ביטקוין, אחריך: המטבע של את'ריום שבר את שיא כל הזמנים

את'ר, מטבע הקריפטו השני בגודלו אחרי ביטקוין מבחינת שווי השוק, משלים זינוק של 136% במחירו מתחילת 2021 • ביום שני תשיק בורסת CME בשיקגו מסחר בחוזים עתידיים על את'ר

ויטליק בוטרין ממייסדי את׳ריום  /צילום:  GettyImages ישראל
ויטליק בוטרין ממייסדי את׳ריום /צילום: GettyImages ישראל

מחירו של מטבע הקריפטו את'ר (Ether , סימול: ETH), זינק ביום שישי בערב מעל לרף ה-1,700 דולר - ובכך שבר את שיא כל הזמנים. את'ר, מטבע הקריפטו השני בגודלו אחרי ביטקוין מבחינת שווי השוק שלו, השלים ביממה האחרונה זינוק של כ-8% והגיע עד לרמתו הגבוהה אי פעם, 1,743 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

את'ר הוא המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום. עם עלייתו לשיא כל הזמנים הערב, משלים המטבע זינוק שבועי של כ-27% במחירו. מתחילת 2021 זינק מחיר המטבע של את'ריום 136%. המטבע של את'ריום סיים את יומה האחרון של 2020 במחיר של 738 דולר - ומאז כבר הספיק לטפס ביותר מ-1,000 דולר.

הזינוק של את'ר לשיא נרשם כחודש לאחר שבירת שיא כל הזמנים במחיר הביטקוין, שהגיע ב-8 בינואר השנה עד לרמה של 41,941 דולר. ביטקוין הכפיל את מחירו הדולרי פי 4 בשנת 2020, בעוד שמחירו של את'ר השלים ב-2020 זינוק שנתי של כ-470%. הערב נע מחירו של ביטקוין (סימול: BTC) מעל לרף ה-38 אלף דולר, אחרי עלייה של כ-5% ביממה האחרונה. מתחילת 2021 טיפס מחיר הביטקוין בכ-30%.

המשקיעים מצפים ל"את'ריום 2.0"

בבורסות הקריפטו נרשמה השבוע עלייה עקבית במחיר המטבע של את'ריום, כאשר המשקיעים מצפים להשקה ראשונה של חוזים עתידיים המבוססים על את'ר, שצפויה להיערך בשבוע הבא בבורסת הנגזרים של שיקגו, CME. המסחר בחוזים עתידיים של את'ר ייפתח ב-CME ביום שני הקרוב, 8 בפברואר - יותר משלוש שנים לאחר שהבורסה השיקה חוזים עתידיים על ביטקוין, במהלך הראלי של הביטקוין בסוף 2017.

יש משקיעים הסבורים כי חוזים עתידיים ונגזרים פיננסיים אחרים המבוססים על מטבעות קריפטו, ימשכו לאפיקי ההשקעה בתחום יותר משקיעים מוסדיים. יש לשים לב לכך שכמו החוזים העתידיים של CME על ביטקוין, גם החוזים של את'ר יהיו חוזים שהמימוש שלהם נעשה במזומן - כך שמטבעות הקריפטו עצמם אינם מחליפים ידיים בין משקיעי החוזים בבורסה.

משקיעי קריפטו מצביעים על גורם נוסף שדוחף בחודשים האחרונים כלפי מעלה את מחירו של את'ר - והוא תהליך השידרוג הטכנולוגי המתמשך של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, אל הדור הבא המכונה "את'ריום 2.0". המפתחים של הפלטפורמה מקווים שהשידרוג יהפוך אותה למהירה ובטוחה יותר.

שוויו הכולל של שוק הקריפטו, המונה כיום יותר מ-8,400 סוגי מטבעות דיגיטליים, נאמד כיום ב-1.17 טריליון דולר - ומתוכו תופס שווי השוק של ביטקוין כ-60%, ואילו שווי השוק של את'ר כ-15%. במקום השלישי בצמרת שוק מטבעות הקריפטו ניצב XRP , המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין ריפל, שמחירו זינק בשבוע האחרון בכ-60%, והגיע ביום שישי עד לרמה של 0.47 דולר - פי שניים ממחירו בתחילת 2021.