשות הפלסטינית במעבר ביטוניא / צילום: משרד הביטחון
קופסאות חיסונים נגד קורונה מועברות לרשות הפלסטינית במעבר ביטוניא / צילום: משרד הביטחון

ישראל העבירה הבוקר (ב') לרשות הפלסטינית פעימה ראשונה של 2,000 מנות חיסון של חברת מודרנה, מתוך 5,000 המנות שאושרו על ידי הדרג המדיני (ביום ו') בהתאם להמלצות שר הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים - לשימוש צוותי רפואה ברשות הפלסטינית. העברת מנות החיסון התבצעה הבוקר במעבר ביתוניא, מצפון לירושלים.

גורם ביטחוני אומר לגלובס כי אין מדובר במנות על חשבון אזרחי ישראל שכן בידי ישראל חיסונים וחוזים לאספקת חיסונים לכל האזרחים, ברובם המכריע מחברת פייזר ומיעוטם ממודרנה.

לא ברור אם החיסונים מיועדים גם לצוותים רפואיים ברצועת עזה, מהלך העשוי לעורר ביקורת קשה בעיקר מצד משפחות החללים והנעדרים הקוראות להפעלת לחץ מתמשך בכל כלי אפשרי כדי להשיב הביתה את גופות החללים ואת הנעדרים.

בהעברת החיסונים לרשות מעורב האום ופניות בנושא הגיעו לישראל גם מארצות הברית וממדינות באירופה. בד בבד קיבלה הרשות הפלסטינית הבטחה מנשיא רוסיה פוטין להעברת 100 אלף מנות חיסון ספוטניק 5 הרוסי. 

במשרד הבטחון מבהירים כי החיסונים נועדו אך ורק לצוותים הרפואיים ביהודה ושומרון ולא לרצועת עזה. עבור הרצועה מיועדים החיסונים שיגיעו מרוסיה.