באטם צופה גידול של 45% בהכנסות המחצית השנייה של 2020

העלייה בהכנסות נובעת ממכירת ערכות אבחון לקורונה, ורכיבים לערכות כאלה, בעיקר לארגוני בריאות באירופה ודרום מזרח אסיה • להערכתה, ה-EBITDA צפוי להיות גבוה יותר מהערכות השוק עד כה

צבי מרום, מנכ"ל ומייסד באטמ / צילום: שלומי יוסף
צבי מרום, מנכ"ל ומייסד באטמ / צילום: שלומי יוסף

חברת באטמ בניהולו של ד"ר צבי מרום, העוסקת בתחום המכשור הרפואי והתקשורת, פרסמה היום (ב') הערכה של ההכנסות שלה למחצית השנייה של 2020. באטם מעריכה כי ההכנסות יעמדו על 180 מיליון דולר, גידול של 45% לעומת התקופה המקבילה. עוד מסרה באטם כי ה-EBITDA צפוי להיות גבוה יותר מהערכות השוק עד כה. הדו"חות המלאים של החברה לשנה יפורסמו ב-22 בפברואר 2021.

מניית החברה טיפסה לאחר הדיווח והיא נסחרת לפי שווי של כ-2.1 מיליארד שקל. מאז חזרה באטמ להיסחר בתל אביב במקביל למסחר בלונדון, באוגוסט 2019, עלתה המניה מעל 140%. השיא היה ביולי, ומאז פרסום התוצאות החיוביות של חיסוני פייזר ומודנרה ירד מחיר המניה יחד עם מניות נוספות שנתפסו כמרווחיות מן הקורונה, אך שב ועלה ככל שהתברר כי הקורונה כאן כדי להישאר, בינתיים, ברמה זו או אחרת.

באטמ נהנתה השנה מעליה בדרישה למוצריה בתחום הבדיקות לקורונה ומכשירי ההנשמה. החברה מציינת כי העלייה בהכנסות אכן נובעת בעיקר ממכירת ערכות אבחון לקורונה, ורכיבים לערכות כאלה, בעיקר לארגוני בריאות באירופה ודרום מזרח אסיה. לדברי החברה, הביקושים למוצרים אלה ממשיכים להיות גבוהים גם ב-2021 עד כה. גם תחום המכשור הרפואי שהוסב ליצור של מנשמים תרם כאמור את תרומתו לגידול בהכנסות, בעוד תחום הסייבר ורשתות התקשורת שמר על פעילותו בתקופת הקורונה, למרות הקושי להתקין מערכות תקשורת בתקופות הסגר במדינות השונות. החברה מעריכה כי תראה צמיחה בתחום זה בזכות מוצר הוירטואליזציה של רשתות (NFV). סביב מוצר זה כבר חתמה על הסכם עם ספקית תקשורת מובילה, וערכה ניסויי הוכחת היתכנות עם כמה ספקיות מובילות נוספות, כולל Vodafone.

במחצית הראשונה של 2020 דיווחה באטמ על צמיחה של 37% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, להכנסות של 77.4 מיליון דולר, עליהן הרוויחה 1.9 מיליון דולר, לעומת איזון בשורה התחתונה המחצית המקבילה. עיני המשקיעים נשואות כעת לשורה התחתונה עבור המחצית השנייה של 2020, כדי לראות כמה רווח תוכל החברה להפיק מצמיחתה המהירה.