היעד הבא של סוחרי היום? מתכת הכסף מזנקת בעוד 12%

בניגוד לזהב, שם מחזורי הפעילות הרבה יותר גבוהים, בכסף המחזורים הרבה יותר קטנים כך שאפשר "להריץ" את המתכת למעלה בקלות יחסית

מתכת כסף / צילום: Shutterstock
מתכת כסף / צילום: Shutterstock

מתכת הכסף ממשיכה את המגמה החיובית מהשבוע שעבר, ככל הנראה על רקע ביקושים ערים מקרנות גידור וממשקיעים פרטיים, ונסחרת בעלייה של 12% לרמה של 30.2 דולר לאונקיה. הזהב מטפס בכ-0.8% לרמה של 1,865 דולר לאונקיה.  

בניגוד להתרחשויות במניות מסויימות כמו גיימסטופ בשבועות האחרונים, בהן למעשה היה מאבק איתנים בין קרנות גידור למשקיעים פרטיים, במסחר במתכות כפי הנראה אין "מלחמה" אלא פעילות משולבת באותו כיוון. המטרה - "הרצה" של מחיר הכסף ולקיחת רווחים גבוהים.

בניגוד לזהב, שם מחזורי הפעילות הרבה יותר גבוהים, בכסף המחזורים הרבה יותר קטנים כך שאפשר "להריץ" אותה למעלה בקלות יחסית (וכמובן שגם בכיוון ההפוך במקרה של מנוסת בהלה החוצה). 

בפורום WallStreetBets ברשת רדיט החלו כבר בשבוע שעבר חלק מהמשתתפים "להריץ" את הכסף, מה שהביא לעלייה דו יומית של כ-10% במחיר המתכת. כעת נראה שאליהם הצטרפו גם קרנות גידור וגופים מוסדיים שונים.

קרן הסל SLV, הקרן הגדולה בעולם העוקבת אחרי מחיר הכסף, נהנתה מזרימת כספים חיובית של כמיליארד דולר ביום שישי האחרון. היום, כך נראה, הקרן, ביחד עם קרנות נוספות, קולטת הרבה מאוד כסף נוסף. המשך זרימת כספים מאסיבית עשויה לאלץ את הקרן לקנות כמויות גדולות של המתכת עצמה, מה שעלול להביא ל"שורט סקוויז" ולגל עליות נוסף. בחודש נובמבר האחרון ריכז שוק הכסף מחזורי פעילות כ-6 מיליארד דולר.

עם זאת, אנליסטים מזהירים כי למשקיעים פרטיים יהיה הרבה יותר קשה "לדחוף" את הכסף למעלה, בניגוד למסחר במניות ספציפיות. "אנחנו מעריכים שהטירוף סביב הכסף יידעך מאוד מהר", כתבו כלכלני קומרסבנק.